Eşim hiçbir dine inanmıyor, kutsal kitapların zamanında insanlar tarafından yazıldığını düşünüyor?

şu an da bir adam çıkıp gelse, ben Allah in elçisiyim bana vahiy iniyor dese apar topar hastaneye kaldırırız diyor, kitaplarda yazilanlar hep fakirleri, alt tabaka insanları dizginlemek adına uydurulmuş şeyler diyor sabretmek şükretmek kötülük etmemek ve bunun karşılığında Allah in cennete gideceklerini vaadetmesi gibi.. eğer ki din olmasaydı bu adaletsizlik karşısında fakir insanları kimse tutamazdi diyor. şu an hala daha Amazonlar da kabile halinde yaşayan, konuşmayı dahi bilmeyen çıplak gezen insanlar var, onlar imtahandan muaf mi olacaklar diyor ve gülüyor. bir kere Kuran ı Kerim i oku, bizim dinimiz de akla aykırı mantıksız hiçbir şey yok, iyiliği, doğruluğu, güzel ahlakı öğretiyor diyorum, bir insanın iyiliği doğruluğu ve guzel ahlaki bilmesi için, fakirlere yardım etmesi için, temiz olması icin kuran-ı kerim i okumasina gerek yok, zaten olması gereken budur diyor.. Peygamberimiz için muhtemelen o dönemin âlim bilgin insanlarından biriydi, kesinlikle peygamber falan değildi zeka yaşının 5 olması lazım bı insanın buna inanması için diyor.. işin kötüsü benide dinden soğuttu, imanım gitgide azalıyor, nasıl bir yol izlemeliyim sizce?
Eşim hiçbir dine inanmıyor, kutsal kitapların zamanında insanlar tarafından yazıldığını düşünüyor?
Cevapla