Sizce pilotaj mı okumalıyım yoksa 4 yıllık bir bölüm bitirdikten sonra uçuş okullarına mı kayıt olmalıyım (PİLOTLUK)?

Merhabalar arkadaşlar. Öncelikle bu sene sınava gireceğim şu an alanım TM. Ama çocukluğumdan beri pilotluğa hayranım yapabileceğimi de düşünüyorum. Sağlık sorunum yok, bu işi yapamayacak bir durumum yok. Pilotluk için önde 2 yol var. Birincisi ya pilotaj okuyacaksın 4 yıl net 1 yıl hazırlık olmak üzere ki ben İstanbul'da okumak zorundayım başka yerde okuyamam o da İstanbul için 2 üniversite var biri Özyeğin diğeri Okan onlar için de 5 sene boyunca ortam olmadan eğitim görmek bana bunaltıcı gelir. Sonuçta pek duyulmayan, sosyalliği olmayan üniversiteler ve bu bölüm oldukça sosyallikten uzak olarak okunacak bölüm. Bir de lisans diploması aldıktan sonra herhangi bir bölümden sonrasında yeterli düzeyde bir ingilizce kursu da alarak uçuş okuluna kayıt yaptırmak. Bunun da süresi 6 ay 1 yıl olarak değişmekte. Hemen sonrasında girilen sınavlar sonrası pilot olarak başlıyorsunuz hemen. Sizce hangisi daha mantıklı? Para için bir sorun yok para önemli değil verdiğin parayı 1 yılda kazanacağın meslekten bahsediyoruz. Pilot akrabası olan bilen kişiler de bilgilendirebilir bu konu hakkında. Okan ya da Özyeğin ikilisinden birinde 5 yıllık eğitim sonrasında pilotluk sınavları ve pilot olmak mı yoksa herhangi bir yerden lisans mezunu veyahut sadece THY'nda çalışmamak koşulu ile (Pegasus, sun express, bora jet, onur air vb.. diğer kurumlar önlisans mezunu olarak kabul görüyor THY lisans mezunu istiyor.) önlisans da okunabilir. Siz ney önerirsiniz hangisi mantıklı geldi? Not olarak özel sebeplerim var bu yüzden İstanbul dışı bir yerde okuyamam. THK, Ankara'da önerecekler için. Görüşlerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler?
Sizce pilotaj mı okumalıyım yoksa 4 yıllık bir bölüm bitirdikten sonra uçuş okullarına mı kayıt olmalıyım (PİLOTLUK)?
Cevapla