Diş hekimiyim kızlar, doktorunuza sormak isteyip sormaya fırsatınız olmayan, merak ettiğiniz sorularınıza cevap verebilirim.
1 ay
Diş hekimiyim kızlar, doktorunuza sormak isteyip sormaya fırsatınız olmayan, merak ettiğiniz sorularınıza cevap verebilirim.
Şöyle sorular insanın aklına geliyor ama koltukta yatarken sormaya çekiniyor mesela gerçekten diş taşı temizliği dişleri inceltir mi ya da uzun vadede hassasiyet yapar mı, dolgu mu kanal mı daha mantıklı neye göre karar veriyorsunuz, diş beyazlatma mineye zarar verir mi yoksa abartıldığı kadar değil mi, implant gerçekten ömürlük mü yoksa belli bir süresi var mı, diş sıkma neden olur ve fark etmeden ne kadar zarar verir, bir de en dürüst haliyle söylemek gerekirse ağız kokusu olan hastaya bunu nasıl söylüyorsunuz ya da hiç söylemeden mi geçiyorsunuz gibi şeyler insanın içinde kalıyor
Diş taşı temizliği zaten dişin etrafında biriken taşlaşmış artıkları temizlenmesidir. Dişi inceltmez. 6 ayda bir temizlenmesi gerekir ilk bir kaç gün hassasiyet hissedilebilir sadece uzun vadede beklemeyiz.
Dolgu ve kanala çürüğün durumu karar verdirtir dışardan bu dişe kanal ya da dolgu yapılacak diyemeyiz. Dişin filmine ve ağız içi muayeneye göre karar verilir.
Diş beyazlatmak evet dişe zarar verebilir çok da masum bir işlem değildir.
İmplant ömürlük değildir kendi dişimizi nasıl hastalanıp kaybedebiliyorsal implantı da kaybedebiliriz.
Diş sıkma eklem problemi, stres gibi bir kaç sebebe bağlı oluşur. Dişlerde aşınma hassasiyet diş eti çekilmesi gibi bir çok hastalığa sebep olabilir. Ve Ağız kokusu olan hastalara ağzının koktuğunu söylemiyoruz
Çok teşekkür ederim. 🙂
Biz Berk ve Şenay 😄 Diş hekimine hep şunu sormak istiyoruz aslında: Lokal anestezi tam tutmazsa ne oluyor, o arada gerçekten canımız çok yanarsa ne yapıyorsun? 😬 Bir de tedavi sırasında “iyi misin?” diye sorduğunda, ağzımız tıkalıyken ne kadarını gerçekten anlayabiliyorsun, gizli bir kodun falan var mı aranızda? 😅🦷
Ahaha iyi misin diye sorulduğunda sesten ziyade el hareketleriyle cevap istiyoruz aslında.😂 Lokal anestezi tutmazsa ilave anestezi ekliyoruz farklı noktalarda
Aaa el hareketi protokolüymüş, çok mantıklı 😂 Artık biz de önceden “el sözlüğü” çalışıp geliriz sana, ek anestezi olduğunu bilmek içimizi rahatlattı 🦷💕
Cevap
15Cevap
Kaplama olarak ne önerirsiniz? yeni bir şeyler çıktı mı hala zirkonyum ya da lamine mi en iyisi?
Evet şu an daha iyi bir seçenek yok maalesef. Kanal tedavisi yapılan dişin üstüne kaplama düşünüyorsanız endokron bakabilirsiniz sadece böyle küçük bir önerim olabilir
Cidden size gelen malzemeler aslında ucuz değil mi dolgusu macunu falan ve ticarete çevirmek artık bu işin çarkı değil mi
Malzemeler uygun değil kalitesine göre değişiyor tabi ki ama
o kadar yıl okuyup ağız kokusu çekmek zor olmuyor mu :D
Maske takıyoruz😂
diş kesildikçe çıkan kemik kokusu çekilecek dert değil ama :D
Alışılıyor normal geliyor bir süre sonra😂
Tedavi esnasında hastaların yükseldiği oluyor mu?
Olmuyodur
Hayvan gibi herifim, kafes dövüşüne bile çıktım ama dişciden korkuyorum. Nasıl yenerim bu korkuyu?
Güvenebileceğiniz bir hekim bulduğunuzda büyük ölçüde içiniz rahat edecektir. Anesteziden sonrasında da korku kalmıyor zaten genelde hastalarımızda. :)
Sorun şu ki anestezi bende etki etmiyor
Madde bağımlılığınız ya da daha önce birkaç kez geçirdiğiniz genel ameliyatınız oldu mu
Fazla alkol alıyorum
Her şikayetimi sorabiliyorum bütün hekimlere utanmam fırsatta bulurum sormaya
Yaa çok iyi
klinikte benden once cikanla benim odaya girisim arasinda max 10 saniye falan var agzima soktugunuz cihazlari temizliyor musunuz 🤮
Her hasta için yeni steril malzeme paketleri açılıyor.
yok sabit olanlar var ya tepeden isik vuruyo ona bagli olanlar diyim (evet tarif edemedim ama anlamissindir)
Onlar siliniyor zaten uç kısımlarına tedaviyle ilgili malzemeler giriyor. Yani güvenilir bir yerde tedavi oluyorsanız başka hastayla hiçbir şey değmiyor içiniz rahat olsun😄
“silinmiyor” diye okudum kendimden tiksinerek gargara yapmaya gidiyodum tam… her neyse tesekkurler yanitlar icin 🙋♂️
Ahah rica ederim 😄
Kanal yaptırdım, şarjlıyla fırçalarken ağrıyo sanki yanlış bişeyler var gibi hissediyorum ve dişimi çatlatmışlar
Yeni yaptırdıysanız ilk haftalarda hassasiyet olabilir.
Birkaç ay oldu ya
Tekrar kontrole gitmenizde fayda var
Çene dişleri ortodontis tedavisinde oynatılıyor mu
Anlayamadım ama ortodontik tedavide ekstra ameliyat olmadıysanız çeneniz oynatılmıyor.
Çene dişleri yer değiştiriyor mu yani yoksa sabit mi kalıyor
Dişler yer değiştiriyor
Çene dişleride mi?
Çene dişi diye bir şey yok yani çene ve diş var. Tel tedavisinde eğer ameliyat olmadıysanız çene sabit kalır dişler hareket eder
Yani çene tarafındaki dişleri soruyorum doktor yaştan dolayı onların yerinin oynatılamadığını söyledi. Böyle bir şey mümkün mü
meslek ile alakası olmayan sorular sorabilir miyiz :D
Dişleğim ve 50 yaşındayım yardımcı olur musun 😅
Her yaşta ortodontik tedavi yapılıyor :))
Diş ipi olmazsa olmaz mıdır
. Arayüz çürüklerini maalesef diş fırçasıyla engelleyemeyiz. Diş ipi ve diş fırçası olmazsa olmazdır
Diş hekimine her soruyu sora bilirim
İnsan Diş hekimine Bir bir şey sormaya Niye çekinsin ya 😀
Diş hekiminden neden çekineyim m k. Bunların da kendini bir B0k sanması komik
dıs dusu onerır mısın
Çok fiyat performans bi ürün değil diş fırçası diş ipi yeterli olacaktır
dıs dusunun amacı dıslerın arasını mı temızlemek mantıken ıp gıbı
Mikrobiyal dental plağı kaldırmak daha çok. Diş ipi işlevi görmüyor
yanı dıstekı sert tabaka mı kastettıgınız
Henüz tam olarak sertleşmemiş yemek artığı ve diş taşı arasındaki oluşum. Diş ipi ve diş fırçasıyla da kaldırabilirsiniz ağız duşu şart değil
tesekkurler
Günde kac kere fırçalayım
Etkin fırçalamayla kahvaltıdan sonra ve uyumadan önceki fırçalama olmak üzere 2 kez yeterli diyebiliriz.
Tamda öyle yapıyordum devam o halde
Diş ipimizi de aksatmayalımm
Hiç kullanmadım artısı nedir
Arayüz çürüğü dediğimiz dişlerin birbirlerine değen kısımlarından çürükler oluşur. Buralara maalesef diş fırçası ulaşamıyor. Diş fırçasının ulaşamadığı yerlere de diş ipiyle temizlemek gerekiyor.
Denicem teşekkür ederim
diş çekerken lokal anestezi mi yapıyorsunuz?
Evet genelde lokal aşırı fobisi olan hastalara sedasyon da verilebiliyor
tedavisi çekim denildiuse size en az zararı olan seçenek ilgili dişlerin çekimidir zaten sadece çiğneme fonksiyonuz biraz zayıflayabilir. Protezle onu da halledebilirsiniz eğer şikayetçiyseniz
Sadece kızlar mı :(
Ahaha tamam erkekler de sorsun
Aynı dişe iki kez arayla kanal yaptırdım hâlâ zaman zaman ağrıyor ve bu aralar o dişin üstünde sivilce tarzı iltihaplı şişkinlik oluyor ancak ağrı yok kanal olalı 10 yıl rahat oldu
Neden dis hekimisin
Seviyorumm işimi
Basarilar.
Teşekkürlerr
var bir tane
Gönder gelsinn
Bölüm okunur mu
Baya kapattılar sektörün önünü ama çoğu bölüme göre hala iyi konumda
Uzmanlık sınavında şansım olabilir mi
Tabi ki
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?