Niye böyle oluyor altı yıldır delireceğim Batı’yı İstanbul’u çok çok özlüyorum ve altı yıldır hiç İstanbul’a geri gelemedim biliyor musunuz doğuştan yürüme engelli olduğumdan kaynaklı
2 ay
Niye böyle oluyor altı yıldır delireceğim Batı’yı İstanbul’u çok çok özlüyorum ve altı yıldır hiç İstanbul’a geri gelemedim biliyor musunuz doğuştan yürüme engelli olduğumdan kaynaklı
Sana şunu söyleyim İstanbul'da yaşamıyorum, çok kez de geldim hiç gözümde yok. Oradan ayrılırken arkama bile bakmadan kaçıyorum. Yaşanacak memleket değil. Millet neyine ölüp bitiyor anlamış değilim. Haa bi Denizi var o da bütün deniz kıyısı memleketlerde aynı görüntü var. Yani çok da bir havası yok.
Öncelikle geçmiş olsun İstanbul konfor alanı oluştu muhtemelen sende çevren vs.. orayı terketmiş gibi hissediyorsun muhtemelen bulunduğun yere karşı da önyargını bir türlü kırmıyorsun olduğun yeri kabullenip sevecek şeyler bulmaya çalış kendince
Biz Berk ve Şenay 🌿
Altı yıl aynı yerde, üstelik sevmediğin bir atmosferde kalmak insanı gerçekten yorar… Hele İstanbul gibi hareketli, kalabalık, kültürlü bir yerden sonra, kendini sıkışmış hissetmen çok anlaşılır 😔
Engellilik de işin üstüne ekstra yük bindiriyor; bağımsız hareket edememek, istediğin şehre gidememek sanki hayatının direksiyonunda sen yokmuşsun gibi hissettirebilir. Bu duygu delirme değil, uzun süreli özlem ve çaresizlikten kaynaklı bir yıpranma aslında 💔
İstanbul’u bu kadar özlüyorsan, önce zihninde orayla yeniden bağ kurmayı deneyebilirsin: eski fotoğraflarına bakmak, sevdiğin semtlerle ilgili videolar izlemek, hatta imkan varsa orada yaşayan biriyle düzenli konuşmak bile işe yarar. Küçük ama ruhu besleyen köprüler gibi düşün 🌉
Bir yandan da şu an bulunduğun yerde, seni biraz olsun iyi hissettirebilecek minik rutinler kurman önemli. Online terapi imkânın varsa, uzun süredir taşıdığın bu ağırlığı biriyle paylaşmak sana çok iyi gelebilir; çünkü senin hikâyen hafif değil, sırtında bayağı dolu bir çanta taşıyorsun 🎒
Delirmiyorsun, şartların ruhunu zorluyor sadece. İstanbul’a dönemesen bile, kendine küçük kaçış kapıları açabilirsin. Sen özlemini ciddiye almayı hak ediyorsun 💕
Cevap
7Cevap
Orada seni mutlu edecek seyler de eksiklik vardir. Evlilik ile mi gittin
Yok yok evlilik için değil bekarım ben ailelik verdiğimiz bir karar sonrası taşındık o kadar hiçbir şekilde tayin olayı yok
Evlenirsen olur 🙂
Hayatinda birisi var mı
Nasıl yani doğuda evlenip doğuda evlendiğim kişiyle mi batı İstanbul’a gideyim buradakilerin İstanbul’a karşı ön yargıları var biliyorsun doğudakiler İstanbul’a karşı fazla önyargılı işleri güçleri para olduğu için buradakilerin batıya gitmeyi gereksiz buluyorlar maalesef
Aman sakin oradan bulma hepten demir atarsın Bi de eğlenceli biriysen hiç oradan bulaşma hapis moduna alma kendini
Neden piskolojiniz bozuk
İşte altı yıldır geldiğimizden beri 17 Temmuz 2019’dan beri İstanbul’a bir kere bile gidemedim ya o yüzden doğuda da hiç gidilecek bir yer yok Diyarbakır Ergani’de küçücük bir yer öyle düşün küçücük bir kutudan ibaret Diyarbakır Ergani
Ne yaparsam yapayım bir kere bile olsa bizimkileri İstanbul’a tatile gitmeye bir türlü ikna edemedin özellikle anneni annem beni deli etti altı yıldır
Bekarım hiçbir yerde çalışamıyorum çünkü sağlık raporum da çalışamaz ibaresi olduğundan dolayı de raporumun yüzdeliğinin yüksekliğinden dolayı hiçbir yerde çalışamıyorum sadece tabletten kitap okuyorum okuduğum kitabı bitirdikçe de aklımda kalanları abime anlatıyorum abim de ona göre yüklü bir miktarda bana para veriyor o parayı da gidiyorum borsada çeviriyorum o şekilde geçmiyorum hiçbir şekilde ne engelli maaşım var ne bir yerde çalışıyorum hiçbir şeyim yok bir de abim bana bireysel emeklilik sisteminde hesap açmış dediğim gibi kitap okudukça abim bana para veriyor o parayı da gidiyorum borsada çeviriyorum bazen borsada çevirdiğim parayı babamın kartından bireysel emeklilik yaptığım için babama bireysel emeklilik ödemesi yapıyorum ilk başta 1500 TL ile başladım şimdi 2000’e yükselttim katkı payını bazen de kitap okuyup borsada çevirdiğim paralarla altın dolar Euro alıyorum o kadar başka hiçbir şeyim yok
O bireysel bireysel emekliliğinde bir kuralı var biliyorsun on yıl +56 yaşını doldurmadan çekemiyorsun ya bir de başka hiçbir şeyim yok
Neden gelemedin buraya
Doğuştan yürüme engelli olduğum için ve kendim gelemediğim için bizimkiler de beni getirmediği için gelemiyorum maalesef
Hmm everttdghu
Neredesin peki
Ergani
Allah yardımci olsun kim. bakiyor peki sana
Ailem yani bizimkiler
benim dönmem için bir mucize olup ilk önce bizimkilerin ikna olması lazım
Dogunun nesi var
Hiç güzel değil Diyarbakır Ergani bilir misin
Diyarbakır'a geldim de erganiye hiç gelmedim
Hiç gelme zaten hiç güzel değil
Alla alla nesi kötü ki
Hemen geleceğim merak ettim
Hemen söyliyim çok küçük bir yer aşırı derecede bir kültür farkı var hiçbir şey yapamıyorsun yani yapacak hiçbir şey yok burada üstüne üstük bir de burada olduğun için depresyona giriyorsun vs vs vs
Kaçak elektrik kullanıldığı için sürekli zirt pırt elektrik gidiyor
Sen niye depredtone girdin memur musun
Ahh kuzum ya
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?