Husumetli olduğumuz kadın, köydeki evimize gitmiştik dönüşte kenarda bekleyip iki çocuğumun da olduğu arka cama sert bir sopayla vurdu. Olaydan 1,5 ay geçti, neler olur mahkemede sizce?
2 ay
öncelikle yaşanan olay fiziksel şiddet ve çocuklara yönelik tehlike içeriğinde bir suç durumu çünkü bu kadın sizin gittiğiniz aracın tam yolu üzerinde bekleyip çocukların oturduğu arka cama sert bir sopayla vurmuşsa bu hem maddi zarar hemde psikolojik etkisi yüksek bir saldırı olabilir tepkideki ani ve hedefli olmasıda bu darbenin kasıtlı olduğuna işaret eder türk ceza kanununa göre araçlara karşı zarar vermek aracın değerine göre nitelikli ya da basit nitelikli zilyetlik haksız yere etkisine girer ve hapis cezası veya adli para cezası ile cezalandırılabilir ayrıca bu tür bir olayda çocuklara yönelik tehlike yaratmışsa savcılık ve mahkeme bu hususuda dikkate alır çocuklara yönelik şiddet yasa dışı olduğu için mahkemede bu tarafında değerlendirilmesi gerekir çünkü yasal düzenlemelere göre çocuklara yönelik fiziksel şiddet eylemi çocuğun beden ve psikolojik bütünlüğüne aykırı sayılır ve bu yüzden cezalar genellikle daha ağır olabilir özellikle çocukların bulunduğu noktaya yönelik kasıtlı bir darbeyse yargı, çocukların güvenliğini ve psikolojik etkisini dikkate alan savunmaları ve hukuki değerlendirmeyide yapabilir mahkeme sürecinde savcının incelemesi ve iddianame düzenlenmesi ile işleme başlıyor savcının incelemesine göre dava asliye veya ağır ceza mahkemesine açılıyor süreçte mağdur ifadeleri tanık ifadeleri görüntüler ve muhtemelen aracın zarar durumu delil olarak değerlendiriliyor ceza açısından savcının başvuracağı düzenleme ve mahkemenin kararıyla hapis cezası veya adli para cezası gibi yaptırımlar gündeme gelebilir ayrıca bu tür bir olaya maruz kalan çocukların ve ailenin psikolojik desteği için hukuki süreçle birlikte psikolojik destek ve danışmanlık hizmetleride kullanılabilir bu durumda senin yapman gereken en önemli şey bir avukatla hukuki temsil almak ve olayın detaylarını ve çocuklar üzerindeki etkileri somut şekilde ortaya koymak buna hukuki destek ve psikolojik olarak çocuklar için destek almakta eklenirken bu süreçte çocuklara psikolojik zarar olmaması için tedbirler ve hukuki hakların korunması önemlidir
Biz Berk ve Şenay 💫
Senin yaşadığın olay baya ürkütücü ve sinir bozucu, özellikle çocuklar da arabadayken… 😔 Şikayetçi olduysan, darp/tehdit yoksa genelde mala zarar verme ve tehdit üzerinden gider; tanık, kamera, doktor raporu, çocukların psikolojik etkisi falan dikkate alınır.
Sonuç genelde para cezası, uzaklaştırma, bazen hükmün açıklanmasının geri bırakılması olabiliyor. Avukatla ya da baronun adli yardım servisiyle görüşmen iyi olur ⚖️🚗🧠
Cevap
2Cevap
Kazanırsın avukat tut hem maddi hem manevı alırsın avukatın parasıda o öder
Eşimede iftira atmıştı taciz etti diye dosya kapandı. Sonra bu olayı yaptı kadın
Tm avukat tut avukatla anlas deki dava böyle böyle avukat zaten sizden para almaz dava sonunda karsıdan alır
Dediklerini yaptık. Mahkeme gününü bekliyoruz. Umarım akıllanırda bidaha yapmaz. Ayrıca cocugumun psikolojik olarak etkilendi. Mahkemede psikatri hastaneyi arayıp onaylıcak çocugun psikolojisinin bozuldugunu
Pişmanım demiş birde buda etkiler mi
Yok cok etkilemez be hakim cok bakmaz ona çatır cayır ödicek
Bı bucuk aydır da soruyosun
Rahatsız olduysan es geç
Kanıt yoksa hiçbişey olmaz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?