3 ay

Epiktetos'un stoacılık anlayışı uygulanırsa, bir insan cehenneme giderse bile bunu 'kontrolüm dışında' diye kabullenir mi kolay?

Tabii ki de bu hayatta çünkü öldükten sonra ağlayıp zırlasak da bir şey değişmeyecek
Epiktetos'a göre hayatta iki tür şey vardır:
Kontrol edebildiklerimiz: düşüncelerimiz, seçimlerimiz, davranışlarımız
Kontrol edemediklerimiz: başkalarının davranışları, hastalık, ölüm, hava, şans, geçmiş
İnsanları olaylar değil, olaylar hakkındaki düşünceleri rahatsız eder. Ki zaten ateistler, deistler, agnostikler vs bu şekilde kabullenmemiş midir? İnanmıyorlar ama eğer giderlerse de kontrolleri dışında olacak, dine inansalar dahi belki başka bir din gerçek ve cehenneme gideceğiz? Bunlar kontrolümüz dışında ve kabullenmek zorundayız, dert etmemeliyiz
Epiktetos'un stoacılık anlayışı uygulanırsa, bir insan cehenneme giderse bile bunu 'kontrolüm dışında' diye kabullenir mi kolay?
Cevapla