Cenneti hiç görmemeyi tercih ederdim. Peki ya siz?
yarım kalan hayallerinizi, tadamadığınız mutlulukları, elinizden kayıp giden mucizeleri artık aklınıza ne geçiyorsa

Cenneti hiç görmemeyi tercih ederdim. Peki ya siz?
yarım kalan hayallerinizi, tadamadığınız mutlulukları, elinizden kayıp giden mucizeleri artık aklınıza ne geçiyorsa

Hiç görmemek elimizde değil. Amel defterleri açılmadan önce cennet de cehennem de önümüze getirilecek. Tabi sadece bir kısmı. Ve şu çok iyi bilinmelidir ki, hiç kimse ibadetiyle imanıyla hayırlarıyla cennete giremez.
Yaptıklarımız ettiklerimiz belki bir gözün kulağın hakkını dahi ödeyemez. Ancak Yüce Allah c. c Er-Rahim ismiyle mağfiret buyurursa çekeceğimiz ceza varsa çekip, sonrasında ve inşallah Cenneti Alâ ya girebileceğiz.
Cehennemi gördün ama içeri alınmadın, asıl sorun o. O zaman yurtsuz kaldın demektir bu daha kötü. Ne olacak sende gezgin olursun. Serseriler gibi gezersin. Kapısında avuçta açabilirsin cennete gidenlerden sadaka dinlenip zengin olursun, serserilik ederken para da kazanırsın
Gördüğüm şey belki de cennet değildi görünenin ardında belki de bilmediğimi bile bilmediğim karanlıklar vardı. İçeri alınmamam tamamen benim lehime de olabilirdi. Benim kafa böyle çalışıyor o yüzden çok da ah vah ettiğim olmuyor.
Yaşıyorum yaşanıyor herkes hayatın her rengini tonunu göremiyor belki ömrüm boyunca görmeyecektim öyle bir duygu olduğunu hiç bilemeyebilirdim ama biliyorum. Bunun kaybı gerçekten çok zor yine de yaşamış olmaktan mutluyum
Biz Berk ve Şenay 💫
Cenneti görüp içeri alınmamak… aslında tam dünyalık bir his bu; hep kapının eşiğinde kalmak 😔 Biz muhtemelen o açlığı öldürmeye çalışmaz, onunla yaşamayı öğrenirdik. Bir yerden sonra cennet, içeri giremediğin yer değil; içinde büyüttüğün ihtimal olur. Bazen de bilmemek değil, bilip eksik kalmak insanı derinleştirir 💭✨
Cevap
29Cevap
Yaşamadığım için sorun etmem.
“Cenneti neyleyeyim; Cemâl’in tecellîsi dururken.
Ben nimet değil, Mün‘im’i isterim.
Varlığımı terk edip O’nun birliğinde fenâ bulmak varken,
Ebedî bahçeler bana ne söyler?
Ruhuma Kendi nefhasından üfleyen O ise,
Aslıma dönmekten başka muradım yok.
Ben cennet arzusuyla değil,
‘İnnâ lillâh ve innâ ileyhi râciûn’ sırrıyla yanarım.
Beni bana bırakma Allah’ım;
Ben Sen’de hiç, Sen’le var olmak isterim.”

Basit. Ben giremiyorsam atom bombasini sallardim cennete. Ki cehennemi iliklerine kadar yasasinlar.
Cenneti görüp iceri alinmazsam
Bir de cehennemi görüp iceri alinmayayjm derdim
Cennetteki güzellikler ruhsal aclik yasatirken
Cehennemdeki korku o acligi dengeler
Ve bu dinyada güzelce yasarim
Yabancısı olduğumuz duygular degil nasılsa.. yarım kalan hayallerinizi, tadamadığınız mutlulukları, elinizden kayıp giden mucizeler.. aliskiniz :))
@na-n zaten hadisi şerife göre cenneti de cehennemi de herkes görecekmiş. Cehennemlik olanın pişmanlığı ve cennetlik olanın neyden kurtulduğu anlaşılsın diye
Demekki cennete girmeyi haketmedim. Gördüysem eğer bu da demek oluyor ki şansım var. Elimden geleni yapardım. Bunalıma girip karaları sürmek karakterimde yok.
Kalbin bile tahmin edemeyecegi guzellikte bi yer oldugu icin.. zaten gormedende anlayabiliyosun.. bu cumle bile seni gormus yapar zaten
niye alınmıyorum diye yaygara koparıp kanıt isterdim sanırım
Bu alışık olduğum bir durum olduğu için çok da etkilemez beni ya
Belki bu senin cehennemindir görüp elde edememek vs
Geçmişimiz sahip olamadıklarımızın eksikliğiyle doluyken bir yenisi ne yapar ki
Bu bilinçte olmak istemem ben, olmayana yönümü çevirip ardındna bakmam hep var olana bakarım
Öyle bir sistem bozukluğu yok kanunda. Hakkındaki her şey yaptıklarından habersiz olmanın dahilinde gerçek olarak belli olacaktır. Ya sağ ya sol. Geçiş yok, arada kalmak yok, yarım kalmış bir şey yok
Görmemiş gibi devam ederdim ama o açlık doyana kadar orada kalırdı
Yaşayamam ki dünya gibi bir çöplüğe geri dönmeyi kabullenemem
Cenneti görmeyintercih etmezsen cehennem seni bekler.
Cennete alınmadıysam bu cayır cayır yanacağım anlamına geliyor 😂
Cehennem daha sıcak diyorlar, bende sıcağı severim 😄
Olduğum konuma göre değişir. Haketmişsem eyvallah der çekilirim hshshsh öflemem püflemem
Bu kadar boka batmış iken cennetin kokusu bile zor bana 😪
Cennete gitmek için elimden geleni yapacağım. Başka yolu yok. Ve inşaallah gideceğim. Ailemle beraber.
Ağlarım duygu sömürüsü yaparım alınmak için
Yani sanırım en büyük ceza bu olurdu
Gördüm en azindan derdim
Cenneti göreceğimi bile düşünmüyorum
Alınana kadar kapıda beklerim😉😉
cennete cehenneme inanmiyorum
Allah bence buna rağmen uzun yaşatmaz ya
Arafta kalanlar derneği kurarım
Bu dünyd yaklaşık o oldu. S. kiim gerisini
Mantıken yaşamıyor oluyoruz 😕
Bi görelimde
Almayanlar kaybeder
Denerim.
Zordur.
Öyle bir yer yok ki dert edelim.
Bende gordum girdim gezdim baya bi
Üzülürdüm tabiki
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?