Sizce kavramlara anlamları insanlar mı yükler? Yoksa kavramlar hissettirdiği için mi o isimleri alır?

Örneğin aydınlık bir gün, kara bir gece ya da bembayaz elbiseli nurdan bir adam kavramları... Mesela simsiyah elbiseli olunca neden kötü? Ben siyah seviyorum ve siyah elbiseli adam daha çok dikkatimi çekiyor. Gece zaten siyahken neden kötü bir olay yaşandığında karanlık gece deriz ki? Kölelik siyahi insanlar için kullanıldığından mı siyah kötüdür beyaz iyi vs. vs.

Sizce kavramlara anlamları insanlar mı yükler? Yoksa kavramlar hissettirdiği için mi o isimleri alır?
Sizce kavramlara anlamları insanlar mı yükler? Yoksa kavramlar hissettirdiği için mi o isimleri alır?
Cevapla