Ulan ne annem ne babam ne full İmam Hatip mezunu ablam biliyor. Kafayı yicem ya ben bu kadar içten dine allaha bağlıyım neden hiç yok etrafımda. Ha babannem dedem biliyodur kötüler diye de biz onlarla konusmuyoruz teyzemler 1.500 km uzakta. Beni dine namaza özendirecek kimse yok ya. Annem bile başı sıkışınca namaz kılıyor. O da tek Fatiha biliyor öyle kılıyor o da tam değil. Ablam imam-hatip mezunu hayatımda namaz kıldığını görmedim duymadım.
Bi annem anca namaz kıl oruç tut diyor. O da o kadar ahımı alıyor ki sözde dindar birinden başka bişi değil. Babam zaten Müslümanim yeter kafasında. Dine özendirecek hiç bişi yok ya. Babası ailesi namaz kılan arkadaşlara falan çok özeniyorum. Benim babam çalışmıyor etmiyor hasta değil bişi değil. Keyfi oruç bile tutmuyor. Tutmak lazım diyip geçiştiriyor
Bi annem anca namaz kıl oruç tut diyor. O da o kadar ahımı alıyor ki sözde dindar birinden başka bişi değil. Babam zaten Müslümanim yeter kafasında. Dine özendirecek hiç bişi yok ya. Babası ailesi namaz kılan arkadaşlara falan çok özeniyorum. Benim babam çalışmıyor etmiyor hasta değil bişi değil. Keyfi oruç bile tutmuyor. Tutmak lazım diyip geçiştiriyor
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Tamam sen onlara örnek ol. Sen öğren içinde istek de varmış bir yerden başla. Bu sana dert olmuşsa doğru yoldasın.
Çok kötü kalpleri. Örnek olmak ne demek hepsi he he maşallah der boş işlerle uğraşıyor der belli bi süre sonra. Bunların içinde namaz kıldığımi bile söylemiyorum anneme sanki hep cenabet biri gibi ne söylesem o iş olmuyor uğursuz. Sağa sola anlatıyor hemen nazar değiyor sonra ben hâşâ Allahı suçlarken buluyorum sürekli kendimi
Sen doğruyu biliyorsun sonuçta. Kafanda kurma aman söylerse nazar değer diye. Şartlama kendini. Bir yola tam anlamıyla çıkarsan sana destek olan kişileri de bulacaksın emin ol. Sen görevlerini yerine getir ne olur olmaz diye düşünme. Çevrendeki kişilerin kalpleri de belki bu sayede düzelir.
Kalpleri düzelmez çünkü ona o kalbi de zekayı da zihnide Allah'ın verdiğinin farkında değiller. Şartlamıyorum bayağı işim yolum rast gitmiyor babama söylemesi bile. Babamda öyle boş gevsek biri ki " evde on saat "ay sen namaz mı kılıyorsun" yok " her defasında sureleri biliyon mu ki" yok "ay öylemi ay cumaya git oğlum diye" böyle dalga geçer gibi konuşuyor sinirini zıplatıyor insanın
Niye biri seni dine özendiyor millete mi bağlısın git kendin öğren çocuksun sanki
İşte öyle bi ortam yok. Bu insanlarla aynı yerde kaldıkça ben Allah'tan uzaklaşıyorum. Kimsenin başına bişi gelmiyor ama herkes haksızlık yapıyor. Ah alıyor ve bunlar sözde dindar insanlar
İraden çok zayıf o zaman , hrmen milletten etkileniyorsan. Düzgün müslümanıda zor bulursun ama
İradem zayıf değil kimden öğrenecem onu söyle cami hocası dicem berbat bi ilçede mahallede yaşıyorum hoca garip bi saçma sapan biri çoğu kişi onun yüzünden cumaya gitmiyor bile imkan yok resmen
Dertliin, arapça öğrenmek istiyorsan kurda falan gidiceksin mecbur dinide siyer kitabı meal alıp okuyabilirsin
Hadis kitaplarınıda alabilirsin internetten ara çıkar
İşte diyorsun ya millete mi özeniyorsun diye.
bi tanıdığım biliyor olsa yanımda olsa tüm sülalem Dindar gözüküp birbirlerinden berbat olmasalar olmaz mıydı. Çoğu arkadaşımdan ailesinin namaz kıldığını duymuyorum. Bide benim annem aklıma geliyor tüm abi ablaları kılıyor ediyor. Bi benim annem üç kağıtçı uyanık ya. Başı sıkışınca hasta olunca falan kılıyor ancak. Ondan büyükler öğrenmişte o kendi çakal ya o niye öğrenmemiş. Ablam imam hatip bitirdi hayatta soramam nasıl kılınıyor falan diye ya bilmiyorum dicek ya hadi git uğraşamam. Ben bu kadar Allah'ı severken ararken niye hiç bi kaynak yok etrafımda olanlarda niçin kötü kalpli olması üzüyor beni
Yani ben öğreteyim dicem ama bilemedim
Ya bu yaştan sonra pek anlayacağımı da düşünmüyorum. Ama o kadar şansızım ki bu konuda küçükken kendi isteğimle zor bela gittiğim kuran kursunda bile çok kslamadim. Çünkü çok kötü bir ilçenin çok pis Mahallesi'nde yaşıyorum haliyle sorunlu tipler var diye annem daha göndermedi
Harfler zor değil istedikten sonra tecvitler de...
bilenlerin de kötü olması... trajıkomik
Yani bize kötüler dolayısıyla yine akrabam kuran bilen yokmuş var sayıyorum çevremde
kendin öğren de bi fark yarat bari
E nasıl bir sürü şey var. Ben misal az önce bile kafayı yicektim elhamdülillah diyorum şükür niyetine. İmam hatip okuyan kalbi berbat ablam bi kere elhamdülillah demedi normal Türkçe söylüyor hep. Kendimle kafayı yedim doğrusu ne asıl söylenmesi gereken ne ben böyle duydum kimse bana öğretmexi diye kendimle sesli tartıştım
Camiye git kardeş hocaya söyle o öğretir sana
O da bi sorun camiye gidiyom hoca da bi garip cumada ne anlatıyor belli değil. Babam bile kıl olmuş. Bişi soruyorum dinlemiyor. Etmiyor bi derdimi anlattım dalga geçip önüne gelene anlattı
Aslında öğretmesi gerekiyor sen istediğin zaman ama değişik demekki sizinki de
Adama normal bişi soramiyoz gelip bi de bu yaşta kuran öğrenmek istediğimi sorsam daha hırpalar çalışmıyor. musun git çalış falan der
Allah'ın suçu mu bu