Var göremeyiz sadece onun yarattıklarını görüyoruz bize sanatını gösteriyor tefekkür etmemizi iştiyor akledip düşünmemizi ve ona yönelme mizi iştiyor doğru yol islamdadir çünkü cumaya gittiysen biliyırsundur zaten hutbede hep tekrarlanır
anlamı yok zaten anlam yükleyen sizlersiniz kendinizi avutuyosunuz öldükten sonra bi hiçliğe karıscaz dogmadan önce neysek o olcaz ama insanlar bunu kabullenemedigi icin cennet/cehennem reenkarnasyon gibi dini masallara inanıyo gercekler acıtır
Oda olabilir yok olmamak için cennet cehennemi uydurmuş olabilirler zaten Tanrı dünyada kötülüklere adaletsizliğe müdahale etmiyor bundan zevk alması için kötü olabilir
Bu dünya imtihan dünyası demi? Bugün bi haber okudum adam eşini öldürmüş 3 yaşında çocuk o yaşta öksüz kalıyor babası hapise gidiyor. Bu nasıl imtihan bu Tanrı nasıl bi senaryo yazıyor 3 yaşında çocuğu öksüz bırak babasız bırak bu imtihan olamaz
O zaman hiçbir şeyin anlamı kalmaz iyi kötü sıfatlarının ikisi de aynı yere gidiyor bu apaçık adaletsizlik anlamı olmayan gir hayat ya da dünya, dünya daha da berbat bir yer olurdu
evet tanrı varsa bile iyi biri degildir kötü biri olarak canlanıyo kafamda ama bence tanrı yok. insanları kontrol altına almak icin de bu dinleri uydurmus olabilirler zaten kuranda bi çok ayette var işlerine nasıl geliyosa öyle uydurmuslar
Bu dünyada kaderi yazan Allah dediğiniz varlık. A Kişisi annesiz babasız hayata başlıyor hastalıkla boğuşuyor. B Kişisi anne baba hayatta aşırı zengin ailede sağlıklı doğuyor vay Allah’a bak adaletli merhametli kurban olduğum. Senin hocan sınav da dese ki arkadaşına 5 tane soru var 2 şıklı sana da dese ki 5 soru var 10 şıklı imtihan sonuçta itiraz edersin
İnsanlar belirli ahlak kurallarına uymalı öğrenmeli bunlar dinin bize kattıkları bunun kontrol olduğunu düşünmüyorum kandırılan insanlar var bu konuda katılıyorum ( sözde dinle ilgilen insanlar tarafından)
Bence tek bi gerçek var başka açıklaması olamaz. Tanrı kesinlikle yok ya da Tanrı var adaletsiz merhametsiz ve sevdiği kullara güzellik yaparken sevmediği kullarına hayatı zindan ediyor
dünyada adalet yokken öbür dünyanın adalet getircegine mi inanıyosun :D ayrıca allah islamda inanmayanları ne kadar iyi karakterli olursa olsun iyiligine bakmayıp inancından dolayı cehennemde yakıcak buna ne diceksin demek istediğim adaletli bi tanrı yok dininizde adaletin asını alamazsın bu konuda
Çocuğun bu hale gelmesinin sorumlusu ebeveyni her şeyi kadere yüklemek saçma insan iradesini kullanıp kendi kararlarını veriyorsa kadere yüklememeli suçu
Allah diyor ki bu dünyada bana ibadet et vs sonra diyor ki dediğimi yapmazsan yakarım diyor ne kadar ürkütücü merhametli diye tabir edilen Allah insanlara yakarım sizi diyor. Sen bu dünyada adama her türlü kötülüğü ver hayatını zindan et şansız yarat diğer kişiye hayatı mutlu et sonra seni yakarım de ne güzel iş
2 binden fazla din var bu kadar din arasından sadece türkiyede dogdun diye islama inanmıyosun israilde doğsaydın baska bi inancın olcaktı of beyninizi kullanın lütfen
ya kardesim müslüman bi ailede dogdun o yuzden dinini bu kadar benimsiyorsun 2 binden fazla din var özellikle islama inanıyosun o 2 bin dini araştırdın mı hepsini araştırmamıssındır ki araştıramazsın cünkü
Ben Müslümanım inanada inanmayanda saygı duyuyorum dinlerede saygı duyuyorum insan olarak önemli olan ahlak insanın Allah'la olan ilişkisi bizi ilgilendirmez barış ve kardeşlik içinde yaşayalım ben buna inanıyorum
Açıkçası yorumların çok isyankar insanların yaptıkları neden suçu olsun bunu birçok kez söyledim irade var istersen kıl istersen kılma gösteriş ya da bunun gibi şeyler için kılıyorsan zaten iman etmemiş olursun kalpten gelen bir şey korktuğun için değil ya da gösteriş herkes Müslümanım diyor ama değil tabi ki bunu ben bilemem biraz yargılayıcı bir ifade ama böyle bir problem var dinle alakası olmayan şehadet getirmeyi bilmiyen insanlar (şehadet müslüman olmak için şarttır) Müslümanım diyor
Görmediğim şeye inanamam olayı saçma dünyada her şeyi gözümüz göremiyor zaten bir çok somut örneği var ve sadece bedenden oluşan varlıklar değiliz bir ruhumuz aklımız var ve dünyada bir çok mucize var bunları araştırdıktan sonra hayran olmamak elde değil sırf her zaman görüyoruz diye sıradan şeyler değil insanın bedeni birçok detay var
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Var göremeyiz sadece onun yarattıklarını görüyoruz bize sanatını gösteriyor tefekkür etmemizi iştiyor akledip düşünmemizi ve ona yönelme mizi iştiyor doğru yol islamdadir çünkü cumaya gittiysen biliyırsundur zaten hutbede hep tekrarlanır
Herkese göre farklı, kiminin kutsalı inek kiminin ateş, bizde de Allah
Bence tanrının olmadığını düşünmek saçma illaki bir yaratıcı olmalı o zaman dünyanın ya da insan olmanın bir anlamı kalmaz
anlamı yok zaten anlam yükleyen sizlersiniz kendinizi avutuyosunuz öldükten sonra bi hiçliğe karıscaz dogmadan önce neysek o olcaz ama insanlar bunu kabullenemedigi icin cennet/cehennem reenkarnasyon gibi dini masallara inanıyo gercekler acıtır
Oda olabilir yok olmamak için cennet cehennemi uydurmuş olabilirler zaten Tanrı dünyada kötülüklere adaletsizliğe müdahale etmiyor bundan zevk alması için kötü olabilir
@yareennx fazla karamsar bir felsefe olmuş ben kendi fikrimi söyledim
Tanrı insanlara irade vermiş
Bu dünya imtihan dünyası demi? Bugün bi haber okudum adam eşini öldürmüş 3 yaşında çocuk o yaşta öksüz kalıyor babası hapise gidiyor. Bu nasıl imtihan bu Tanrı nasıl bi senaryo yazıyor 3 yaşında çocuğu öksüz bırak babasız bırak bu imtihan olamaz
O zaman hiçbir şeyin anlamı kalmaz iyi kötü sıfatlarının ikisi de aynı yere gidiyor bu apaçık adaletsizlik anlamı olmayan gir hayat ya da dünya, dünya daha da berbat bir yer olurdu
Kardeşim bu Tanrı bundan zevk mi alıyor 3 yaşında çocuk öksüz kalıyor baba hapise giriyor bu nasıl sınav?
evet tanrı varsa bile iyi biri degildir kötü biri olarak canlanıyo kafamda ama bence tanrı yok. insanları kontrol altına almak icin de bu dinleri uydurmus olabilirler zaten kuranda bi çok ayette var işlerine nasıl geliyosa öyle uydurmuslar
Üzücü bir olay, Bence dediklerin biraz isyankar neden acı çekiyoruz neden üzülüyoruz bunun gibi açıkçası ben ilahiyatla haşır neşir değilim
Bu dünyada kaderi yazan Allah dediğiniz varlık. A Kişisi annesiz babasız hayata başlıyor hastalıkla boğuşuyor. B Kişisi anne baba hayatta aşırı zengin ailede sağlıklı doğuyor vay Allah’a bak adaletli merhametli kurban olduğum. Senin hocan sınav da dese ki arkadaşına 5 tane soru var 2 şıklı sana da dese ki 5 soru var 10 şıklı imtihan sonuçta itiraz edersin
İnsanlar belirli ahlak kurallarına uymalı öğrenmeli bunlar dinin bize kattıkları bunun kontrol olduğunu düşünmüyorum kandırılan insanlar var bu konuda katılıyorum ( sözde dinle ilgilen insanlar tarafından)
Bence tek bi gerçek var başka açıklaması olamaz. Tanrı kesinlikle yok ya da Tanrı var adaletsiz merhametsiz ve sevdiği kullara güzellik yaparken sevmediği kullarına hayatı zindan ediyor
dünyada adalet yokken öbür dünyanın adalet getircegine mi inanıyosun :D ayrıca allah islamda inanmayanları ne kadar iyi karakterli olursa olsun iyiligine bakmayıp inancından dolayı cehennemde yakıcak buna ne diceksin demek istediğim adaletli bi tanrı yok dininizde adaletin asını alamazsın bu konuda
Çocuğun bu hale gelmesinin sorumlusu ebeveyni her şeyi kadere yüklemek saçma insan iradesini kullanıp kendi kararlarını veriyorsa kadere yüklememeli suçu
Dinde insanın görevi doğru yolu bulmak ve Allah'ı tanımak dini tanımak
Allah diyor ki bu dünyada bana ibadet et vs sonra diyor ki dediğimi yapmazsan yakarım diyor ne kadar ürkütücü merhametli diye tabir edilen Allah insanlara yakarım sizi diyor. Sen bu dünyada adama her türlü kötülüğü ver hayatını zindan et şansız yarat diğer kişiye hayatı mutlu et sonra seni yakarım de ne güzel iş
Sadece İslam dinine laf atıyorsunuz bu objektif değil
Birinin kötülük yaptığı için ceza alması sana doğru gelmiyor mu yani
Ben inanan insana saygım sonsuz fakat ben bu dünyada kötülüğü gördükçe asla adaletli merhametli bir Tanrı olduğuna inanmıyorum
2 binden fazla din var bu kadar din arasından sadece türkiyede dogdun diye islama inanmıyosun israilde doğsaydın baska bi inancın olcaktı of beyninizi kullanın lütfen
inanıyosun*
cünkü sen islama inanıyosun ona göre konusuyoruz biz de baska bi dine inansaydın onu konusurduk
Birde neden hiç Türk peygamber ya da İngiliz Amerikan peygamber yok hiç birini göremedik hep Arap soyundan geliyorlar öyle deniliyor
Dinini seçmek senin elinde araştırmalısın ilim öğrenmek emredilmiş İslam'da
ya kardesim müslüman bi ailede dogdun o yuzden dinini bu kadar benimsiyorsun 2 binden fazla din var özellikle islama inanıyosun o 2 bin dini araştırdın mı hepsini araştırmamıssındır ki araştıramazsın cünkü
Ben Müslümanım inanada inanmayanda saygı duyuyorum dinlerede saygı duyuyorum insan olarak önemli olan ahlak insanın Allah'la olan ilişkisi bizi ilgilendirmez barış ve kardeşlik içinde yaşayalım ben buna inanıyorum
Dinim hakkında tabiki araştırıyorum ( bu gerekli ) ve peygamberler yoldan çıkmış kavimlere gönderiliyordu Hz. Muhammed cahiliye döneminde yaşamış
Çoğu kişi tanrıyı sevdiğinden namaz kılıyor mu acaba yoksa yakarım cehenneme atarım korkusundan mı kılıyorlar her şey karşılıklı
görmediğin bilmediğin bişeyi sevemezsin ki zaten mecburen kılıyolar namazı g…t korkusu basa bela
Açıkçası yorumların çok isyankar insanların yaptıkları neden suçu olsun bunu birçok kez söyledim irade var istersen kıl istersen kılma gösteriş ya da bunun gibi şeyler için kılıyorsan zaten iman etmemiş olursun kalpten gelen bir şey korktuğun için değil ya da gösteriş herkes Müslümanım diyor ama değil tabi ki bunu ben bilemem biraz yargılayıcı bir ifade ama böyle bir problem var dinle alakası olmayan şehadet getirmeyi bilmiyen insanlar (şehadet müslüman olmak için şarttır) Müslümanım diyor
İnsanlık mükemmel değil maalesef
Sırf ilgi çekmek / farklı olmak için dinini değiştiren var
Görmediğim şeye inanamam olayı saçma dünyada her şeyi gözümüz göremiyor zaten bir çok somut örneği var ve sadece bedenden oluşan varlıklar değiliz bir ruhumuz aklımız var ve dünyada bir çok mucize var bunları araştırdıktan sonra hayran olmamak elde değil sırf her zaman görüyoruz diye sıradan şeyler değil insanın bedeni birçok detay var
Aslında gözümüzün alıştığı onca güzel şeyler var ki
Kanka boşverelim tanrıymış vs nasıl gidiyor
HGJKHGDLHSJ sınavlarım var kötü gidiyor
Fizik sınavım var 😃😭
Hangi üniversiteye gidiyorsun inga bebek
Bunu kime sordun
Ben mevzunum
İnga bebek hangi bölümü istiyorsun
Böyle lakap mı olur zaten hiçliğe gidicez ne gerek var tanışmaya HGJKHGDLHSJKHGFDKL bı tık sinir bozucuyum shsh
Harçlık almıyorum (. ❛ ᴗ ❛.)
Senin ismin inga bebek olursa annenin ismi ne olur
Bu hakaret mi anlamadım hiç böyle bir şey duymadım anneler kutsaldır
İnga bebek annesi olur. Ben de 1 yıl sonra üni sınavına gircem
Sanki aynı dili konuşmuyoruz hshsys keyfi falan giriyorsun herhalde
Ben günlük 50 TL harçlık alıyorum
NEY
Yaşın 25 .. arasındaysa nasıl ya yoksa sen daha mı gençsin
2006 doğumluyum
Aaaa
Var olabilir ama bir etkisi yok.
Çünkü anlatılan veya uydurulana göre merhametli adaletli diyorlar fakat kimisi çöpten yemek topluyor kötülüğe müdahale etmiyor
Akıl var mantık var sonsuzluğa ilerleyen bir evren var ortada. Bunu yaratan bir güç işi gücü yok tek tek dünyada ki insanoğlu ile mi uğraşacak ya.
O zaman Tanrı etkisiz bir varlık. Ben niye o tanrıya inanayım bana gram faydası yok
yok olsaydı etkisi olurdu