Soruma cevap veren herkesden Allah razi olsun.
Bunalima girecegim sanirim bu gidisle ben.
Bunalima girecegim sanirim bu gidisle ben.
keske bunalima girmek yerine okusaymisin be canim... artik yurtdisinda diplomali bile is bulamiyo insan... ben dogma büyüme Almanyaliyim.. elime meslegimi aldim ve is aramaktayim...
soruna gelince... evlenir evlenmesinede..hatta erkekler genelde "egtimsiz" kizlara daha cok yönelirler... evlenecek adam degil ama sen cok zorluk cekersin.. sonucta kocanin eline bakicaksin... o para verirse anca biseyler ala bilceksin... ala bildiklerinde sadece yeme icme gibi giderler olucak..
bence evlenmeyi degilde egtimini tamamlamayi düsün..
Cok haklisin. Ama olmuyor olduramiyorum alamadim diplomami biraktim. Gerizekaliyim cunku yetersizim. Bende aynen senin gibi duqundugum icin şu an gozume uyku girmiyor :(((
Almanya da mi yasiyosun?
ayrica kendini böyle kücümseyerek hic bir yere varamazsin... madem bu sey senin canini slklyo degistirmekte senin elinde.. hic bir sey icin gec degil... heves olmasi lazim insanin icinde.. tembel olmakla hic bir seyi degistiremezsin.. senin düsüncen belki 20-30 sene önce normaldi.. ama artik hersey farkli
Strasbourg da yasiyorum canim. Dipteyim ne yapcami bilmiyorum :((
yurt disinda buyumenle ne alakasi var bende yurt disinda buyudum ve okudum ama diplomam olmasi olmamasi ne fark etti ki evlenince senin diploman yoksa evlenemezsin demezler merak etme zaten seni egitim seviyeni olcen bir adamla ne isin olur?
Haklisin. Ama evlendikten sonra kucuk gorurse cunku diplomasi olmayan biri calisamaz da is bulamaz..
calisir canim calisir biraz cevrene bak butun kadinlarin diplomasi yok. zaten anlamadigim sey su sen nasil senin le evlendikten sonra sana bu sekilde davranacagini bildigin halde surduruyorsun. ustelik onu da gectim utaniyor gibi konusup yani kendini kucuk gormene kiziyorum en cok suan.
Utaniyorum guzelim vallahi gizleyecek degilim cok utaniyorum hemde. Basta sorun etmeyip ilerde sorun ederse diye korkuyorum. Bu konuda oyle ezik hissediyorum ki kucuk bir cocuk bile sorsa zoruma gidiyor. Okula da gittim maddi sikintim yoktu zeka sikintim vardi :((
olmamis alla alla herkes illaki okuyacak mi senin de eminim farkli yapabildigin bir sey vardir yani iyi yaptigin baska seyler vardir yok mu? utaniyorsan o adamin onunde demekki o sana bu guveni vermemis tatlim salla gitsin oylesini yaninda bozuk para olarak bile bulundurmam ben :)
Yok oyle biri yok suan. ama ilerde bunu soylese bana cok zoruma gider yani
Canim hobi falan degil benim derdim kendi parami kazanmak. Diplomasiz da nah kazanirsin gibi bir durum oluyor :( sen okudun mu ne mezunusu n?
Ben şahsen eğitimli biriyle daha iyi anlaşacağımı düşünürüm. Yüksek lisanslıyım kendim. Ama eğitimi belgelendirmeye çok değer vermiyorum.
Mesela yılda 30-40 kitap okuyan birine okuma konusunda cidden benden değerli biri olarak bakabilirim.. Diplomalı çok cahil, çok ahlaksız gördük terbiye ve görgü önemli
Hem benim anne babamın da lise diploması yok ama evde küçük bir kütüphane var ve üniversiteli 3 evlat yetiştirebiliyorlar. eğitim olayına bakışım böyle
Yurtdışında olupta okumadığı halde ülkenin okumuş insanından kendini üstün gören düşünceyle bir birlikteliği olmazdı...Sorunda açık açık benım bir karıyere adım attıgım yok planım yok bomboş bı ınsanım hedefım yok ama burada yaşamadım yurtdışında büyümüş bir insanım onlardan üstünüm demişsin...
Hayir hayir. Ben onu su sebebten dolayi yazdim. Yurt disinda egitim sistemi daha farkli tr ye gore cok daha kolay. Ve ben buna ragmen bir b*kun sahibi degilim diye kendimi eziklemis oldum kardesim. Yoksa yurt diqinin cani cehenneme
peki o zaman yaşı 12-24 arası bir insanın diploma sahibi olması pekde zor bişey değil keza yaşı 45-65 arası çok insanla açıköğretim sınavında karşılaştım şu an akşam lisesi son sınıftayım ygs de girdim ( o mu bana ben mi ona girdi anlamadım ama) Eğer seçim yaparsam 21 yaşımda üni okıcam 3 sene kaybım var pişmanmıym hayır bu konu canımı sıkıyo mu hayır...Aslında insan nerde hata yapar bılıyomusn.Ya ben napıcam? nasıl yapıcam vs vs derken zaman geçiyo geç oldugunda da aslında o kadar geç değilmiş zamanında keşke yapsaydım dıyosun belkı anlatamadım ama zamanı gelınce bu soruya dönüp baktıgında ve o an hala bir adım atmadıgında bu yorumumu daha açık anlıcaksın..
Demek istedigini cok iyi anladim ben tesekkur ederim bu guzel yorumun icin
rica ederim açıktan 1 sene önce ayrıldım pek hatırlamıyorm kayıt sınav tarıhlerını vs.. https://www.aol.meb.gov.tr/ana-sayfa.asp burdan tarihlere bak eğer kayıt yaparsan yoruma cevap ver sana bir site atıyım kıtaplarla ugrasma geçer not almana yarıcak notlar var o sıtede..Umarım herşey dıledıgın gıbı olur ıyı geceler.
Tesekkur ederim.
Cevap
34Cevap
diploma ne alaka? ben kızla kpssye girmeyecem ki dünya evine girecem ne yapayım diplomayı? eğer anlaşabiliyorsak uyumluysak evlenirim. öneml olan diploma değil kendini geliştirmek
Bu demek oluyor ki calisan bir esin olmayacak ama
önemli değil benim için. hani çalışmak isterse çalışır istemezse çalışmaz hiç karışmam ama şöylede bir şey var ben kimsenin emri altında çalışamam kendi işimi yaparım yani ticaret ve eşim olacak insanda çalışmak isterse onunda birilerinin emri altında çalışıp ağız kokularını çekmesini istemem gelsin beraber ticaret yapalım ya da ne bileyim çarşıda kendisine bir kozmetik giyim vs ufak bir dükkan açalım orada kendi işini koştursun
Evlebirim tabiki sarip sarmalar pamuklarda yetistiririm gerekirse diplomami yakarim esitlerim durumlari
Helal olsun. Senin gibi dusunen birini bulurum insAllah
Insallah gel evlenelim e hadi evlendik cocugumuz oldu cok mutluyuz hicbir sorun yok diyelim farzet ben oldum calisan yok o zaman ne olacak onu dusun. Sorun bulmak bulamamak degil askin gozu kordur bakmaz diplomaya bakanda ask degildir. Sen kendin icin oku cok kolay emin ol yurt disinda daba kolay olsa gerek iyi kotu oku derim
eğer bir insan gerçekten seviyorsa gözü hiçbirşeyi görmez kaldıki lise diplomasını görsün yurt dışı diyorsun illaki bir lisanın vardır kısaca rehberlik felan yapabilirsin veya açıktan bitirisin bu dönemde kolay o işler sıkma canını derim :)
Yabanci dilim haricinde hic bir b*kum yok kardesim. Cok ezik hissediyorum vallahi :(((
Sadece bu yetmio iste
bak onu bunu bilmem ama ben kmlerin kimler ile evlendiğini gördüm kimlerin kimlerle cıktıgını gördüm kısaca bu hayatta imkansız yoktur dediğim gibi bir insan birini seviyorsa zaten gerisi boştur yok diploması yok yok ole yok bole diploma istiyorsan acık oretime git lisanla para kazanmak istiyorsanda turizm rehberliği yap veya bir otelde cevirmenlik veya resepsiyonist sen istedikten sonra herşey olur ne demişler kim mutlu edebilir seni sen hazır değilsen (kim oldunu unuttum simdi :D) bu sozden yola cık
seni hor görmeyecek biriyle evlenirsin, sanki diplomasi olmayanlar evde mi kaliyor?
sen calismak istedikten sonra bu sekilde bile bir is bulursun
ayrica önemli olan senin kendini gelistirmen, sürekli yeni seyler ögrenmen, gündemi takip etmen, mesela kitaplar okuman bile faydali olur
takıldıgın konuya bak ben lıse terk su an ingilice ve çınce bılmekteyım, diploma sadece iş için gecerli bir belgedir evlilik için gerekli degildir, ben dıploma ıle degıl sevdigim kızla evlenmek ısterım dıplaması olmus veya olmamıs benı baglamaz benım gıbı aynı fikirde olan nice insalar vardır, daha yasın genç her seyı basarabılırsın yeterkı sen iste
evleniriz arkadaşım yeter yahu bu kaç oldu :D eğitim seviyesi ne olursa olsun insan olsun yeter yaradılanı severim yaradandan ötürü
Calisan bir esin olmayacak bu sorun olmaz mi
ne güzel eviyle ve çocuklarıyla ilgilenir işte
Firmaya personel alımı yapmıyorum neticede.. Hayatımı ölene dek paylaşacağım bir insan ile evleniyorum. Diploma umrumda olmaz böyle bir durumda. Gönül işlerinde diplomanın bir geçerliliği yoktur.
Ama diplomasi olmayan es = calismayan bir es bu sorun olmaz mi
Hayır olmaz tabiki. İşime gelir hatta çalışmaması.
Lise mevzunu olup milyoner olan tanıdıklarımda var. Şimdi bou'lular odtü'lüler bu adamın altında çalışıyor. Herşey diploma değil sen kendini yetiştirmeye bak.
yurtdışında doğmuş büyümüş demenin konuyla ne alakası war onu anlamadım ama iyi biryerlere gelmiş olması lazım 1960larda yaşamıyoruz artık kadınlarda çalışıyo
Cunku burada egitim sistemi daha kolay oldugu Halde diplomasizimm
Evlenmem gidip evlilik okusun diplomasını alsın karım olucaksa okumuş karı olsun :) ne alaka ya saçmalamayın bir :D
sorun olmaz ki senin diploman öğrenimin önemli değil eğitimin önemli sen iyi egitim aldıysan karakterinde güzelse bir ömür geçirelecek türden bir insansan diplomaya mı bakılır hiç
Eğitimsiz biriyle aynı seviyede birleşebileceğim ihtimaline inanmadığım için; değil evlenmek, flört bile edebileceğimi düşünmüyorum.
Elinde bir mesleğin varsa sorun yok sonuçta dünyanın binbir türlü hali var evlendikten sonra ayrılmican geçinip geçinemiceğin ne malum
Olsa boyle uzulur muyum hic? Ne meslegim var ne se diplomam. Zero
Evlenirim , isterse okumasın ben onun diplomasınamı bakacam
Hayat diplomasi olsun daha iyi ne insanlar goruyoruz masterini yapmis ama, neyse...
eve müdüremi alıyoz bacım evlenirik niye evlenmeyek
Evlenirim neden evlenecek bir şey olmasın ki. Güzel ve itaatkarsa kesinlikle kapar birisi
diploma ile evlenilmiyo..yani insan olduktan sonra diploması olmuş ya da olmamış ne farkederki...diplomalı olupta o* olanda var hanım hanım olanda var...
Esin calismaz ama bu durumda. Calismayan bir es istermisin lise diplomasi olmadan hic bir is yapamaz
Bebim tabiki. Moralim cok bozuk. bir insanin kedi kazandigiyla esinin verdigi para ayni mi olur? Diplomami alamadim gelecegim b*ka sardi dipteyim resmen :(( uyku bile tutmaz oldu
Strasbourg. Yabanci dilim den baska hic bir + im yok anlayacagin
Yok rezil olmak istemiyorum. burada gordukce beni
gidip doktora okuyup fahişe gibi olacaklarına hiç okumasın namuslu olsun benim olsun nokta
evlenirim ama evlendikten sonra o diplomayı alması için ugrastiririm uğraşmazsa ayrılırım.hersey diploma değil ama cahil insanın 2.kelimesi kavgadır
Dostum eğer kız kültür olarak geri değilse boş bir insan değilse sonradan görme değilse değerini biliyorsa neden olmasın
Bilmiyorum ama ileriki zamanlarsa eşinden yana degilee kendinle alakali ya da calismayi dusundugun anlarda bir sikinti oLaBiLir
Diploma önemli ama herşey değil. Nice insan var kendini çok iyi yetiştirmiş diplomali insanlari çalıştırıyor. Eğitim, kişilik önce gelmeli.
kız yurtdışnda doğmuş büyümüş olabilir. yurtdışında yaşayacaksak evet niye olasın. ki?
evlenirim tabi ki ben onun diplomasını mı sevdim
Calismayan bir esin olsun ister misin yani
evet isterim o benim sevdiğim sonuçta diploması yok diye ayrılıp bırakacak halim yok otursun evde işine gücüne baksın işten gelip kapıyı açtığında bana gülerek hoş geldin demesi bile yeterli
Kiz dürüst olduktan sonra neden olmasi hersey o diplomami
Hayrola ya evlilikte diplomamı istiyorlar yni kuralım benim bildiğim sadece sevgiydi
Ben insanlari para diploma mevki olarak ayirmam hem ilkokul mezunu olup unililere tas cikarcak bisuru insan var onemli olan kendini gelistirmek.
Diploması olmadan evlenmem. gitsin okusun büyük adam olsun.
saçmalamayın ya
diploma önemli değil , önemli kendini ne kadar yetiştirmiş olması
Eğitim bana göre çok önemli, ben evlenmezdim sanırım en azından lise mezunu olsun bari.
diploma insana bilgi katar karakter, kişilik katmaz
güzel ve kültürlüyse evlenilir
Hayır.
Neden?
Öğrenim görmüş birisini tercih ederim.
bu çok mu önemli de...
kesinlikle
evet nolacak ki?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar