Sosyal medya aracılığı ile toplanan yardımların yarattığı tehlikenin farkında mısınız?

Maalesef sosyal medya gibi hızlı iletişim araçlarının ne derece sakıncalı olduğunu bu depremde fark ediyoruz. İşi daha kötüsü, sosyal medya fenomenlerini, ideolojik zihniyete sahip kişilerin desteklemesiyle, kendilerini adeta "Afet Yönetim Merkezi" zannetmeleri, bu felaketin kar topu gibi büyümesine neden oluyor. Resmi yetkili kurumların, sosyal medyada etkin yayın yapmaması ise toplumun bazı kesimleri tarafından zayıflık ve pasiflik olarak algılanması ile yardım organizasyonları adeta iki başlı canavara dönüşmüş durumda...

Bir fenomen, şu köyde, şu mahallede, şu bölgede çorap, su, ekmek ihtiyacı var dediğinde, onu referansa alan takipçileri, topladıkları yardımları belirtilen bölgeye yolluyor.. 300 Haneli köye 8000 çorap, 1 tır dolusu elbise, gıda ve su indirilirken, başka bir bölgedeki ihtiyaç sahipleri ise bundan yoksun kalıyor. İşte bu yüzden deprem videolarını izlerken yollara dökülmüş, hedefine ulaşamamış binlerce ton yardım malzemeleri görüyorsunuz.

Sosyal medya fenomenlerinin takipçi artırma, ünlü olma ve ego tatminine yönelik bu sorumsuz davranışları, ideolojik zihniyet ile birleştiğinde afet içinde ayrı bir felaket olarak karşımıza çıkıyor.

Bu konuda hukuksal düzenlemeler yapılarak, kim ne tür yardım yaparsa yapsın, sadece resmi makamlar ile bilgi paylaşımı yapması ve resmi makamlar izin vermedikçe arama kurtarma dahil, yardım amaçlı paylaşım yapmamaları gerekmez mi?

Aksi halde bu iki başlılık, aratarak daha da karmaşık hale gelecektir.

Sosyal medya aracılığı ile toplanan yardımların yarattığı tehlikenin farkında mısınız?
Cevapla