Yazın hamile kalıp kışın mı doğurmak daha iyi yoksa kışın hamile kalıp yazın mı doğurmak avantajlı?

Merhaba kızlar, ben zeynep, 34 yaşındayım ve eşimle 2 yıldır evliyiz. Evliliğimizin başında hemen çocuk yapmayı düşünmedik çünkü hem iş hem de hayatın yoğun temposu arasında kendimize biraz zaman ayırmak istedik. Şimdi ise ailemizi genişletme kararı aldık ve açıkçası bu bizi çok heyecanlandırıyor! Ancak işin hamilelik ve doğum kısmına gelince biraz kafam karışıyor, çünkü zamanlamanın çok önemli olduğunu düşünüyorum.

Mesela, yazın hamile kalırsam kışın doğum yapacağım. Kış mevsimi zaten zor geçiyor, bir de yeni doğan bebeğin bakımı eklenince işler daha da zorlaşabilir mi diye merak ediyorum. Kar, soğuk hava, grip sezonu… Ama bir yandan da yazın hamile olmak, özellikle son aylarda şişkinlikle baş etmek, sıcak hava ve nemle boğuşmak zor olabilir gibi geliyor. Hele bir de tatilde denize giremeyeceksem! :)

Diğer seçenek ise kışın hamile kalıp yazın doğum yapmak. Doğum sonrası bebeğimle yaz mevsiminin tadını çıkarabilirim, yazlık kıyafetler daha rahat olabilir. Ancak bu sefer de hamileliğimin son aylarında aşırı sıcaklardan ve bunaltıcı havadan endişeliyim. Hamilelik sırasında zaten insan kendini hantal ve ağır hissediyor, bir de yazın o sıcakta nasıl olur, emin değilim.
Yazın hamile kalıp kışın mı doğurmak daha iyi yoksa kışın hamile kalıp yazın mı doğurmak avantajlı?
Cevapla