Ek gıdaya geçen bebeklere günlük ne kadar besin verilmeli. Bunun bir ölçütü var mıdır?

#gadası
#gadasından sevgilerle 🙃
Ek gıdaya geçen bebeklere günlük ne kadar besin verilmeli. Bunun bir ölçütü var mıdır?

#gadası
#gadasından sevgilerle 🙃
Bebeğin kilosuna, gelişimine göre değişiyor. Genellikle zaten bir şeyleri püre haline getirmeyle başlıyor bebekleri beslemeye. Hem anne sütü alımı devam ettiğinden hem de bebeklerinin midesinin küçüklüğünden kaynaklı gün içinde püreden örnek vericeksek maksimum 3-4 yemek kaşığı yiyorlardır bence.
Doğru 🙃 güzel cevap verdin
Uzmanlar ek gıdaya geçişte tadım süreci için 4-6 ay aralığını öneriyor. Ek gıdaya geçildiğinde gıdanın bebeğimiz üzerinde göstereceği reaksiyon olup olmadığına bakmak için 3 gün kuralını uyguluyoruz.
İlk gün 1 çay kaşığı, 2. Gün 2 çay kaşığı şekilden artarak gidebilir.
Bebeğimiz yiyebilir duruma geldikten yani tadımları geçtikten sonra bir menü ve beslenme tablosu oluşturabiliriz.
6. ayın ilk haftası bebeğimize günde sadece 1 defa tadımlık yani 1 yemek olacak şekilde sebze püresi verebiliriz. Bunun haricinde mama ve anne sütüne eksiksiz devam etmeliyiz.
İkinci haftaya geldiğimizde anne sütü, mama ve sebze püresi verdiğimiz bebeğimizin öğünlerine yoğurt ekleyebiliriz. Yani anne sütü dışında 2 farklı ek gıdaya geçiş yapmış oluyoruz.
Üçüncü haftamızda meyve püresi, sebze püresi ve yoğurt şeklinde ilerleyebiliriz.
6. ayımızın 4. haftasına geldiğimizde ek gıda beslenme tablomuza yumurta sarısını da dahil ederek günlük 4 farklı gıda verebiliriz.
Toparlamak gerekirse anne sütü ve formül mamaya ek olarak; 1. Hafta 1 öğün ek gıda, ikinci hafta 2 öğün ek gıda, üçüncü hafta 3 öğün ek gıda ve dördüncü hafta dört öğün ek gıda şeklinde besleyebiliriz bebeğimiz.
Harika detay olmuş
Ben teşekkür ederim
1. gun 1 çay kaşığı
2. gun 1 tatlı kaşığı
3. gun 1 yemek kaşığı
(Besinler ilk ek gıdaya geçişte 3 gün kuralı ile verilmeli ki alerjik reaksiyon gösterecek mi vücut diye)
Daha sonra bütün besinler denendikten sonra 9. aya kadar günde 2 öğün verilmeli. O da 1 bebek kavanozu ile eş değer olmalı.
Gayet güzel
Bebeğin kilosuna, gelişimine göre değişiyor. Genellikle zaten bir şeyleri püre haline getirmeyle başlıyor bebekleri beslemeye. Hem anne sütü alımı devam ettiğinden hem de bebeklerinin midesinin küçüklüğünden kaynaklı gün içinde püreden örnek vericeksek maksimum 3-4 yemek kaşığı yiyorlardır.
Doğru 🙃
Cevap
3Cevap
Bu tip durumları bu işin uzmanlarına sorun. Buradan tavsiye alıp uygulamayın bebeğinizi düşünüyorsanız.
Sitede uzman çok kişi olduğunu düşünüyorum
sen bebeklere merak salmissin , yedi yirmidort bebeklerle ilgli paylaşım yapıyorsun. d
Seviyorum onları sende seviyorsun 🙃
Vardır diye düşünüyorum da ne kadar hiç bilmiyorum
Kesinlikle
bencede artık bir ölçütü olmalı diye düşünüyorum
Yani
Biberon ölçüsu yeter
Olur
az verilmeli
Aynen
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?