Yemek yemeyi sevmeyen, reddeden, yeme bozukluğu olan, yemek seçen, çok zor bir çocuğum var. Yeme problemine hiç bir çözüm bulamadım. Bir çok takviye edici gıda, iştah şurubu, macunlar her şey demedim ama bir faydasını göremedim. Çok iyi doktorlara götürdüm bir çare olmadı. Küçük minik ama çok sağlıklı bir çocuğum var.
Yeme bozukluğu olan çocukların anne babalarına bir nebze yardımcı olmak adına bu benceyi kaleme aldım 😊 hadi gelin yemek maratonumuza hep beraber bakalım..
•Yumurtayı eğlenceli hale getirip sunuyorum

Kulağını yiyelim, gözünü yiyelim diye ilgisini çekerek bir şekilde yedirmeyi başarıyorum. Yumurtası köyden ve yine köyden aldığım tereyağı ile pişiriyorum..
•Ev yoğurdu mayalıyorum ve muhakkak her yemeğinin yanına yoğurt koyuyorum

Çok şükür ki yoğurt seven bir çocuk 🙏 süt alıyorum ve haftalık olarak taze mayalıyorum ve mutlaka her yemeğin yanına bir kase yoğurt koyuyorum.
•Makarna mı yemek istiyorsun? Okey ama benim yaptığım ev makarnasını yemelisin

Taze süt ve köy yumurtası ile yapılmış erişteyi içine kendi hazırladığım ilik sularından koyarak pişiriyorum. Genelde makarna yemek istiyor ben de bu şekilde zenginleştirmeye çalışıyorum.
•Sebze yemeyi sevmiyor o zaman sebzeyi erişteye katıyorum, sebzeli çorbalıkla çorba pişiriyorum

Annem kırmızı pancar, havuç, ıspanak ve kapya biberi erişte hamuruna katıp çorbalık olarak küçük küçük kesiyor. Bunları bulabileceğiniz markalar da mevcut. Bunlarla yine ilik suyu katarak ennnfes bir beyaz çorba yapıyorum.
•Kurabiye canavarı mısın minik tırtıl? Okey o zaman kurabiyeyi çekilmiş ceviz ve tereyağı ile yapıyorum ❤

Kalıpta bol cevizli güzel kurabiyeler hazırlıyorum. Yanında ballı sütle sunuyorum.
•Köfte yemeyi seviyor! Tamam o zaman; balıktan, yeşil mercimekten değişik tarifler deniyorum.

Denemeler bazen başarısız oluyor ama olsun yine de deniyorum. Boğazından ne geçse kârdır 😂
•Çikolatalı ekmek yerine pekmezli pankek ye yavrucum ❤

İçinde mis gibi yumurta var mı? Var. Süt var mı? Var. Pekmez var mı? Var. Eee daha ne olsun? Üstüne de sürüyorum organik reçelleri miss gibi ara öğün 🥰
•Kuruyemiş yedirmeye çalışıyorum özellikle kaju ve ceviz ❤

Cevizin faydasını zaten herkes bilir ama kaju da bir o kadar etkili bir kuruyemiş. Hem hamileyken doktorum bolca tüketmemi istemişti hem çocuk doktoru kaju yesin diye önermişti. Oyun arasında ağzına veririm, hiç yanımdan ayırmam.
Bunların haricinde ise meyve yedirmeye çalışıyorum. Özellikle ananas alıyorum eve. Mevsim meyvelerini az da yiyor olsa hep ikram etmeye özen gösteriyorum.
Söyleyeceklerim bu kadar, sevgiyle 🥰
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
26Cevap
Çok güzel bir bence paylaşımı olmuş abla ellerine sağlık, ileride kızım olursa mutlaka bu bence yazısı aklımda kalsın, çocukları beslerken hem sağlıklı olması hem de seveceği gibi beslemek çok önemlidir 😊❣️
İlk zamanlar ben de böyle tabaklar hazırlardım. Kızım için yoğurt ve sarma olan koyun figürlü bir tabak yaptım. Hadi önce bacağını yiyelim dedim. Bacağını yüne batırıp yedi ve sonra ağlamaya başladı.
Sebebini sorduğumda ise "koyun bacaksız kaldı, nasıl yürüyceeekk" diye bana kızmıştı. 😂
İlk yaptığımda ben de böyle şeyler yaşadım. Bak sana ayıcık yumurta yaptım falan dediğimde ayıcık yenir mi anneeeğğ falan diye kızmıştı 😂😂
Ben tövbeliyim böyle tabaklara. Sonra suçlu ben oluyorum ay 😃
Arkadaş şimdiki çocuklar da iyice Nazlı büyümeye başladı Yok efendim onu yemezse şunu yapın Yok efendim onu istemezse bunu yapın vallahi bizim zamanımızda böyle şeyler yok da yersen ye yemezsen yeme derdi annemiz aç olunca mecbur yerdik 😃 yine de ilgilenenler için güzel tavsiyeler
çocuklar davranışları taklit eder sen ne yersen o da onu yer
Keşke öyle olsa
ama öyle efenim
Değil malasef efendim. Ben her şey yerim babası da yer ama o yemiyor 😊
Özendirmesini bilmek lazım. ama zorlamayın da. sonra çocuk iradesi dışında gelişen şeylere olur demeye başlar zorla
hamilelikte ne yersen bebekte doğduğunda onu daha rahat yer tadına aşina olduğu için
Çok zor bir gebelik geçirdim hiç bir şey yiyemedim kan transfüzyonu bile olmak zorunda kaldim 😔
Ayy ben kesin uğraşamazdım böyle, ne diyeyim helal olsun.
Anne olunca anlarsın 🙈
Ahaha jsjsj
Helâl olsun gece gece acıktım. Zor insanlar insanı dâhi yaparlar. Tırtıl bile olsalar 😎.
Ahhh ne güzel dedin 🙈❤
😊😊❤️
Ahhh çocuklar ❤
Gerçekten kolay gelsin saygılar 😎 En tatliş tebrikler 👏
Sebzeli erişte çok iyi özellikle diğerleri de süper.
Tüm bunlar harika. Bir de üç beş sebzeyi rendeleyip kabak mücveri gibi galeta unu, soğan, sarımsak ve yumurta ile köfte haline getirip, az yağda kızartarak yedirmeyi dene. Mutlaka severler.
Zorlamayın benim büyük kızımda küçükken yemek konusunda kaos gibiydik şimdi yemek yapmayıda yemesini de bayılıyor ve hala minyon ve zayıf :) ayrıca büyüdükçe illaki boyu kilosu olucak, kimse küçük kalmıyor 😊
@İsimsiz0727 Allah bağışlasın
@Zevkli_Temas teşekkür ederim 😊
Rica ederim 😊
Lütfen benden sana gelene karşılık verir misin 😎👍
Nimetle oyun olmaz aç bırakınca mecbur yer 😄
Aç bıraksam da yemiyor süt içiyor 😂
Sütü verme açlığa devam 😂
Istediği olmazsa apartman değil mahalle ayağa kalkar sen ne diyosun verme falan 😂
Senden daha inatçı yani 😂
Evet 5 karış üstün benden 😂
Tam erkek işte ama sen çocuğa kötülük yapıyosun 😂
Ne mesela 😂
Uzun saç, inat 😂
Güzel bence olmuş emeğine sağlık güzel paylaşım olmuş
Mantıklı ve faydalı bir paylaşım 32 yasindayim bana da boyle hazirlayan olsa bende yerim 😅
işte buna şapka çıkartırım ellerinize sğalık
Tarifler harika gözüküyor yontemleriniz cok iyiymis tebrikler :)
Çocukların ilgisini çeker böyle şeyler. Güzel yöntemler emeğinize sağlık.
Benim annem bırakırdı öyle zorlamazdı acıkan yer derdi
Yararlı besinler ile vücudumuzu dengeli ve düzenli besleyelim.
Bence en sevdiği oyunla kandıra bilirsin aslında ama söylediğin herşeyi yap mutlaka
Kanacak bir çocuk olsaydı keşke 😊
O zaman söz verdiklerini yapmıyorsun çocuğa
eline sağlık çok güzel olmuş
Yaz bunları bi kenara 😂
Harika bir örneksiniz tebrikler
Teşekkürler 🧚🏽♀️
Cok iyi bi annesin
Teşekkür ederim 🥰
Bunu gerçekten sonra insanlar da denemesin
Niye?
o şirin yumurtayı bizde isteriz :)
Size de yaparız 😊
thankss
Yemek yemeyi sevmeyen çocuk için harika öneri bence
Benim çocukta hiç biri utmuyor, yemiyor asla.
Ileride cocugum olursa aklimda kalsin bu oneriler
Aç bırakın kendisi acıkınca yer
Teşekkürler anlatımınız için :)
Faydalı içerik emeğinize sağlık
Çocuğumuz büyüdü çok şükür. Teşekkürler.
Teşekkürler paylaşım için emeğine sağlık
Güzel bir paylaşım olmuş elinize sağlık
Bizde böyle yapıyoruz ya yoksa kardeşim yemez
Bazılarından tam tersi olur
Aynı benim durum 😅
Zor be 😂
Ama değer yinede 🤭 canı sağolsun napim
Baba olursam bunu uygularım
Teşekkürler paylaşım için ☺️
Çok faydalı bilgi teşekkürler
ohh masallah çilingir sofrasi
Böyle düşünceli anneleri görmek ne güzel
Anne olunca uygularım
Oyun oynatmak
Nasıl
Oha çok iyi