Düğünlerde gelinin annesi ile babasının ağlamasının asıl sebebinin cinsellik olduğunu düşünüyorum. Haksız mıyım?

Düğünlere özellikle Türk düğünlerine baktığımızda gelinin ailesinin sürekli hüzünlü olduklarını, hiçbir şeyden memnun olmadıklarını görürüz. Nedenini sorduğumuzda “Gelin evden ayrılıyor ya, o yüzden” cevabını alırız. Damat da evden ayrıldığı halde damadın ailesi ağlamaz, aksine oldukça sevinçlidir. Belki size çok saçma gelecek fakat ben bunun cinsellik ile alakalı düşünüyorum. Güya kızlarının o gece seks yapacağını bildikleri için, toplumumuzda da cinsellik, özellikle de kadın cinselliği utanç verici bir eylem olarak görüldüğü için, gelinin ailesi gerek utançtan, gerek de kızlarının bedeninin bir erkeğe ait olacağı düşüncesinden dolayı ağlıyorlar. Düğünlerde “Kız tarafı çok oynamaz” denmesi, gelin ve gelin tarafının çok fazla eğlenmesinin ayıp karşılanması da bundan kaynaklanıyor. Damat tarafının çok eğlenmesi, insanların da onları oynamaya teşvik etmesi de yine “ Bir erkek için seks yapmak çok gurur vericidir, bu gece oğlunuz bir kadına erkekliğini gösterecek, bu yüzden sevinmelisiniz” anlamına geliyor.. Size çok saçma gelecek farkındayım, fakat ben bunun bu şekilde olduğunu düşünüyorum. Sizce haklı mıyım, benim gibi düşünen var mı?
Düğünlerde gelinin annesi ile babasının ağlamasının asıl sebebinin cinsellik olduğunu düşünüyorum. Haksız mıyım?
Cevapla