Yastık kılıfını sık sık değiştirmenin ciltteki sivilceleri azalttığını duymuştum. Doğru olabilir mi?

Yastık kılıfını sık sık değiştirmenin ciltteki sivilceleri azalttığını duymuştum. Doğru olabilir mi?

Yüzümüz de saçlarımız gibi yağlanıyor ve sebum üretiyor. Yastık gece boyu yüzümüzün temas ediyor ve cildinizdeki sebum yastığınıza bulaşıyor. Siz ertesi gün ne kadar temiz ciltle uyursanız uyuyun cildiniz yastığınızdaki sebuma temas edip iltihaplanabilir, sivilcelenebilir hale geliyor. Yastık kılıflarınızı sık yıkamak hatta yıkadıktan sonra ütülemek (sıcak ile bakteri ölümü kolaylaşır) çok fark eder. Sağlıklı ciltler dilerim ^^
Gerçekten temiz bir yastık kılıfının cilt üzerinde büyük bir etkisi var bunu denedim ve cildimde olan yağlanma ve sivilceler bir süre sonra azalmaya başladı Eğer çok sık kılıf değiştirmek zor geliyorsa yastığın üzerine temiz bir havlu koyulabilir
Cevap
9Cevap
Evet doğru olabilir
Cilde etkisi var bunu gördüm hem şöyle bir şey var saçınız kirli olduğunda ya da yağlı olduğunda zaten kılıfa temas ediyoruz istemeden de zaten cildimizde bu kirle temasta oluyor buda daha çok sivilcelenmeye neden oluyor. O yüzden saçı daima temiz tutmak ve yastık kılıfını değiştirmek cilt için önemli
Olabilir kastedilen yüz ve kafa bölgesi ise. Saçta oluşan yağ yastık kılıfına geçer. Saçınızı yıkayıp yatsanızda aynı kılıftan tekrar bulaşır. 3-4 günde bir değiştirmek mantıklı
Biraz etkisi oluyor çünkü akarlar birikiyor yastık kılıfı ve çarşaflarda onlarda ciltte birikerek sivilce ve akne yapıyor
Evet doğru özellikle yaz aylarında haftada 1 kez yıkanmalı. yani ben öyle yapıyorum her hafta.
Temizlik yani sivilceyle bir alakası olduğunu sanmıyorum azaltsa bile yüzde 2 falan
Bak şöyle düşün sivilceyi yapan terlemedir kafanı koyduğun yerin pisliği falan değil
Çok temiz olsanda terleme yapıyorsa yuzun sivilce yapar
Terlemeyi kes hiç bir şey olmaz birde iltihabı, antibiyotik iltihaba engel oluyor ama belli bir süre bence hiç denemedim yüzünü suya sokup bir hafta suyun içinde bekletirsen herşeyin geçer ama bunu yapmak mümkün değil gibi
rahat uyumana sağladığını duymuştum haftada 1 değiştirmek gerekir
Karma ciltli insanlar için 2 güne bir değiştirmekte fayda var..
3 tane yastık kılıfım var her iki güne değiştiriyorum sürekli yıkanıyor ve değiştirmeden öncekine göre çok çok daha temiz cildim
Ben her akşam iş dönüşü muhakkak değiştiririm yoksa asla rahat uyuyamam
Tabiki de faydalı ben her gün mutlaka değiştiririm. Temiz çarşaflarla uyumak uyku konforunu da arttırır
Cilde değilde saçlara net etkisi var
Yağlanmıyor , Kaşınmıyor, kepek yapmıyor … ney bunları gördüm yani
Evet doğru, sık sık değiştiriyorum 6 ayda bir
Evet bunu ben de duymuştum galiba doğru
Aynen 3 günde bir değişmek lazım
Evet akarlar daha az cildimle temas ediyor
haftada bi değişirim ben..
Cildin zarar görmesini onler
Bakteriler yok olur
Mikrop
Dogrudur
Ayda bir kere değiştirirm
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?