Şimdi çoğunluk elyaf vb şeylere yönelmiş durumda olsa da hâlâ yün yorgan ve yastık kullananlar var. Mesela biz... Bizim evde hâlâ yün yorgan ve yastık kullanılır. Annem her yıkama sonrası istediği gibi temiz olmadığını ve güzel korkmadığını söyler. Bu nedenle sormak istedim. Yün yorgan kaç derecede, hangi deterjan ile nasıl yıkanmalı?Biz de böyle yaparız 😁
Yün yorgan makinede yıkanmaz içi topak topak olur kurumasida zor olur önce o yorganin içini bir boşaltacaksın o yünleri açık havada elinde yıkacaksın onları serip kuruyacaksın sonra onları açık biyere serip ( çok toz yapar ) bir güzel döveceksin onları o yapışmış yünleri elinde didikleyeceksin zaten onları sopa ya da oklava ile dövdükten sonra açılırlar sonra yıkattığin kılıflara o tertemiz yünleri dolduracaksın yanlarını dikeceksin eğer ortadan dikişliyse de o dikişleri de dikeceksin bir güzel üstünü de bir naflatin kokusu veya güzel sabun kokusu gibi sıkacaksın oh mis gibi yorgan ama yün yorgan baya zahmet gerektirir biz 5 yılda bir dökeriz yün yorganları döşekleri yastıkları 2 gün falan sürer onları temizlemek doldurmak falan makinede yıkama sakın kötü olur yorganların taş gibi olurlar zordur yün işi. Kolay gelsin sana umarım yardımcı olmuşumdur😊
Bizimkiler iç dış kılıfını ayrı yıkar, yünleri de leğende sıcak suda deterjanla ve "çizmeyle ezerek" yumuşatır. Sonra güneşte "serilerek" kurutulur. En son da sopalarla dövüldükten sonra teker teker eğirirler. En son kılıflara geri koyar ve dikerler
Annem yıkadı, daha yeni oda makine de değil, leğende çiğneyip 2-3 kere sudan geçirip temizledi, sonra kuruttu herhalde dolduracak 2-3 gün sonra yorganlara yünleri..