Yapmadığınıza Pişman Olduğunuz Şeyler Oldu Mu, Yeniden Başlayabilseydin Yaşamaya Yaşamadığın İçin Pişman Olduğun Neleri Yaşardın?

Yapmadığınıza Pişman Olduğunuz Şeyler Oldu Mu, Yeniden Başlayabilseydin Yaşamaya Yaşamadığın İçin Pişman Olduğun Neleri Yaşardın?

ANLAR

Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya,
İkincisinde, daha çok hata yapardım.
Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım.
Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar,
Çok az şeyi
Ciddiyetle yapardım.
Temizlik sorun bile olmazdı asla.
Daha çok riske girerdim.
Seyahat ederdim daha fazla.
Daha çok güneş doğuşu izler,
Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim.
Görmediğim bir çok yere giderdim.
Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye.
Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine.
Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardandım ben.
Yeniden başlayabilseydim eğer, yalnız mutlu anlarım olurdu.
Farkında mısınız bilmem. Yaşam budur zaten.
Anlar, sadece anlar. Siz de anı yaşayın.
Hiçbir yere yanında termometre, su, şemsiye ve paraşüt almadan,
Gitmeyen insanlardandım ben.
Yeniden başlayabilseydim eğer, hiçbir şey taşımazdım.
Eğer yeniden başlayabilseydim,
İlkbaharda pabuçlarımı fırlatır atardım.
Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla.
Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır,
Çocuklarla oynardım, bir şansım olsaydı eğer.
Ama işte 85'indeyim ve biliyorum...
ÖLÜYORUM...

Jorge Luis BORGES

Soru:
Eğer yeniden başlayabilseydin hayata; yaşamadığını neleri yaşardın, yaşamadığına pişman olduğun neleri yapardın? Hangi anlar var yaşamadığına pişman olduğun? Yoksa bugüne kadar tüm anlarını değerlendirdin mi? Tüm anlarını mutlu - mutsuz güzelce yaşayabildin mi? Söyleyemediğin neler var söylemekten istediklerine?
Yapmadığınıza Pişman Olduğunuz Şeyler Oldu Mu, Yeniden Başlayabilseydin Yaşamaya Yaşamadığın İçin Pişman Olduğun Neleri Yaşardın?
Cevapla