İki tür fikir var, birincisi "yalnızlık Allah'a mahsus" der, evlenmeyi savunur, diğeri "bekarlık sultanlık" der evlenmemeyi savunur. :D Siz hangisindensiniz?
Büyük kapışma: Yalnızlık Allah'a mı mahsustur yoksa bekarlık sultanlık mıdır?
Elbetteki Yalnızlık Allaha mahsustur. Nitekim Bekarlık konusunda insanların bu tür zihin yakıcı bir söze göre hayatlarını yaşaması ise daha çok, hayatın ne kadar toz pembe olarak göründüğü, dünyaya geldik bir kere diyerekten hiç yaşlanmayacakmış, ölmeyecekmiş gibi hayat sürmeleri ve içinde bulundukları durumun ise ne vahim bir imtihanla sınandıklarının farkındalıklarına varmamaları, yaşlandıklarında keşke demelerine delalettir. her insan ister ki bir yuvası ardında bırakabileceği, kabrinde bir fatiha okuyabileceği ahlaki miraslarını nesiller boyu taşıyabileceği bir mirası (evlat) bulunsun diyerekten gönül etmektedir. bu yüzdendir ki ben Bekarlık sultanlıktır sözüne zerre kadar inanmıyorum. ahlaki boyutta ise bu sözü tavsiyesiz bir şekilde kınıyorum...
Yalnızlık Allah'a mahsustur sözünü yalnızlıktan şikayetçi olanlar için kullanılır genelde... Bekarlık sultanlık sözünü de evlenip de çocuğun veya eşinin dertlerinden kendisine zaman ayırmayan kişiler kullanır çünkü bekarken sultan kadar rahat hissettiklerini bu günlerde anlarlar...
Yalnız olmak istemeyenler evlenmek istiyor diye net bir sonuç yok, arkadaş çevresi isteyenler de var, abla-abi-kardeş-kuzen isteyenler de var. Hiç kimsesi olmayanlar var yetimhanelerde bu kişilerin tek isteği evlilik mi? Sanmıyorum. Yetimhane de yaşamış büyümüş birisiyim ve arkadaşım var ne annesi ne abisi var yalnızlıktan usandığını söylediğin de bu sözü kullanırız ve daha sonra beni ve abisini hatırlatırım çünkü Allah'ın bize verdiği yollara girdik ve Allah onun yanında...
Bekar kalana sultan, Evli olana vezir... derler...
Aslında hiçbirimiz yalnız değiliz. Fiziksel olarak yalnız olsak bile manevi olarak tutunacak bir dalımızın olması lazım. Aksi halde depresyona kadar gider bu yalnızlık düşüncesi. İnsan kendi kendine yetmeyi de öğrenmeli. Yalnızlığı iyi değerlendirmeli.
Bekarlığın sultanlık olduğu bir nebzeye kadar doğru; özgürsün, istediğini yaparsın.
ama;
Bir süre sonra insan bu durumdan sıkılıyor ve gerçek anlamda sevip sevilmek, mutlu bir yuva kurmak, çoluk çocuk sahibi olmak istiyor.
Guzellik-yakisiklilik bir yere kadar. Bekarlik sultanlik istedigimle herseyi yasarim diyenler 40 yasindan sonra kara kasina kara gozune bakmaz kimse kimsenin. Bir omurde yanliz gecmez. Yanlizlik ancak Allah a mahsustur. yinede herkesin kendi ozeli ve tercihi Allah kimseyi yanliz birakmasin.
Bekarlık sultanlık değil imparatorluktur. Ama 1. resimdekinden söz etmiyorum. Tek başına yalnızken kurduğunuz imparatorluktur bu. Etrafınızda kızlar olsun diye kızlara yalakalık yaparsanız o zamanda bekar kalırsınız ama imparatorluğunuz değil kızlara bağlı uydu devletiniz olur. Yani bir diğer değişle kızların kukla devleti olursunuz.
Evlenmek sunnettir dini acidan bakarsak Toplumsal olarak ulkemizde iki tarafa da baski vardir lakin kim nasil rahatsa oyle yasasin. cunku bazi insanlar istese de evliligi yurutemez anne baba olamaz o sorumlulugu tasiyamaz. Ama hayat sevince guzeldir bence
Bekarlik sultanlik diyenler yalnizligin ne demek oldugunu , cevresindeki herkesin evlenip kendisi tek kaldiginda nolacagini dusunemeyen kisilerdir. Her seyin zamani var bence. Burdan 49 yasinda evlenen zeray ablama sevgilerimi yolluyor ve herkesin evlilik yasinin 20-25 olmadigini belirtmek istiyorum
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
eğer kaderinde yalnızlık varsa bu hayatta bir sevgilin filan yoksa teksen bu durum ALLAH tandır zaten yapacak bir şey yok kaderine razı geleceksin yaani :) bir sevgili bulmak ve kafaların uyuşması gerçekten büyük bir şans işi piyango gibi bir şey özellikle erkeklerin için bu böyle yaani öyle ha diyince kız arkadaş bulamıyorlar ama kızlar daha kolay erkek arkadaş bulabiliyorlar yaani :)
Bekarlık sultanlık deyip de ilerleyen yaşlarında pişman olmayan hiç bir insanı görmedim daha. Yalnızlık Allah a mahsustur tabi ki de. İmkanınız varsa evlenin benden size dost tavsiyesi bekar hayatı bir yere kadar. :)
kardeşim bekarlık sultanlık diyenlerin yüzde 80 ni 40 yaşından sonra evlenme peşine düştüklerini biliyoruz bari insanları kandırırlarda ALLAH ı damı kandıraqcaklar
Seversem ve bana herşeyim ile özel hissettirirse tabiki evlilik en iyisidir onunla birşeyler paylaşmayı falan çok isterdim. Ama bana bunları hissettirmeyen biriyse karşındaki tabiki bekarlık.
bekarlık sultanlıktır tabiki ama evlenmekte gereklilik hatta aile baskısı nedeni ile bir zorunluluk halini alabiliyor ama buna değicek hatun cıkmıyor insanın karşısına
evlenip balayına gideceğime, bekar kalır alayına giderim diye bir söz var ya bence yanlış. Evleninceye kadar istediğin kadar alayına git kim tutuyor seni. Alayına gideceğim diye evlenmemek nedir yaa. Sonu yok ki bitiremezsin.
Allaha mahsus bir durum.. Allah her insanı bir çift üzerine yaratmıştır... "Evleniniz, çoğalınız, çünkü ben Kıyamet gününde sizin çokluğunuzla iftihar edeceğim." Hadis... Evlenen dinini tamamlar. Hadis...
Risk genel bir tabir burada hayatta herşeyin bir riski var biz bunu görsek de görmesek de o yüzden ben bunu göze alamam diyip kaçamazsın korkulardan ya da kaçıyor olman sana bir fayda sağlamaz birileri mutsuz ya da başarısız oldu dşye sen mutlu olmaktan neden çekiniyorsun neden kaçıyorsun diye sorarım sana?
En İyi Cevaplar