Aşkın kimyası denilen, enerji, neşe, dikkat yoğunlaşması ve ödül kazanma motivasyonu olan dopamin hormonu 4 yılın sonunda tükenmeye başlıyor ve yerini ilişkilerin yürümesinde kilit rol oynayan bağlılık duygusunu arttıran oksitosin hormonuna bırakıyor.
Yani 4 sene sonra aslında ilişki bitmiyor, daha da sağlamlaşıyor. Aşk denen şey değil, bağlılıktır ilişkiyi yürüten yani...
Tabi ki olur, aşk biterse ilişki de biter
Olur, ama aşk bitince ilişki bitmez
Aşkın son kullanma tarihi falan yoktur!
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Aşk 4 yıldan sonra bağlılığa dönüşüyor! Aşkın son kullanma tarihi olur mu?
Aşk besledikçe doyuma ulaşan doyuma ulaşıncada heyecanı kalmaz yeniden önceki konumunda olması için doyum noktasından uzaklaşması gerekir Bu durumda sadece sevgi kalır beslendikçe büyüyen büyüdükçe dahada çok beslenmek ister mutlak nem bağıl nem ilişkisinde olduğu gibi bir buluta aşk adını verelim diğerine sevgi sevgi her daim ilişkiyi sıcak tutar bu nedenle ısındıkça sevgi bulutu genişler yükselir ve daha çok nem ister büyüdükçe büyür, aşk bulutu ise yer yer soğuduğu için neme doyar ve alçalır biriktirdlerini bir anda boşluğa bırakır bütün yaşanmışlıkları boşluğa bırakır geriye dönük hiç bir şey kalmaz
Aşk tutkudur, tutku ise gizem. Karşındaki insan artık seninle ilgili bir gizem kalmadığını, seni her hareketinle tanıdığını düşünürse cezbedici tarafların azalarak biter. Gizem biterse tutku biter, tutku biterse aşk.
Evet ,4 yil sonra kendisini aradaki sevgi ve baga birakiyor.. insanlar basta asik oluyor , sevmedigi oellikleri tasisa bile bu kisi o ask denilen duygu gozu kor ettiginden o aslinda katlanamayacagimiz ozellikleri aslinda gormuyoruz.. sonra evlilik vs oluyor askin suresi hala dolmadi.. her sey lay lay lom falan .. ama artik o zaman catiyor ve o yapilan , sevilmeyen kotu huylara artik katlanilamiyor ve erken ayriliga gidiyor bu is. onun icin mantigimizi da devreye sokmak en iyisi
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Şöyle birşey var oksitosin kadınlarda sentezlenen bir hormondur erkekte çok çok az sentezlenir.. enazından tıp öğrencisi olarak bize böyle öğretildi. Yani bu teoriye göre kadın bağlı kalacaktır 4 yıl ve sonrasında ama erkek 4 yılın sonunda artık aldatacaktır heyecan ve adrenalinle dopamin salgılayacak.. nefret ediyorum erkeklerden
bırakıp dopamini, oksitosini bir kenara aşka bakalım biz:) aşk bir nesne dir. hemde en kıymetli nesne. değmelere verilmeyecek kadar kıymetli bir nesne. ne bakır ne gümüş ne altın ne zümrüt aşk dan kıymetli bir nesne yok. aşk bir güneşe benzer. aşkı olmayanın gönlü taşa benzer. taş gönülde ne biter. nasıl ki güneş yansıdığı toprağı ısıtır, karanlığı ışıtır, meyveleri olgunlaştırır tıpkı bunun gibi işte aşk da insanın hamlığını giderir, ciğerlerini pişirir, erdirir, olgunlaştırır. güneş den nasiplenmeyen meyve olur mu olmaz ölür. aşk dan nasiplenmeyen varlık da olmaz ölür. madem ki en kıymetli nesne aşk en çetin sınav da onun ile olsa gerek
amaan adına ne derseniz deyin, insan biri ile birlikte olmaktan keyif alıyorsa, elini tuttuğunda içini sıcaklık kaplıyorsa, onu arzuluyorsa, tüm hayallerinde, planlarında o varsa, güzel bir şey gördüğünde, yediğinde, içtiğinde, duyduğunda, hissettiğinde mutlaka onunla paylaşmayı istiyorsa, onu gördüğünde gözlerinde ışık, yüzünde tebessüm, kalbinde sıcaklık oluşuyorsa... konulan adın ne anlamı var? siz bağlılık deyin ben aşk... anlaşamayalım, kime ne :)
herşeyden ziyade kıza sarılırken gözlerin kapanıyor ve onun pofuduk tatlılığı seni mutlu ediyorsa açıklanmayan ve açıklamak için hiç bir kelime olmayan bir parıltı ✨ varsa ki onun zor anında herşey yapılması gerekiyor ve onun için sırra kadem basıp tüm dünyaya hükmeden biri olmuşsan eğer sevgi teorik olarak gelişir ve bütün kontrol ruhlara akar bu bağlılık veya aşk değildir inanılmaz bir duygudur.
Ben okullardaki asklara inanmiyorum. Okul biter askda biter kizda sevisildigi ile ortada kalir. Genel kural budur. istisnalar kaideleri bozmaz. Universite lise ye toy gelen kizlar yirtik oglanlara kendilerini kullandiriyorlar. Agir oldu ama bu yasa kadar uc universite bitirdim dordu okuyorum hep boyle oldu.
Ask mutlaka bir gun azaliyor. Deforme oluyor. ya da bitiyor. Ama bu bir duygu, soyut bir kavram. Dolayisiyla bunun ömrüne.. bir bitkiyniş ya da hayvanmis gibi. x yildir diyemeyiz. Kisilere gore.. iliskideki firtinalara gore.. heyecanlarin seviyesine gore.. ve daha sayamayacagim bir cok kritere göre askin ömrü kisiden kisiye degisir.
Aşkın ömrü iki yıldır. Gerçekten. İki yıldan sonra birini gerçekten tanımaya başlarsınız. O cicim ayları tamamen bitmiştir ve olay o kişiyi gerçekten sevip sevmediğinize gelir. Ya kopar, biter her şey, ya alışkanlığa dönüşür saçma saçma bir şeyler yaşanmaya devam eder, ya da gerçek sevgiye dönüşür, uzun yıllar devam eder.
Aşk 4 yıl test eder. Bu 4 yıl sonunda olumlu sonuç alınmışsa aşk der ki: "Benden bu kadar, top artık sadakatte." Ta ki aradaki bu sadakat ufak tefek zedelenmelere uğrayana kadar. Aslında o her ufak anlaşmazlıklarda arayı ısıtan yine aşktır. TABİ BENCE..
Anıların aklına gelir söylediği sözler bir başkasıyla çıksanda onu ararsın çünkü yıllarını vermişsindir espri anlayışınız aynıdır komik bişey olunca keşke olsaydı da ona anlatsaydım dersiniz güzel bir yere gidince keşke oda olsaydı dersiniz bu ask bitsede ilişki bitmez
4 yil 1 yıl fark etmez bence ilk başlarda heycanla başlarsın tutku hakimdir zamanla belki o ilk heycan kaybolur ama bu sefer yerini güvene alışkanlığa bağlılığa bırakır o yüzden aşk bitince ilişki de bitecek olsa ohooo dünya da ilişki kalmazdı
Aşk bir heyecandır, kıvılcım gibi parlar , kendisini besleyen duygu ve heyecan var oldukça yanar, heyecan tükenince duygular körelince aşkda biter. Bu cinsel bir ihtiyacın tatmini sonrası sönmesi gibi anlık bir olaydır.
4yillii bir iliski yasamis biri olarak soyluyorum askin son kullanma tarihi var. Bagimlilik kaliyor geriye ama bir zaman sonra o da bir sey ifade etmiyor
Tabii ki son kullanma tarihi var adamla dışarda her şey yolunda evde osurur ben pup yapmaya gidiyorum der uyurken horlar sabah uyanınca bir bakarsın yüzündeki kırışıklıklar ikiye katlamış aşk mı kalır ya
o daha çok kızlarda oluyor diye biliyorum sabah uyandiginda karisini tanıyamadi diye boşanan var yani kızlar aşırı bakım yapmaktan normal halini göremiyoruz
Aşkın son kullanma tarihi mı olurmuş? Gıda mı bu? Son kullanma tarihi olsun. 😀 Seven bir ömür sever. Her yerde görüyoruz artık. Yetmişlik, seksenlik dedeler nineler parklardan çıkmıyor. Bakın da ibret alın. 😃
Biz ona aşk demeyelim, Güven diyelim eğer güven sarsacak ufak şeyler dahi karşı tarafı çekilmez biri haline getirir.. bu gibi şeyler aşkı bitirir, Sadece aşk değil herşeyde güven ön plandadır...
aşk mı abi tarhi yok yokta genelde bir kişi vazgeçiyo o vazgeçme herşeyi bitiriyo erkek ya da kadın biri çok seviyo muhtemelenki dierki daha az seviyo bir yere kadar gidiyo buda tabi biri umursamamaya başladımı bulaşıcı bir hastalık gibi karşısındakinede geçiyo ve beklenen kronik son the end. bütün olay saygı ve yalanda bitiyo
insanlar degisirler 4 sene önceki haliyle 4 sene sonraki hali bir olmaz buda karşılıklı ya olumlu ya da olumsuz seylere yol acar bukadar büyütmeyin olursa hayırlısı olmazsada hayırlısı...☝
Aynen yazdıgın gibi ! Alışkanlık ve baglılıktan sonrası fenaaa bir aldatılma olsun karşı taraf yerle bir oluyor.. Baglandıgın kişi yok olunca ölmekten beter oluyorsun.. Allah kimseye yaşatmasın..
evet zamanla heyecan gizemlillik oyunlar bittigi icin askin da bittigini düşünüyoruz bağımlılığa sevgiye dönüşüyor yanliz bunun bir tarihi yok bazen iki yılda olur bazen 4 yilda bazen de 4 ayda
Aşkın karşılıklı olması gerekiyor bir kız erkeğe ne kadar değer veriyorsa aynı şekilde erkeğin de kıza öyle değer vermesi gerekiyor. Yoksa aşk biter ilişki biter.
Evet ama belkide bizi yoneten hormonlar değildir biz hormonları salgılatıyoruzdur eğer biz aşk tutkusunu sürdürebilsek hormon salgılanmaya devam edecektir belki yani
biter biter bazen daha erken bitiyo taraflardan birisi alışkanlık olarak görüyo ama fark etmiyo bir olaydan dolayı ilişki bitince de işler artık düzelmiyor
Olabilir tabi ama aşk bağlayan saygı sevgi dir yani kendilerine samimi bir bağ varsa sorun olmas ayrılmaz ayrılsada geçicidir geri bağlanırlar tekrar..
Aşk elbet biter sevgi kalır.. sevginin de yaşam alanı ve beslendiği unsurlar var.. O atmosfer ve sevginin gıdası sağlanmazsa o da yok olur. Bağlılık da sevgiyle oluşur, sevginin ürünüdür.
malesef ki günümüz aşkları ömürlük olamıyor. çevre aile okul iş internet yeni yeni kişiler derken ya da sorunlar son kullanma tarihi yakın ilişkiler türüyor. bana göre 2 yıl içinde evlenilmemişse o ilişki bitiyor.
ben 1 yildan fazla cikanlarin hep evlenecegini dusunurum demekki ciddiler ki bu kadar suredir sevgililer diye ama bazen yillarin iliskisi, evliligi vs. bitebiliyor. kisacasi ne olacagi hic belli olmuyor :)
Bir beyin rahatsızlığıdır ve de zamanla geçer. Kendi kendimizi tedavi ederiz. Ölümcül değildir. Hormonal bir bozukluk olarak göze çarpmaktadır. Fazla kafayı takmayın. Akışına bırakın hepiniz iyi olacaksınız.
aşk temeldir bina yükseldikten sonra temelin önemi yoktur ama binayı taşıyan temeldir... temel cururse bina nasıl ayakta dursun...
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Aynen 4 yil sonra aşk bitti ama iliskide bitti :D herşey bitiyor eğer devam ederseniz bağlılık duygusuyla tabiki monoton ama güzel bir ilişkiye dönüşür tabiki devam etmekteki en büyük etken aşk değil güvendir
hayır katılmıyorum. evet birlikte olduğun insana önem vermezsen. aşkın değerini bilmezsen 4 yılda biter. ama gerekli saygı hoşgörü ilgiyi gösterirsen bir ömür boyu bitmez
aşkın son kullanma tarihi vardır kimisi 3 günde kimisi 3 ayda kimisi 3 yılda kimisi 30 kimisi 70 yılda biter ama her halukarda biter... kişilerin düşünce ve duygusallıkları ile alakalıdır bu
En İyi Cevaplar