"Aşkım ben sensiz asla yaşayamam, ölürüm... nefes bile alamam" diye birsine sorsak Can mı tatlı yoksa Canan mı?

Marmara'nın yakışıklı istavrit balığı ile Karadeniz'in güzeller güzeli hamsi balığı birbirlerini görüp, tanıyıp aşık olmuşlar... Evlenmek istediklerinde diğer tüm balıklar "Olmaz, bu uygun değil. Sen istavritsin, o hamsi; olmaz!" diye bu duruma itiraz etmişler ve kimse onaylamamış bu aşkı.

İstavrit almış, güzeller güzeli hamsiyi; "Aşkım kaçalım gidelim bu denizlerden. Bir yer duydum, adı Büyük Okyanus'muş. Orası çok büyük bir denizmiş, orada hiç bilmediğimiz kadar çok balıklar yaşıyormuş" demiş.

Hamsi, "Olur aşkım, kaçır beni gidelim buralardan" demiş.

Sabah tüm balıklar mışıl mışıl uyurken, istavritle hamsi Büyük Okyanus'a gitmek için başlamışlar yüzmeye...

Yolda değişen deniz yüzünden nazlı güzel hamsi hastalanmış. İstavrit, güzeller güzeli hamsisine bakıp; "Aşkım ne olur dayan, pes etme sakın! Bizi kimsenin yadırgamadığı Büyük Okyanus'u düşün, bizi bekleyen mutlu günleri düşün, sık dişini azıcık daha ne olursun..." demiş.

Güzeller güzeli hamsi: "Sen ne diyorsun olm... Ben ölüyorum görmüyor musun? Sen hâlen okyanus diyorsun, mutluluk diyorsun, soka..."

.

"Hayaller Büyük Okyanus; gerçekler Karadeniz"

"Aşkım ben sensiz asla yaşayamam, nefes bile alamam ölürüm" diyen birine bu soruyu sorduğunuzda, alacağınız cevap bulunduğunuz ana, ortamın hararetine ve kişinin o anki "rolüne" ve doğru AKIL, MANTIK, ZEKA'nın olması gereken yerde mi? yoksa başka bir yerde mi, nerede olduğuna göre değişir.

Sosyal, psikolojik ve gerçekçi bir gözlemle bakarsak, bu sorunun üç farklı cevabı vardır

1. Teorik Cevap (Romantik Sahne) "Tabii ki Canan!"
Eğer bu soruyu sevgilisinin yanında, gözlerinin içine bakarak ya da KızlarSoruyor sosyal medyada sorarsanız, hiç düşünmeden şu cevabı yapıştıracaktır.

"Tabii ki Canan! Sen benim canımsın, sen yoksan ben zaten yokum."

Bu cevap, o anki romantik illüzyonu korumak ve sadakatini kanıtlamak için verilmesi "hadi sıkıysa doğruyu, gerçeği yaz da görelim" zorunlu olan cevaptır.

2. Gerçekçi Cevap (Kriz Anı) "Can!"
İş ciddiye bindiğinde, hayatın sert gerçekleri ya da biyolojik hayatta kalma dürtüsü devreye girdiğinde durum değişir. İnsan psikolojisi ve evrimsel refleksler her zaman "can"ı korumaya programlıdır.

Yani iş eyleme ve biyolojik gerçekliğe geldiğinde, can her zaman canandan tatlıdır.

3. İtiraf Cevabı (Maskesiz An): "Can olmadan Canan olmaz."
Eğer bu kişiyi köşeye sıkıştırıp, edebiyattan ve şovdan uzak, samimi bir cevap isterseniz, muhtemelen diplomasiye başvurup işi felsefeye dökecektir.

"Yahu benim canım sağ olacak ki Canan da benim olsun... Dimi! Onu ben de sevebileyim. Ben ölürsem Canan'ı kim... sevecek?"

Sözde ve edebiyatta her zaman Canan kazanır; çünkü insan duymak istediğini söylemeyi ve duymayı sever. Ama hayatta ve gerçekte, o "nefes alamam" diyen ciğerler, sıkışınca ilk önce kendi canının oksijenini arar.

"Aşkım ben sensiz asla yaşayamam, ölürüm... nefes bile alamam" diye birsine sorsak Can mı tatlı yoksa Canan mı?
Cevapla