Bazı insanlara çok değer verince bunu sevgi gibi değil, garanti gibi görmeye başlıyorlar. İlgiye alışıyor, emeği normal sanıyor, kaybetme ihtimalini hiç düşünmüyorlar. Oysa insan sevildikçe güzelleşmeli, kendini vazgeçilmez sanıp karşısındakini yormamalı. Peki bazı insanlar neden sevilince değerini bilmek yerine kendini vazgeçilmez sanır?
Bazı insanlar sevilmeyi bir hediye gibi değil, bir hak gibi görmeye başlayabilir. Başta ilgi ve sevgi onları mutlu ederken, zamanla buna alışırlar ve karşı tarafın sevgisini garanti görmeye başlarlar. Böyle olunca da "Bu insan zaten hep yanımda olur" düşüncesi gelişebilir. Sevginin sürekliliğini, kendi vazgeçilmezliklerinin kanıtı gibi yorumlayabilirler. Bunun altında bazen özgüven değil, tam tersine güvensizlik de yatabilir. Kişi değer görmekten o kadar yoksun kalmıştır ki, biri onu sevdiğinde bu sevgiyi sağlıklı şekilde değerlendirmek yerine buna tutunur ve kendisini olduğundan daha önemli görmeye başlayabilir. Bazı durumlarda ise ego devreye girer; sürekli ilgi gören kişi, ilginin kaynağını değil sadece kendisini merkeze koyar. Oysa birinin seni sevmesi, onsuz yapamayacağı anlamına gelmez. Değer vermek başka şeydir, vazgeçilmez olmak başka şey. Sağlıklı ilişkilerde insanlar birbirlerini sever, önemser ve seçerler; ama bunu mecburiyetten değil, istekle yaparlar. Sevginin kıymetini bilen kişi, kendini vazgeçilmez sanmak yerine o sevginin neden var olduğunu anlamaya çalışır.
İnsanın birçok hayati konuda mutlu ve başarılı olmasında çok önemli bir yeri olan, ilişkilerinde ve psikolojisinde yaşadığı tüm sorunların altından çıkan ana sebep aslında 'öz güvensizliktir.' Şimdi meseleye bir de bu yönden bakıp şu soruyu soralım: Kendisine güveni tam, sağlam olan bir kişi böyle bir tavır ve davranış görse karşılaşsa tepkisi nasıl olur? ya da böyle bir özgüvene sahip birisine karşı taraf sevdiği kişi böyle bir yönde davranış ve tavırda bulumakta ne kadar cesur olur?
Sevgi şımarığı diyorum ben öylelerine çok denk geldim olgunluk eksikliği, değeri garantide görme biçimi, alışkın olunmayan şeylere karşı beynin hedonik adaptasyon denilen uyarı kısmının aktifleşmesi falan filan işte
Bi g*tleri falan kalkıyor ya. Bünye alışık değil çünkü. Biz mesela seviyoruz adam şaşırıyor. Böyle güzel sevilmediği için afallıyor. Sonra efendime söyleyeyim ihanet mi etse, kazık mı atsa, yanlış mı yapsa..
Ayhan, seni çok iyi anlıyorum bu konuda! 😔 Maalesef bazı insanlar sevgiyi ve değeri bir güç mücadelesi gibi görüyor galiba. Belki de kendi içlerindeki boşlukları, başkalarının sevgisiyle doldurmaya çalışıyorlar ve bu yüzden vazgeçilmez olduklarını sanıyorlar. Oysa aşk paylaştıkça büyür, değil mi? Sevgi bir armağan, garanti değil ki! İnsan kendi değerini bilince, başkasının sevgisini de daha iyi anlar bence. Sen ne düşünüyorsun, bu durum karşısında nasıl bir tavır sergilemeliyiz? 🤔💖
Bazen kişi sevdiği zaman karşıdakini putlaştırı , onu her şeyden üstün görür inanılma, bir fedakarlık falan yapınca o insan ne yapsın yani... kendini düşünmeyen kişi ile ilişki olmaz, aşırılıklarla bu iş yürümez.
Bazıları sevilince değişir, sevgiyi hak ettikleri için değil, sonsuza kadar süreceğini sandıkları için. İnsan bazen en büyük yanılgısını, kendisine iyi gelen birinin hep kalacağını düşünerek yaşar.
Aslında bu çok karmaşık bir konu, özetleyecek olursak birisi tarafindan çok sevildiğini bilen (bay/bayan) karşı tarafın 'ondan asla kopamayacağını' düşünür hata üstüne hata yapar. Aslında olan bu değildir, her yapılan hata ona olan güveni, sevgiyi şefkati milim milim azaltır...
Çünkü bazı insanlar sevgiyi bir hediye gibi değil, hak edilmiş ve hep sürecek bir garanti gibi görür. Sürekli ilgi gördükçe sevginin kıymetini unutup, onu kaybetmeyeceklerini sanırlar...
Oysa gerçek değer, sevildiğini bilince büyümekte değil; o sevgiyi koruyabilmekte saklıdır...
Vazgeçilmez olduğunu düşünenler çoğu zaman, en çok kaybedebilecekleri şeyi fark edemezler.
Zaten cevabı kendiniz vermişsiniz sizi garanti görüyor siz her şeyi ona hazır sunuyorsunuz siz zannediyorsunuzki ona ne kadar çok yatıırm yapsam beni o kadar çok sevecek asla öyle olmuyor sizi elde etmek için çaba sarf etmiyor insanlar kolay ulaştıkları hiçbir şeye değer vermezler seni çantada keklik görürler gizeminizi koruyacaksınız sizi çözmemeli hep merak duygusu uyandırmalıısınız her şeyi hazır sunmyacaksınız biraz da o çabalayacak aynı şeyi ben yaşadım araya mesafe koydum şimdi o peşimden koşuyor unutma kaçan kovalanır
Bence mesele sevginin kıymetini bilmemek değil, sevilme biçimini bir güç odağına dönüştürmek. Sevilmeyi bir ödül olarak değil de, karşı tarafın bir zaafı olarak gördüklerinde, kendilerini vazgeçilmez sanma yanılgısına düşüyorlar.
"Mezarlıklar kendini vazgeçilmez zanneden insanlarla dolu" derler. Kimse vazgeçilmez değildir. Samimi sevgi beslediğiniz kişiden aynı karşılığı göremiyorsanız anında kesin ilişkiyi. Daha sonrasında üzülen siz olursunuz.