Sadece soruma cevap istiyorum, neden olmasın ki, gibi yorumlar değil.
Evet, ilişkisi olmayacak birisi, duygusal boşluk hissetmemek için neler yapabilir?
Yargılayıcı yorumlar yapmazsanız sevinirim.
Cevap
10Cevap
Kendini tanımaya bak kendine alan tanı hobi edin boş vakit bırakma yani uğraşların olsun hedeflerin olsun onlar yolunda ilerle
Ben dizi izliyorum. Kafamı dağıtmaya çalışıyorum ama asla o açlık bir doyuma ulaşmıyor.
Merak etme senide güzel bulan birileri vardır illaki çıkar
Kendi liginden insanlarla ilgilen bulursun sevgili
Neden böyle düşünüyorsun ki?
ben de asoyalim anksiyetem var o yüzden sordum
ve sana katılıyorum insanlar dış görünüşün iyi olunca sosyal olabilirsin ilişkin olabiliyor sanıyor ama hiç bir işe yaramıyor asosyal olunca evden çıkamayınca
Evden çıksam da pek değişen bir şey olmuyor :) en fazla abazalar korna çalıyor ya da bakmaktan öteye geçmeyen erkekler
korna çalmak ne ya iğrenç sapık insanlar ya umarım haketiklerini bulurlar anladığım anlamda yapıyorlarsa ve bakmak konusunda da çok haklısın aynısını ben de yaşıyorum kütüpahenedeyim falan karşıdaki kız sürekli bakıyor ama asla ilk adımı atmıyorlar ben de utangaç olduğum için soğuk mu görünüyorum bilmiyorum peki sen neden içine kapanıksın senin de mi kaygı bozukluğun var
Herkese karşı rahat olan birisi değilim, her ortamda açılmıyorum. Daha doğrusu ikili ilişkilerde açılıyorum. Bir de seçici biriyim, az arkadaşım var. Sosyal anksiyete sorunu yaşıyorum ve bazı durumlarda zorluyor beni, üzerine gitmeye çalışıyorum. Önceden tek başıma dışarıda bir işimi halletmek çok zor gelirdi ama şimdi tek başıma bir yerlere gidebiliyorum, yabancı insanlarla konuşabiliyorum örneğin. Ama ciddi ve soğuk duruyorum. Bir de garip şekilde arkadaşlarım kendimden emin ve özgüvenli durduğumu söylüyorlar, içten içe neler yaşadığımı ise sadece ben biliyorum. İyi rol yapabiliyorum sanırım.
Yalnız kalacağımı düşünmem ise, çok sosyal olmamamdan dolayı aslında
Söylediklerini çok net anlıyorum, aynısını yaşıyorum ve benim de sadece 2 tane arkadaşım var. Yaşadığın tam şu şekil, değil mi? Sen konuşurken çok geriliyorsun, stres oluyorsun başka insanlarla; işte yabancı, tanımadığın kişilerle... Ama onların öyle deme sebebi dışarıdan öyle görünmemesi. Asla anlamıyorlar; çünkü hata yapma korkusu ve stres, en mükemmel şekilde konuşmaya sebep oluyor. Zihnimizde kelimeleri anında, olasılıkları falan analiz edip seçmek o anın stresini dışarıya yansıtmıyor.
Ben de senin gibi düşünüyordum; ömür boyu yalnız kalacağım falan, asosyalim, evden çok çıkmıyorum gibi gibi... Ve hâlâ zorlanıyorum yabancı biriyle konuşmaya ama yavaş yavaş normalleştirmeye, atlatmaya çalışıyorum. Dediklerini çok iyi anlıyorum çünkü birebir yaşadığım şeyler; hatta daha bile zor durumdaydım. Mesela marketteyim, sıra bana geldi, kasadan geçti ürünler... Eşyaları poşete koyarken, para üstünü alırken falan 'Acaba çok mu yavaşım? Arkamda sıradakiler bekliyor mu, içlerinden ne düşünüyorlar?' gibi gibi bunu bile kafaya takıyordum.
yanıt çok uzun olduğu için kabul etmiyor devamını başka yanıtla yazıcam
Ama çok yeni sayılır, bana biri bu konuda, yani sosyal anksiyete konusunda bir şeyler anlattı, söyledi. Daha doğrusu 'biri' demek doğru olmaz, birkaç kişi... Neden bilmiyorum, sanırım tesadüf yani o kadar yanlızlık stresine girmiştim ki en yoğun olduğu anlarıydı bu "Ben ömür boyu yanlız kalıcam" hislerinin ama sonra son 1 ay içinde karşıma hep bu konu hakkında bilgi sahibi olan birileri denk geldi: 4. sınıf psikoloji öğrencisi bir abi, sonra daha önceden atlatmış 2 kişi ya da bilgi sahibi olan başka biri falan. Onlarla konuştukça ben şunu anladım: Bu aslında düzeltilebilir bir şey ve ben bunu yapabilirim. Ben yanlız kalıcam diye düşünürken atlatmam için önüme böyle insanlar çıkıyor ömür boyu yalnız kalmayacağım, bu saçma ve doğru olmayan bir düşünce. Bundan kurtulacağım dedim. Anksiyete yaşayan kimse böyle düşünmeyi ve bu yüzden strese girmeyi hak etmiyor. Sen de böyle düşünme; önce kendine inanman, çabalaman lazım, sonra zaten başarabileceğini hissediyorsun. Şu iki videoya bakabilir misin? Ben bunlarla başlamıştım gerçekten faydası dokunuyor dinlemek ama dinlerken bir yandan not almak uygulamak umarım işine yarar faydası dokunur.
https://www.youtube.com/watch?v=z84YZ_RFsA8&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=GiqK7O3DIgI&t=69s
Boş bir vaktimde göz atacağım, yorumun için teşekkür ederim 🌸
Bu yaz bazen elimin ayağımın birbirine dolaştığı marketlerden birinde kasiyerlik yapacağım bakalım, faydası olacak mı bana :)
Evde oturmakla geçmeyecek belli, iş hayatına girip iletişim becerilerimi geliştirmem ve insanlara alışmam lazım
Bir de sağlık çalışanı olmak istiyorum, onda da bolca insan iletişimi var. Zamanla beklediğimden çok daha fazla ilerleme kaydederim belki pratik yaptıkça
Rica ederim, ne demek. Umarım bu durumu en kısa zamanda aşarsın. Gerçekten çok zor, ben de kurtulmaya çalışıyorum yeni yeni ve değişmek için bir şeyler denemek bile iyi hissettiriyor. O yüzden önce "Ben bunu aşabilirim." diye düşünerek başlamak gerçekten çok etkili. Başta saçma geliyor, "Ne anlamı var?" gibisinden ama "Bunu aşacağım ve şöyle şöyle daha iyi bir hayatım olacak, utanmayacağım, her şey çok güzel olacak." diye düşününce, anksiyeteyi atlatmak için bir şeyleri deneme hevesin oluyor.
Tabii ki de faydası olur çünkü maruz bırakmak çok etkili. O an çok stres oluyorsun ama sonrasında "Aslında pek de zor bir yanı yokmuş, başardım, insanlarla konuşabildim falan." şeklinde mutlu oluyorsun, başarmışlık hissi oluyor. Tabii sonra yine yaparken stres oluyorsun ama her konuşma sonrası bu azalıyor, alışıyorsun. O yüzden gerçekten çok faydası olur
Nerede yaşıyon ben Çatalca İstanbul Örcünlü Mahallesi girişteki ilk sokak köy dışı en alttaki cinli benzeri evde oturuyorum
Yapay zeka sesli iletişim
Neden ilişkin olamaz ki?
Daha yaşın küçük dur bakalım
Bazen de rahatlamak için gerekiyor ya
Neden yalnız kalcan
neden olmasınn ki?
Neden hiç bir zaman
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Canım benim, bu hisleri yaşamanın ne kadar zor olduğunu tahmin edebiliyorum 😔. Ama biliyor musun, hayatındaki yalnızlığı aşmak ve duygusal açlığını doldurmak tamamen senin elinde! Kendine yatırım yapabilirsin, belki yeni hobiler edinmek veya arkadaşlarınla daha çok vakit geçirmek iyi gelir. Unutma, en önemli ilişki kendinle olan ilişkin ✨. Kendini şımart, değer ver. Senin için en keyifli aktiviteler neler, hiç düşündün mü? 💖 Haydi, kendini neyle ödüllendirmek istersin?