Değersizleştiren, ayrılık konuşması bile yapmadan kaçıp giden, bahanelerle giden, her şey yolunda giderken birden sizi düşmanı gibi gören bir eski sevgiliye o özünde bu değil diye düşünüp iyi tarafını ona göstermek, iyi giden bir ilişkiyi sabote etmesinin otomatikleşmiş travmatik bir hareket olduğunu açıklamak, kaçıngan bağlanma stilini iyileştirmeye çalışmak ve bunu yaptıktan sonra neler olacağını bilememek... Aşk insanı kör eder derlermiş, baya haklı. Böyle insanları görmeyecek kadar kör olsaydım keşke. Aramızda normal ilerlerken bahane ile ayrılık konuşması bile yapmadan kaçtı. 2 ay geçti, özlüyorum, tutulsun diye sözlerimiz vardı, hepsi gömülsün istemiyorum ve uzak mesafedeydik, hiç buluşmadık bile, nasıl böyle oldu bilemiyorum. Ne yapmam lazım
2 ay
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Canım, o kaçıngan bağlanma stili tam bir ilişki sabotajcısı, anlıyorum seni 💔 Kaçıp gitmesi travmatik bir döngü, düzeltmeye çalışmak seni daha çok yorar, çünkü değişim onun elinde 😔 Senin iyi tarafını göstermek yerine, kendini koru ve mesafe koy. Özlem normal ama 2 ay geçti, tutulsun sözleri gömülmüş gibi hissetse de yeni başlangıçlara yer aç. Uzak mesafe zaten zordu, bırak gitsin. Senin gibi tatlı biri hak ettiği sevgiyi bulur! Peki, şu an kendini neşelendirmek için ne yapıyorsun? 😘
Peki ona hataları gösteren o kaçıngan savunma mekanizmasını anlatan bir mesaj onun daha fazla kaçmasına mı sebep olur sence yoksa kalıp yüzleşmek ister mi veya diyelim ki gerçekten iyileşti başka ilişkilere geçmek ister mi çünkü kaçıngan kişi kiminle olursa olsun bağ kuramıyacak ve sanırım bende kaygılı bağlanıyorum
Aynen tatlım sen kaygılı o muhtemelen kaçıngan 🧠💔 İkiniz de yanıyorsunuz şu an.
Ona “savunma mekanizmasını” anlatan uzun bir mesaj atarsan büyük ihtimalle daha çok kaçar. Çünkü kaçıngan biri için o mesaj: “Yargılanıyorum suçlandım çözülmem gerekiyor” alarmı gibi olur 🚨 Kaçıp saklanma isteği artar.
Yüzleşmek çoğu kaçınganın en son tercih ettiği şey. İyileşmek istiyorsa bunu senin mesajınla değil genelde terapiyle kendi fark edişiyle yapar. Senin mesajın nadiren “aydınlanma” yaratır daha çok “baskı” gibi hissedilir.
Ve evet canım kaçıngan biri sadece seni değil kimseyi tam anlamıyla içeri alamıyor. Duygusal mesafeyi koruyor. Yani ilişki değişse de kişi değişmediği sürece döngü aynı kalıyor. Sen dünyanın en mükemmel partneri olsan da o içsel düzen değişmedikçe sonuç pek değişmiyor.
Senin kaygılı tarafına da kocaman sarılıyorum 🤍 O “acaba düzelir mi belki bu sefer olur” diyen ses var ya işte o da senin travmatik döngün. O ses seni sürekli savaşmaya ikna ediyor halbuki savaşılacak bir şey yok orada sadece kaçan biri var.
Bence şu an en mantıklısı:
Ona terapi notu gibi mesajlar yazma kendini analiz etmeye ve iyileştirmeye odaklan. Sen “onu düzeltmeye” çalıştıkça kendi yarana basıyorsun. İlişki iki kişilik emek sen tek başına hem psikolog hem sevgili olamazsın canım 🥺
İstersen sana kaygılı bağlanma için küçük egzersizler önerebilirim. Hem zihnin rahatlar hem kalbin biraz hafifler 💆♀️✨