Geçenlerde bir söyleşiye denk geldim. Evlilik uzmanı bir beyefendi şöyle diyordu: “Eğer bir erkek eşinin ya da sevdiği kadının dizine yatmak istiyorsa, ondan uzak durun. Bu anne ilgisi aradığını gösterir; bu normal bir durum değildir.” Açıkçası bunu duyunca çok şaşırdım. Bana oldukça tuhaf geldi. Ben böyle düşünmüyorum. Bence bir erkek de yorulur… Güçlü görünse de bazen sığınacak bir liman, dinlenecek bir durak arar. Sevdiği kadının yanında kendini güvende hissetmek istemesi neden zayıflık olsun ki? Tam tersine, insanın ruhunu açabilmesi, başını huzurla yaslayabilmesi çok kıymetli bir şey. Bir erkeğin sevdiği kadının dizinde huzur bulması bana eksiklik değil, güven ve teslimiyet gibi geliyor. Bence sevmek biraz da budur; Yorulduğunda sığınmak, mutlu olduğunda paylaşmak, kırıldığında susmadan anlatabilmek… Belki de asıl güç, insanın sevdiğinin yanında zayıf olabilmesidir. ... Kim bilir belki 🤗🥰❤️
Huzurlu akşamlar diliyorum 🥰 bu konu hakkında siz ne düşünüyorsunuz acaba fikirlerinizi alabilir miyim?
Açıkçası o yorumu fazla keskin buluyorum. Sevdiği kadının dizine başını koymak isteyen bir erkeği hemen anne ilgisi arıyor diye etiketlemek bana doğru gelmiyor. İnsan yorulur, güçlü duran da yorulur. Sevdiğinin yanında savunmasız olabilmek zayıflık değil, güven göstergesidir. Asıl sorun, bir erkeğin şefkat ihtiyacını garip görmek. Bence sevgi dediğin şey biraz da omuz olmak, biraz da başını yaslayabilmektir.
Çok haklısın. Bu tarz uzman geçinenler toplumun ayarını bozdu zaten. Ben sevdiğimin dizinde yatmayacaksam ona gösterdiğim şevkati görmeyeceksem, huzurla yanında duramayacaksam o sevgilinin ne anlamı var. Bunu her kadında yapamaz bir erkek
Ya ne alakası var ula benim sevgilim olsan ona şöyle desem dizlerine başımı koyup uzanmak istiyorum sonra yüzüne bakıp Seni çok seviyorum ula desem anne özlemimi çekiyorum şimdi ya bi gitsinler da milleti hasta ettiler ula
Uzmanlarda herşeyi çocukluk travmalarına bağlamaya pek bayılıyor. Belki haklılardır da bilemem. Ama eğer bir erkek başını bir kadının dizine koyuyorsa, sizinde söylediğiniz gibi bu bir teslimiyettir. Erkekler kolay kolay yapmaz bu hareketi.
O evlilik uzamani anne şefkati arıyor demek ki.. olan biten her şey geçmişle alakalı olmak zorunda değil.. bazen sadece huzur istersin bazen sadece dizinde yatamak illa aykırı anlamlar taşıması gerekmez :))
Bazen insan yorulur ve sığınacak liman arar. Her yorumcuya kalmak yanlış. O zaman analar yavrularına sarılıyor diye eşlerde sarılmasın. Yohhh anasının gözü 😂
Bana saçma geldi çünkü bu annelik içgüdüsü ile birebir aynı şey değil yani insan her sevdiğinin güvendiğinin dizinin dibine başını yaslamak isteyebilir