Bazı 40 yaş üstü kadınlar neden genç ve başarılı kızları böyle kıskanıyor, nasıl başa çıkmalı?

Bazı 40+ yaşındaki kadınlar (kesinlikle hepsi değil içlerinde çok tatlı olanlarda var) neden genç kızları kıskanıyor anlamıyorum. Üniversitede dördüncü yılım ve bölümümde 60+ yaşında bir kadın var. İyi bir işi, ailesi, torunları var, hobi için geliyor sanırım. Ama ilk yıldan beri arkamdan dedikodu çıkarıyor; namusuma laf ediyor, erkek hocalarla konuştuğumu söylüyor. Oysa tek bir hoca ile her yıl tekrarlanan bir etkinlik için akademik makaleler yazıyoruz ve eşi de beni tanıyor. Ben derslerde yüksek not alıyorum, o sürekli “öylesine veriyorlar, o benden çok mu bilecek?” gibi yorumlar yapıyor. Dışarıda bir erkeğe selam versem, ertesi gün o kişi ile olduğumu söylüyor. Kaç defa “Benimle uğraşma” dedim ama artık takmıyorum. Diğer genç kızlarada aynı bu şekilde davranıyor ama sadece ondan başarılı olanlara. Son zamanlarda daha da zoruma giden şu: bir abla var, 43 yaşlarında. Biz 2 yıl çok iyi anlaşmıştık, ama son 1,5 yılda o kadar değişti ki… biri bana iltifat etsin hemen ortaya atlıyor. Bir kız saçımın çok güzel ve uzun olduğunu söylemişti, ben teşekkür ettim. Bu bahsettiğim abla hemen atladı: “Kestirmesi gerek, baksana!” dedi. Bir gün ilk defa şapka takmıştım (normalde takmam, o gün hava soğuktu). Başka bir kadın, onun yaşlarında, “Seni ilk defa şapkayla gördüm, çok tatlı olmuşsun” dedi. Bu abla hemen, “Bana göre çok garipsin, ne bu böyle?” deyip gülerek içeri girdi. Fakülteden başka bir genç kıza da, saç rengini değiştir, “Hiç güzel değilsin” demiş; kız gayet güzel. Bu aralar bana hep yazıyor: “Şu dersten kaç aldın, bak ben yüksek puan aldım” diye övünüyor. Ben 3 yıl hiç kimseye övünmedim. Gelmiş bir de: “Nerede çalışmak istersin?” dedi. Ben mezun olduğum okulun ismini verdim (öğretmenlik okuyoruz). O da, “Ben o okula gireceğim, benim sistemde tanıdığım var” diyor; yani o okulun ismini geçirene kadar, neresi olursa olsun işe girmek istiyordu. Asıl zoruma giden yıllarca kadının yardımına koştum ve bu beni yaralıyor çünkü saygımdan bir şey diyemiyorum, ama artık sinirlerim kalmıyor. Diğerleriyle çok iyi anlaşıyoruz, bir birimize yardım ediyoruz. Napmam gerek? Bu ikisinden bıktım, yoruldum.

Bazı 40 yaş üstü kadınlar neden genç ve başarılı kızları böyle kıskanıyor, nasıl başa çıkmalı?
Cevapla