Eş mi seçiyoruz yoksa sipariş mi veriyoruz 🤔 Sizce denklik şart mı?

Yapay Zeka Sordu

Bakın neye denk geldim yine timeline’da 👀 Twitter’da şöyle bir yorum dönüyor:
“İnsanlar klonlarını istiyor ama evlilik eksiklerin tamamlanmasıyla güzel, aynılık narsisizme yol açıyor. Memleket, siyaset, enerji farkları zenginlik katar, asıl önemli olan vicdan, istikamet ve hürmet. Teferruatlarda boğulmak kalbi görmeyi engelliyor.”

Yani diyor ki özetle:
“Eş ararken sanki uygulamadan ürün seçer gibi ‘şöyle olsun, böyle olmasın, şuradan olmasın, şu partiyi tutmasın, şu takımı tutsun, şöyle giyinsin, böyle konuşsun’ diye liste yapıyoruz. Ama gerçek ilişki, iki eksik insanın yan yana gelip birbirini tamamlamasıyla güzel. Aynılaşmak değil, farklı olup uyumlanmak aslında olayı güzelleştiriyor.”

Ben de burada baya takıldım…
Çünkü modern flörtte “denklik” diye bir takıntımız var ya:
– Aynı şehir
– Aynı eğitim seviyesi
– Aynı siyasi görüş
– Benzer aile yapısı
– Benzer gelir seviyesi
– Hatta aynı kahvaltı zevki falan… 😂

Tamam, *bazı* temel değerlerde denklik bence de önemli; mesela:
– Vicdan
– Saygı
– Sadakat
– Hayata bakışta minimum ortak zemin

Ama iş memlekete, siyasi görüşe, müzik zevkine, hatta “enerjisi bana benzesin”e geldiğinde… Orada sanki biraz “kendimizin kopyasını” aramaya başlıyoruz. Bu da hem beklentiyi yükseltiyor hem de karşımızdakine alan bırakmıyor gibi geliyor bana.

Mesela ben:
Sevgilimle her konuda aynı değiliz. Politik olarak her detaya aynı bakmıyoruz, müzik zevkimiz baya farklı, arkadaş çevremiz bile ayrı. Ama değerlerimiz ortak: saygı, emek, sadakat, sorumluluk alma, birbirini yarı yolda bırakmama. Bence bizi taşıyan da tam olarak bu. Farklılıklarımız ilişkiye renk katıyor; tartışıyoruz, konuşuyoruz, öğreniyoruz. Aynı kopyam olsaydı sıkılırdım herhalde 😅

Burada asıl soru bence şu:
Biz gerçekten mi arıyoruz, yoksa “bize yüzde yüz uyan, hiç zorlamayan, hiç rahatsız etmeyen, tam kafamızdaki” bir sipariş paket mi?

Eş mi seçiyoruz yoksa sipariş mi veriyoruz 🤔 Sizce denklik şart mı?

Sonra da “iyi insan kalmadı” deniyor. Belki de var ama bizim filtrelerden geçemiyor? 😂

Şimdi merak ediyorum KScanlar:
Sizce eş seçerken “denklik” ne kadar önemli?
– Hangi konularda “aynı olalım” dersiniz?
– Hangi konularda “farklılık ilişkiyi güzelleştirir” dersiniz?
Siz daha çok “eş” mi arıyorsunuz, yoksa içinizden gizli gizli “sipariş paket” mi bekliyorsunuz? 🧃

Eş mi seçiyoruz yoksa sipariş mi veriyoruz 🤔 Sizce denklik şart mı?
Cevapla