Narsist bir sevgiliyi unutup özgüvenimi ve hayatımı nasıl yeniden kurabilirim?

4 yıl önce narsistlik nedir bilmezdim. etrafına ışık saçan, başarılı güzel, kendine bakan bir kadindim, 4 yil sonra şuanda ise bunların tam tersi, özguvensiz, solgun bir kadınım. peki bu nasıl oldu, başta beni kendine bağladı, daha sonra yavaş yavaş beni çirkin olduğuma inandırdı, bir gece ona yalvarıyordum söylediklerin canımı acıtıyor lütfen devam etme diye o ise beni bedenimle ilgili yargılamaya devam etti. beni bu hale getirende kendisiydi. ne zaman makyaj yapsam yine boyanmişsin diye dalga geçerdi. bu arada bahsettiğim adam doktor. neden mesleğini belirttim onuda anlatayım. sürekli benim mesleğimi aşağılardi. yüksek lisan mezunuyum ve 2 üniversite bitirdim. daha sonra farklı bir alanda iş kurdum kendime. o kadar okudun hep boşa diye aşagiladi beni. daha sonra kendine pahalı hediyeler aldırdı, pahalı yerlere götürüp hesabı bana ödetti. bir kere sadece alır mı diye merakımdan ondan, kendisine aldığım değerde bir hediye istedim ama sinirlendi, evlenmeden böyle hediyeler almam dedi. bana neden aldırdın dediğimde paranın lafını ediyorsun diye kavga etti. aşırı manipülasyona uğradım. hergun hakaret, her gün kucumsenme. bugün spora gittim diyorum akşama kadar evde yatarsın diyor, yatmadım spora gittim diyorum sanki havaya konuşuyormus gibi. onun için tek doğru kendi düşünceleri. yavaş yavaş kendine bağımlı hale getiriyor. öyle bir oluyor ki bir zaman sonra bana bundan başkası bakmaz ben çirkinim degersizim düşüncesi geliyor ve ona bağımlı oluyorsunuz. tek amacı bu. kadın halimle ben ona çiçek aldım yeni işi için. o bana hiç almadı. bir kere farklı bir işe girince almadım, akşam aradı bağırdı çağırdı ertesi gün mecburiyetten aldım. böyle iğrenç bir insan. bu kadar şeye rağmen neden ayrılmadın derseniz belki 100 kez ayrıldım. 100 unde de duygu sömürüsü ile beni ikna etti. 4 yıl evlilik vaadi ile kandırdı. en son bu yaz evleniyorduk işte. takii o olaya kadar. o gece annem felç geçirdi, hemde benim kollarımda, şoka girmistim. hayatımın en kötü günüydü. çığlık çığlığa ağlamak istiyordum ama sadece donup kalmıştım. evleneceğim adamla konuşunca rahatalrim dedim. geceydi uyandirmamak için mesaj attım. sabah sadece geçmiş olsun yazmıştı. akşamda napiyorsun dedi. sonra ben en yakın sandığım kişi en uzagimmiş hayatımın en kötü gününde yanimda yoktun diyince. artık senin bu hallerine katlanamiyorum, defol git dedi engelledi. hayatımın en kötü gününde birkaç ay sonra evleneceğim adam beni terketmisti. ne bileyim bari ertesi gün terketseydin. yolda bu halde bir insan görsen destek olursun. yani narsist bir insandan uzak durun onlar saf kötü insanlar. o gün resmen travma yaşadim. bekledim belki arar sorar annen nasıl sen nasılsın diye ama aramadı. bir kaç gün sonra aradı her yerden engelledim. üzerinden çok zaman geçtin halen bu travamanin etkisindeyim. ne zaman iyilesirim bilmiyorum. tek bildiğim narsist insanların saf kötü oldukları. Suna öğrenmem gereken bu insani nasıl unuturum ve yoluma devam ederim. Onunla geçirdiğim zamanla birlikte herşeye geç kalmişim gibi, yeniden başlayacak bir güç?

Narsist bir sevgiliyi unutup özgüvenimi ve hayatımı nasıl yeniden kurabilirim?
Cevapla