Aşk, teoride bakıldığında güzelliği de maddiyatı da aşabilen bir duygudur; ama pratikte iş o kadar sade değildir. İnsan ilk anda çoğu zaman görünüme, güven hissine, hayata tutunuş biçimine bakar. Bu tamamen insani bir filtredir. Fakat aşk dediğimiz şey, bu ilk eşik aşıldıktan sonra başlar. Erkeklerin sadece güzelliğe, kadınların da sadece maddiyata baktığı söylemi çok yaygındır ama eksiktir. Erkek de anlaşılmak, değer görmek, saygı duyulmak ister. Kadın da sadece maddi güvenceyi değil, duygusal güveni, şefkati ve bağlılığı arar. Bir noktadan sonra ne güzellik tek başına yeterli olur ne de para. Gerçek aşkta insan, karşısındakinin eksiklerini tolere edebilir hâle gelir. Güzellik sıradanlaşır, maddiyat değişebilir; ama birlikte hissedilen bağ kalıyorsa, aşk da orada kalır. Eğer ilişki sadece görünüşe ya da imkâna dayanıyorsa, o zaten aşktan çok bir alışveriştir.
İnan bilmiyorum, hayatımda hiç aşık olmadım 🤣 Ama bu yazdıkların zaten bi insanın karekterinde olması gereken bi durum değilmidir.. insan değeri cebindeki paraya.. yüzündeki güzelliğe bakmamalı.. ne yazık kı, öyle bi devir oldu ki bu saydıkların aşk değil, insanın özü olmuş.. Çok şükür ben biraz yaşlıyım😂
Aşk insanın gözünü kör eden, aklını bulandıran bir hastalıktır. Yani evet, pembe gözlüklerden bakar aşık insan. Karşısındakini olduğu gibi değil, algıladığı gibi görür (anlamadığım bir sebepten). Göz körlüğü ve beyin sisine sebep olan hastalık 😂
Erkek, ilk önce dış güzelliğe bakar sonra tanıdıkça ve anlaştıkça iç güzelliğe bakar. Güzelliğe bakmayan yoktur diye düşünüyorum çünkü göze hitap etmeli ki sevelim. Kadın, her zaman maddiyata bakmaz zaten bakanlar sağlam pabuç değil. Kadın, kendin hayatını sürdürmek için az da olsa maddiyata ihtiyacı vardır diye düşünüyorum
Bence aşk ne sadece güzelliğe, ne de sadece paraya bakıyor, ama ikisi de çoğu insanda kapıyı açan ilk etkenler oluyor 🙃 Sonra karakter, değerler, ruh uyumu devreye girince gerçek aşk orada başlıyor aslında.
Güzellik de, maddiyat da birer seçenek; ama aşkı taşıyan şey onlar değil, ilişki yürüdüğünde geride kalan şeyler 🫶 Sence sen daha çok neye takılıyorsun, dış görünüşe mi, karaktere mi? 💭💕
Hayır hoşuma gitti bende ondan yazdım ya Niye ben dalga geçecek bir insan gibi mi görünüyorum herkesle dalga geçen biri gibi mi görünüyorum ya? Kesicem şimdi kendimi he ajsjsjz
Aşk çok değişik bir duygu, hastalıklı bir şey, karşındakinin güzelliği söz konusu olsa Mecnun'a Leyla gerçekte çirkin olduğu halde niye aşık oldun diye sorduklarında "sen bir de benim gözümle gör" diye boşuna demiş olamaz, erkek gerçekten aşık olduysa çok güzel sever, sevdiği kadın güzel de olmasa gönül gözüyle baktığı için onu güzelleştirir. Dediğim gibi aşk zor zanaat, sonu hep acı hüsran...