- Aşk İlişkileri konusunda 301 cevap paylaştı.
6 ayİnsanlar, birbirini ne kadar çok severse sevsin, bir ilişkinin geleceği hakkında her zaman bir garanti isteği duyar. Doğru insanla karşılaşıp karşılaşmadığımızı anlamak için sihirli bir formül olmasa da, bu derin bağın kendini gösterdiği bazı somut işaretler vardır.
Bu işaretlerin başında, ilişkinin getirdiği huzur ve güven duygusu gelir. Doğru partnerin yanında kendinizi en doğal halinizle, maskesiz ve filtresiz hissedersiniz. En utandığınız anlarda bile yargılanmayacağınızı bilmek, ilişkinin temelini oluşturur. Bu güven, sadece sadakatle ilgili değil, aynı zamanda karşınızdaki kişinin niyetlerinin iyi olduğuna dair duyduğunuz kesin inançla ilgilidir.
İkinci önemli nokta, ilişkinin bir büyüme alanı yaratmasıdır. Doğru kişi, sizi eksik yönlerinizi kapatmaya zorlayan değil, potansiyelinizi sonuna kadar destekleyen kişidir. Onunla birlikteyken kendinizi daha cesur, daha motive ve daha iyi bir insan olma yolunda hissedersiniz. Kişisel hedefleriniz, onun hedefleriyle çatışmak yerine, onun tarafından sahiplenilir ve teşvik edilir.
Üçüncüsü, çatışmaların yapısı belirleyicidir. Her ilişkide anlaşmazlıklar olur, ancak doğru ilişkide tartışmaların amacı "haklı çıkmak" değil, "anlaşmak"tır. Sorunları birtakım olarak ele alırsınız, birbirinizin pozisyonunu anlamaya çalışırsınız ve çözüm bulmak için el ele verirsiniz. Tartışma bittiğinde, ilişkinin zedelenmediğini, aksine daha da güçlendiğini hissedersiniz. Bu durum, gelecekteki zorluklarla da baş edebileceğinizin göstergesidir.
Son olarak, bu kişiyle olan bağınızın, sadece yoğun bir tutkudan ibaret olmadığını zamanla anlarsınız. Başlangıçtaki heyecan, zamanla yerini derin bir arkadaşlığa, saygıya ve bağlılığa bırakır. O sadece sevgiliniz değil, aynı zamanda hayatınızdaki en iyi sırdaşınız ve en güvenilir müttefikinizdir. Zor zamanlarda ilk arayacağınız kişi oysa, hayat vizyonunuz ve temel değerleriniz örtüşüyorsa, muhtemelen doğru yolda ilerliyorsunuz demektir.138 Yorumla- 6 ay
Bunu tam anlamıyla bulabilmek zor ve herkese nasip olmuyor. İnşallah nasip olur
- 6 ay
Güzel yorumdu teşekkürler
- 6 ay
Aslında kolay lakin anlamak zor
Şöyle kolay bazen bizler göremiyoruz ya da kriterlerimizi
Ya da sorumluluklarımizi farklı yapıyoruz
Örneğin kadınlar için konuşuyorum
Muhafazakar mütedeyyin müslüman bir beyin mütemmimcüz adayı ama makyaj yapmakta mesela ısrar ediyor diyelim
Ya da erkek muhafazakar mütedeyyin müslüman bir hanımefendinin mütemmimcüz adayı ama o kişi de yemek yapmayı eşine yardımcı olmayı kılıbık olmak sanıyor
Belki ikisi de çok iyi insanlar
Ama
Fedakarlık yapmak
Görevleri ihmal etmek gibi hususlarda yapılan eksikler her zaman yanında mutsuzluğa da neden oluyor çünkü gerçekten doğru bir ilişkide fıtratın kabulü vardır
Orada yapılan ufak nüans hataları
Mutsuzluğa neden olabiliyor
Durum böyle olunca karşılayamadigimiz için kriterleri neyin ne olduğunu tam olarak iki kişi de anlayamıyor
- 6 ay
Rica ederim bu arada
- 6 ay
Kadında verdiğin örnek ile erkekte verdiğin örnek birbirinden baya farklı ama. Biri kadının bireysel günahı, diğeri bir erkeğin cehaleti. Yani farklı kulvarlar aslında
- 6 ay
Bir de eğer yanlış anlamazsan söylemek istiyorum. Türkçe içinde çok fazla Arapça kökenli kelime kullanımı beni biraz rahatsız ediyor açıkçası. Mümkün olduğunca dimizi korumanın, yabancı sözcükleri cümle içine çok fazla katmamanın önemli ve gerekli olduğunu düşünüyorum
- 6 ay
Dilimizi* korumanın
- 6 ay
Farklı değil aslında aynı
İkisi de hata yani daha doğrusu mantığı aynı kulvarlarda farklılık olabilir 😂
Oraya takılma demek istediğim şey şu
İhmalleri kendi lehimize yapiyor olabiliriz
Mesela verdiğim iki örnekte de
Bireysellik yok. ( Çünkü ortada bir ilişki var ve iki kişide birbirinden sorumlu eğer bireysellik dersek bu manada erkek alkol içerse buna da kadın karışamaz diyebiliriz çünkü o bile bireysel
) Şöyle bir şey var başta da dediğim gibi mütemmimcüz ne demek bu kavram
Ayrılmaz bir bütün olmak demek yani kadının yaptığı her davranış erkeği etkiliyor erkeğin yaptığı her davranış kadını etkiliyor konu
Burada günah sevap değil ki?
Asıl konu bir birliktelik içindeyken
Kişilerin birisinin yaptığı davranıştan diğer kişinin rahatsız olması ve bunu belirtmesine rağmen davranışı yapan kişinin davranışı yapmaya devam etmesi bu durumda da eğer diğer kişi olumsuz etkileniyor ise ve rahatsız oluyor ise bu husus bireysel olamaz
Çünkü
1) sevgili etkileniyor
2) birliktelik bağı yapılan eylemle zedeleniyor
Bu durum kadının makyajı değil hakeza erkeğin kadın tarafından yanlış olarak nitelendirilen her davranışı içinde harfiyen geçerlidir
- 6 ay
Tamam haklısın ama kişisel sınır diye bir şey vardır. İnsan birbirini tanırken bunu baştan görür ve ona göre devam ederse eder. İnsanları bir çok konuda olduğu gibi kabul edeceksiniz. Sonradan değiştirip şekil vermeye çalışmak anlamsız. Siz bir kadını makyaj yapıyorken tanıdıysanız onu değiştirme hakkını kendinizde bulamazsınız. O zaman makyaj yapmayan birini bulup onunla yola çıkacaksınız. Ya da bir erkek yemek yapmayı ve eşine ev işlerinde destek olmayı kılıbıklık olarak görüyorsa kimse o adamın o zihniyetini değiştiremez. Kadın ya onu öyle kabul edecek ya da yol verecek. İnsanlar belli yaş ve olgunluğa erişiyor. Olduğu gibi kabul etmediğiniz insanlarla yola çıkmayacaksınız. Ha illa ki rahatsız olunan noktalar olabilir iki taraf için de. Rahatsız olunan konu dile getirilip fikir belirtilir ama bunu yapıp yapmama kararı yine kişinin kendisinde aittir. Kimse kimseye zorla bir şey yaptırıp kısıtlama koyamaz
- 6 ay
Çünkü kısıtlama koyup kendi istediği şeyi zorla yaptırmaya çalışmak saygı sınırını aşmaktır. Bir ilişkide saygı yoksa o ilişki sağlıklı değil toksik ilişkidir. Olmaz yani o iş
- 6 ay
Haklısınız sizi anlıyorum lakin sizin cümleniz içinde yer alan kelimelerin kökenleri bile arapça
Elbette dilimizi koruyalım burada anlaşıyoruz sizinle ama bir de şöyle bir gerçek var
Fazla , kelime, rahatsız, mümkün ve cümle
Bunların tamamı arapça ayrıca ve bağlacı da Farsça ne kadar dikkat ediyor olsakta güncel olarak kullandığımız dilimizin içinde sayısız bizim Türkçemize ait olmayan yerleşik kelimeler var hatta öyle ki siz bile rahatsızlığınizi dile getirirken kullanmış olduğunuz 36 kelimenin 5 tanesini arapça
( Fazla , kelime , rahatsız, mümkün, cümle ) Ve bir tanesini Farsça ( ve ) olmak üzere toplamda 6 kelimeyi Türkçe dışında kullanmissiniz yaklaşık olarak yani yüzde onaltısı yabancı kelimelerden kurulmuş
- 6 ay
Arapça kelime ile Arapça kökenli kelime kullanımı aynı şey değildir.
- 6 ay
Arapça kökenli kelime demek Arapça olan bir kelimenin Türkçeleştirilmiş ve dilimize uygun hale getirilmiş şekilde kullanımıdır. Direkt olarak saf Arapça haliyle almıyoruz. Bir de ifade ettiğimiz kelimleler de çoğunlukla net Türkçe alternatifi olmayan kelimeler olduğu için çoğunlukla bunları kullanıyoruz. Türkçe ifade kullanabilecekken direkt Arapça veya İngilizce vs. gibi farklı kelimeler kullanılmamalı bence. Şahsen benim gözüme çok batıyor.
- 6 ay
Bu şekilde de emek verilmez çaba sarf edilmez
İki tarafta diğerine göre yüzde yüz ise neden bir aşk olsun ki? Aşk her şey güzel ise emin olun orada olmaz oraya yerlesmez asıl aşkı aşk yapan
Vazgeçislerdir
Yeni alınan sorumluluklardir olaya tek bir yandan da bakmamak gerekiyor
Diyelim bir kadın makyaj yapıyor bu kadın gerçekten güzel bir aşk yaşamak istiyor
Şimdi çok basit olan bir makyajı yapmamak o kadar kolayken
Bundan vazgeçmek yerine ondan sadece çok ufak vazgeçmeler isteyen erkeğin ona sunacak olduğu birçok şeyi aslında kaybediyor
Mesela
Gerçekten sevilmek isteyen bir kadın var diyelim
O kadın makyajı yapıyor olsun
Ama onun istediği ne?
Sevilmek !..
Onu gerçekten seven hatta kendinden bile çok sevecek olan erkek
Kendisine uygun bulduğu eşinin
Sadece kendisine güzel gözükmesi için kendisine sonradan eklemelerinin olmasını istiyor ( yani o makyaj sadece kendisine yapılsın) başkaları neden bunu görüyor diyor
Ve her şeyi sizin dediğiniz gibi en baştan iletiyor
Şimdi kadın yerinde olsam nasıl düşünürüm
Gerçekten sevilmek istiyor muyum
Evet
O zaman neden benden beklenilen çok küçük şeylerden vazgeçemiyorum
Diye sorgular ve sonunda ne kadar zor olsa da zaten yapmamam gerektiğini bildiğim ama nefsimden dolayı yaptığım bir şeyi yapmamaya karar veririm
- 6 ay
Arapça / Türkçe
Fazla / çok
Kelime /sözcük
Rahatsız/huzursuz
Mümkün/olanaklı
Cümle/tümce
Ve/ile
Direkt olarak aslında sizin az evvel eleştirmiş olduğunuz
Konuda yer alan 6 kelimenizin öz Türkçe karşılığı dilimizde var yani haklısınız
Dilimizi evet koruyalım burada anlaşıyoruz sizinle ama yine de çok fazla detaylara girmemek gerekiyor yoksa o kadar çok ayrıntı var ki
Asıl olayimizin niyet olması yeterlidir bence
Bunları da Türkçe öğretmenleri ya da tdk düşünsün bizim daha ortak dertlerimiz
Biraz klasik olacak ama vatan millet Sakarya olsun 😂 pek alan dışına girmemek gerekiyor galiba 😂 ne dersiniz
- 6 ay
Ben herkes olduğu gibi olsun, kimse kendinde yanlış olan şeyleri düzeltmesin demedim ki. Ben her konuda her beklentinin yapılmasını beklemeyin diyorum. Sen fikrini söylersin, hoşuna gitmeyen bir şey varsa bunu dile getirirsin ve o kişi bunu yapabiliyorsa yapar, yapamıyorsa da ona o şekilde saygı duyman gerekiyor. Aynı şey iki taraf için de geçerli. Çok büyük konularda gerekeni yapmak lazım tabiki ama küçük şeylerde herkes her istediği olmaz yani fazla katı olmamak lazım o yüzden. Saygı önemli bir şey. Bir şeyleri ne olursa olsun zorla yaptırmak ilişkiye faydadan çok zarar getirir. Çünkü baskı hissettirir. Bu da insana huzur değil stres kaynağıdır
- 6 ay
Ayrıca dil konusunda ben detaya girmek için söylemedim. Normal düzeyde konuşma şekli zaten göze batmıyor ama siz benim gördüğüm Arapça olduğu bariz kelimeleri çok kullandınız. Bu benim şahsi görüşüm. Yargılamak için söylemiyorum elbette siz nasıl istiyorsanız öyle konuşabilirsiniz ama beni rahatsız ediyor açıkçası bu
- 6 ay
Ben az evvel demem mesela az önce derim. Biri dua ettiğinde amin cümlemize demem. Amin hepimize derim. Fark etmeden benim de kullandığım oluyordur ama fark ettiğim yerlerde mümkün olduğunca Türkçe kullanmaya çalışıyorum. Bence herkes de böyle yapmalı
- 6 ay
Kusura bakmayın uyumuşum sabah tras olunca da şimdiye nasip oldu
Öncelikle günaydın
Şimdi şöyle bir şey var
Bir şey var ve o şey beni rahatsız ediyor ben bunu dile getiriyorum
Hayatımda ki insan yapmayınca bir şey kaybetmediğini bilmesine rağmen beni rahatsız eden bir şeyi yapmayı tercih etmemeli bu benim içinde harfiyen geçerlidir
Örneğin kız arkadaşım parfüm sıkmamdan rahatsız olduğunu düşünelim
Bana geldi ve parfüm kullanmanı istemiyorum dedi
Ben de kullanmam bitti gitti
Yapmayınca kaybim var mı?
Hayır yapınca kaybım var mı?
Evet var peki ne ilişkinin gidişi
E bu şekilde ben fedakarlık yapmaz isem o ilişki nereye kadar dayanır
Pek dayanmaz
Demek ki yapmayınca hiçbir şey kaybetmedigim bir durumu yapınca çok şey kaybedecek olduğumu bilmeme rağmen yapıyor isem şayet benim sevgimde muhakkak ki bir eksiklik vardır
Küçük şeyler dediğiniz şeyler aslında nokta nokta büyüyen meseleler oluyor ilerde
Örneğin
Bir erkeğin çorabını ortalığa atması küçük bir meseledir
Ya da bir erkeğin yardımcı olmaması
( Benim için değil toplum için )
Lakin bunlar birleşince ne olur?
Kadın sevilmedigini önemsenmedigini hisseder çünkü bir destek görmediğini anlar
Erkekte de
Örnek nedir?
Dediğim gibi kadının makyajı parfümü erkekler ile keyfi olan iletişimi vs
Şimdi buralar da erkek gerçekten seviyor ise zaten izin vermez
Ama bu küçük! gözüken şeyler yapınca
- 6 ay
Erkek neyi kaybeder?
Otoriterliğini
Baskın olmasını
Ve özellikle kavvamlık sıfatını
Bu durumda diğer durum gibidir
Aslında biliyor musun
Konumuz tam da sizin sandığınızin tam aksine bizzati saygıyla alakalıdir
Çünkü bir kişi hayatina birisini alıyor ise
Artık onunla yaşamı paylaşıyor demektir
Yani sevmekte burada başlar tam da o saygı sebebiyle zaten bir şeyleri yapmaktan vazgeçer ya da kendisinden istenilen bir şeyleri yapmaya başlar
Bunu daha iyi anlatmak gerekirse şöyle anlatayım sizlere
Şimdi
Erkek ya da kadın fark etmez hayatında kimse yokken yaptığı birçok şeyi hayatına birisini aldığında yapamayacak olduğunu bilmelidir işte asıl saygı da burada başlar zaten
Yani gelelim dil konusuna
Ben eski kelimeleri oldukça kapsamından dolayı seven biriyim
Hatta emin olun kendimi tanımadığım birisiyle konuşurken oldukça bu konuda eksiltiyorum daha da seyrek bir şekilde seçerek aslında karşının da anlayacak olduğu gibi bile kelimeleri kullanmaya dikkat ediyorum diyebilirim
O zaman simdi daha da dikkat edelim 😂
- 6 ay
Erkeğin ev işine yardımcı olmaması küçük bir mesele değil bu arada. Baya büyük ve önemli bir mesele. Ben insan eşinin beklentilerini yapabiliyorsa yapar dedim zaten. Ama her dediğini, her istediğini de yapacak beklentiye girmemen lazım diyorum. Herkesin her dedigi olmaz çünkü. Gerçekçi bakmak gerekiyor. Anlaşamadığımız noktalar illa ki olacak.
- 6 ay
Estağfurullah bu arada günaydın. Erkek bir tık baskın olmalı tabiki ama baskınlık demek erkeğin her istediği komut alır gibi harfiyen uygulanacak demek değildir yani bunun da bilincinde olun. Her konuda anlaşamazsınız. Saygı da tek taraflı değil karşılıklı olacak bir şeydir zaten. İnsan tabiki bekarken yaptığı bazı şeylerde evlenince daha çok dikkat edecek ama bu eşinin istediği her konuda onun değişmesi demek değildir. Çoğu anlamda olduğu gibi kabul etmeyeceginiz insanları alıp sürekli özelliklerini değiştirmeye çalışmanın yanlış olduğundan bahsediyorum. İnsan kendisiyle ilgili az bir kısım şeyleri degistirebilir onu da ancak kendisi istekli olursa yapar. Başkası istediği diye kimse değişmiyor. Ufak tefek konularda dikkat edilir elbette ama sen her konuda her dediğinin yapılmasını bekliyorsan evlenince hayal kırıklığına uğrarsın. Çünkü emin ol her dediğin olmicak yani
- 6 ay
Dil ile ilgili konuda mesele anlamak veya anlaşılmak değil. Ben de anlıyorum dediklerini zaten ama Türkçe kelime olmadığı çok bariz kelimelerin fazla kullanımı bana göre hoş değil. Bu benim kendi görüşüm. Sen istiyosan kullanırsın. Ben düşüncemi belirttim sadece
- 6 ay
Toplum için demiştim oysa ki canınız sağolsun 😂
Zaten konuşmanın en başından beri ben birçok konuda fıtrata dayalı fikirlerim olduğunu bir şekilde anlatmıştım :-)
Evet benim için de büyük ve önemli bir şey zaten ama ben toplumsal olarak baktım
Benim için neden büyük?
Benim eşim bana emanet edilmiş
Olacak evlendiğim de ve onu yormamam gerekirken birçok konuda da yardımcı olmam gerekiyor
Örneğin
Balkon yıkamak
Çamaşır sermek ve toplamak
Cam silmek
Erkek misafire ikramda bulunmak gibi
Bu konularda erkeğin önde olması eşine yardımcı olması gerekir
Bunun dışında da diğer ev işlerinde birçok konuda elinden geldiğince yardımcı olmalıdır bu benim şahsi fikrim
Lakin toplumda ki genel kanı bu yönde değil
Elbette her dediğini yapmak ya da yapmamak değildir mesele o zaman robot ile evlensin her dediği olsun isteyen burada haklısınız zaten
Benim verdiğim örneklerin hepsinin bir alt metni var
Misal ben şöyle bir şey demedim
Eşim evde kalır çalışamaz gibi
Bunu desem zaten siz haklı olursunuz
Lakin böyle bir görüşüm hiçbir zaman olmadı bu konuda fıtratın ve fıtratından gelen doğal özellikler ile sorumlulukların yüzde yüz korunması benim için tek şart
İşte burada böyle bir şey olsaydı
Yani ben eşim için
Yapmaya hakkı olan bir şeyi yapamaz deseydim
O zaman siz de çok rahat bir şekilde az önce dediğinizi diyebilirdiniz ( her istediğini yapacak diye beklentiye girmemek gerekiyor) bunu neden derdiniz çünkü
O çalışma konusu onun yani kadının en doğal hakkıdır
Ayrıca elbette görüş farklılıkları olacak lakin bu farklılıkların
Kisileri ayrıma düşürmeyen konularda olması gerekiyor
Örneğin
Hobiler vs gibi buralar da olan anlaşmazlıklar aslında bir istemsiz olan zenginleşmedir
- 6 ay
Mesajlar nedense geç gözüküyor 😂
Ya da sistem böyle ben şimdi görüyorum
Estağfurullah ile başlayan mesajınızı şimdi gelelim ona
Bu arada şu konuda bir anlaşalım ben öyle baskıcı bir erkek kesinlikle değilim
1) cinsiyete ve cinsiyet görevlerine önem veren
2) erkek yapısına sahip olan
Biriyim yani hani höt höt değilim
Aksine oldukça kibar ve romantik biriyim ama bundan da emin olun ki muzdaribim ve fakat bunlar da çok şükür doğal yapımı bozmadı
Konuya devam edecek olursak
Her dediğimi yapan bir kişi zaten robot olur ve orada duygu olmaz
Ben emir veren o ise emir alan değil zaten
Burada sizinle emin olun ki oldukça anlaşıyoruz
Benim ağırlığımin baskın olmasını istediğim alanlar ise genelde bu doğal yapıyı bozan durumlar karşısında oluyor az önce anlattığım makyaj parfüm keyfi karşı cins ile iletişim vs vs gibi buralarda bir tık baskın olmak zorunda kalıyorum çünkü yanlış bir birliktelik içinde olmak istemiyorum
Daha doğrusu benim baskınlık dediğim konunun karşılığı yönetmek bu yönetmek ise şöyle yani karar mekanizması olmak
1) erkeğin doğasını ilgilendiren alanlarda
2) uzmanlık dışında kalan alanlarda
Bu ne demek şöyle diyelim eşim matematik öğretmeni yani matematik konusunda benden daha hakimdir
Burada hesap kitap ya da mali konularda iradeyi ona teslim ederim
Gibi düşün
- 6 ay
Ben sizi anlıyorum aslında bir yere kadar da katılıyorum ama benim anlamadığım bir nokta şurası şimdi
Çoğu anlamda olduğu gibi kabul etmeyecek olduğum birisini de gayet tabi sevebilirim sevgi emek ister ve gönlün kimi sevecek olduğunu da bilemeyiz o yüzden
Bu emek ve fedakarlık ile sorumlulukların iki kişi içinde harfiyen geçerlidir
Şöyle anlatayım ki empati yapma şansınız daha iyi olsun
Çok iyi birisi var ve mesleği bunun bodyguard yani mekan koruması öyle bir yerde her şey olabilir
Çocuk yararlanabilir ya da Allah korusun daha fazlası şimdi bu çocuğu mesleği kötü yapmaz ama bulunduğu yer bir evliliğe uygun değil
ikiniz de birbirinizi seviyorsunuz bunu böyle düşün
Şimdi siz o çocuğu onaylar misiniz?
Bence hayır
Peki o çocuk sizi seviyor ise hayatını değişmek zorunda mıdır?
Kesinlikle evet çünkü o artık tek kişi değildir
Ve farklı sorumlulukları ile koruması gereken alanları vardır
O yüzden de kendisiyle alakalı olarak size olan sevgisini ölçmek için önünde çok radikal bir karar alma anı vardır
Hani az önce de dediğim gibi
Hayatınız da kimse yokken yaptığınız birçok şeyi hayatınıza birisini aldığınız zaman yapamazsınız
Bu ayrımın farkında olmalıyız
Ya da erkekler mesela geceleri dışarda olmayı genel olarak seviyor
Evlilik oldu diyelim şimdi bu kişi hâlâ gece ya da akşam dışarda sürekli olabilir mi? siz olduğu gibi
Kabul eder misiniz?
Bence hayır demez misiniz? Otur evinde benimle ilgilen ne işin var dışarda bin tane tehlike var
Elbette dersiniz ve hakkınız da bu
İşte bu yüzden bu şekilde düşünmeliyiz bence
Başkası istedi diye kimse değişmiyor
Demişsiniz de eğer zaten bu sizin içinde onun içinde geçerli bir taraf diğer tarafı yani eşini başkası diye niteliyor ise zaten burada olan sevgi anlamini ben bir düşünmesini isterim
Ve yine söylemek istiyorum her dediğimin olmasını istemiyorum zaten olmasın da ama belli başlı iki cinsiyet içinde kurarlar vardır onlar da bir zahmet bir ilişkide gerçek bir ilişkide olmasın bunu söylüyorum size
- 6 ay
Bu kadar uzun cümleler kurarak uzun uzun tartışmaya gerek yok. İlk kısımda zaten benzer düşünceye sahibiz. Her şeyin dengesi olmalı. Aşırı kibar ve aşırı romantiklik de iyi değil. Kaba ve odun olmak da iyi değil. Her şey yerine göre ve dengede olmalı. İfrat ve tefritten kaçmak gerekiyor kısaca. Sevgi tabiki emek ister ama çoğu konuda uyumun olmayan birini sırf seviyorsun diye evlenip değiştirmeye çalışmak hiç mantıklı değil ve sonucu olmayan bir çaba olur. Çoğu konuda uyum yoksa sevgi tek başına yetmez. İnsan tabiki gerekirse sevdigi biri için bazı şeylerde feragat edebilir ama her konuda kendinden, mesleğinden, büyük büyük konulardan çok fazla ödün vermemeli. Bunu yapmak demek insanın kendisine olan saygısını ve sevgisini yitirir bi kere. Başkası için değişmekten kastım da eşini yabancı görmek olarak değil. Başkası diye tabir ettiğim şey kendin dışında birini kastediyorum. El yabancı ya da önemsiz biri olarak söylemedim başkası diye. İnsan kendisi istediği için değişir. Eşi dahi söylese insan istemeye istemeye bir şeyleri değiştirirse o değişim kalıcı olmaz zaten bunu da bil. Sevdiğin biri için değişmek demek köprüyü geçene kadar ayıya dayı demektir. O tip insanlar bir zaman sonra kendi fıtratına geri döner. Geçici değişimlerin bir anlamı yok. Sırf seviyor diye istemeye istemeye bir şeyleri değiştiren insanların değişiminin kalıcı olmadığını bil yani. Ha eşi bir talepte bulunur, bu değişim o kişinin aklına mantığına yatar ve gerçekten içsel olarak bunu değiştirmek isterse o zaman değişim kalıcı olur. Eşi istedi diye kendisi istemeye istemeye sırf o mutlu olsun diye bir şeyleri değiştiriyorsa o kalıcı olmaz. Bu konuda çok netim. Emin ol gerçekten böyle.
- 6 ay
Bu arada evlendikten sonra akşam veya gece dışarı çıkma durumları azaltılabilir ama insanların bi zevki ve keyfi varsa bunu tamamen kısıtlamak da yanlış. Atıyorum ayda 10 gün gece dışarı çıkıyorsa evlendikten sonra bu 1-2 'ye düşebilir. Ama 0 a düşmeye zorlamayı, tamamen bitirmeye çalışmayı toksik ilişki olarak görüyorum ben. Bunu yapanlar var. Bir yerden sonra kişi evliliği huzur ortamı olarak değil baskı ve kısıtlama ortamı olarak görürse o ilişki sağlıklı devam edemez. Adam veya kadın bu sayıyı 10 dan 2 ye düşürmüş zaten neden tamamen yok edilmeye çalışılsın değil mi
- 6 ay
Mesela ben arkadaşlarımla akşam sinemaya, tiyatroya, bazen konserlere gidiyorum. Şu an bekarken ayda 5 kere akşam çıkıyorsam evlenince bu 1'e 2'ye düşecek zaten bunun bilincindeyim. Ama eşim bana sen hiç gitme artık hiç çıkamazsın derse şahsi olarak bu benim için büyük sıkıntıdır yani. Ben kendimi zaten bilen bir insanım. Kısıtlama veya baskı ile büyümedim. İnsan babasından bile görmediği baskıyı da kimseden görmek istemez ve buna tahammül edemez haliyle
- 6 ay
Uzun cümleler kurmak pek kötü bir şey değil ayrıca sizde güzelce uzun yazıyorsunuz ve bence bu sanılanın aksine oldukça iyi bir üslupla kendimizi ifade ettiğimizin bir göstergesidir
Elbette her şeyin fazlası zarar lakin kibarlık ya da romantiklik kısmında bahsetmiş olduğum aslında kadını anlamaktı hani aklınıza eğer mıç mıç bir şey geldiyse onunla anlattığımın alakası yok daha çok kadına bir erkeğin duyması gereken her duygunun mevcut olduğunu ve bunun da sadece güzelliklerinin alınmaması gerektiğini aynı zamanda güzellikler ile birlikte o güzelliklere giden yollarda da paylaşım yapılması gerektiğini biliyorum anlamındaydi.
Bu arada bunu gol yapmadan geçmek istemiyorum 😂ifrat ve tefrit
Burada oldukça güldüm.
Elbette aşırı olmaktan kaçıp dengeyi korumalıyız ki zaten aslında bende bunu ifade etmiştim size
Sorumluluk ve fedakarlık konusunda
Uyum ise çok ayrı bir kavram burada aslında
Sırf makyaj yapıyor
- 6 ay
Diye ya da sırf açık giyiniyor diye onunla uyumsuz olduğum anlamında da olmaz
Örneğin
Zihinsel konular
Hobiler
Gündelik hayat uğraşları
Hayat gayeleri
Burada birçok farklı insanı birleştirebilir
Lakin o birleşmede olan sorun şurada başlar
Aslında daha çok kendi değerlerine aykırı olan kişinin kendine bir iki gömlek fazla hayat tarzı yaşamasında burayı da usulüne göre kişinin kendisinin törpülemesi gerekir
Örnek vermek gerekirse çok uykuyu seven bir insan düşünün ve bu kişi bir kadın olsun normalde 12-13 saat uyuyan bir kadın iş hayatına gelince patrona sekizde başlayan bir işin patronuna
Efendim ben sabah onbirde kalkıyorum gelene kadar oniki olur diyebilir mi?
Bence hayır ( e ama burada da o işe girmeden önce yaptığı birçok davranışı koruması gerekirken bunu koruyamayan kendisini o işletmenin kuralına göre uyduran birisi neden konu ciddi ilişkiye gelince kendisini ilişkinin kuralına uyduramiyor) demek ki kişiler
Ne kadar çok bir şeyi yapmayı severse sevsin daha çok sevdiği şeyler için fedakarlık yapmayı istedikleri zaman oldukça iyi basariyorken aslında birçok kadının istediği
Ve gerçekten de hayali olan bir kuruma ( evlilik) girmek için neden imtina eder? Burayı bir objektif şekilde düşünmek gerekiyor. Siz yine çok radikal değişiklikler üstünden gitmeyi tercih ediyorsunuz örneğin meslek gibi
- 6 ay
Tamam eşi makyaj yapmasını istemiyorsa buna dikkat edebilir tabiki. Büyük bir sorun değil bu zaten. Uzun cümlelerden kastım da muhabbet çok uzun paragraflarla olunca bir yerden sonra bunalıyorum bu aralar cok uzun şeyler okuyup yazma modunda değilim aslında. Bu kadarı bile fazlasıyla yeterli oldu. Teşekkür ederim yorumun için
- 6 ay
Zaten ben en başta da dedim tabiatina uygun bir meslekte elbette gayet normal bir şekilde çalışabilir diye hatta bu olması gereken bir şey ben buna izin veriyorum bile diyemez erkek çünkü zaten izinlik bir konu yok ( tabiisinin korunduğu meslekte) kendisine saygıyı yitirmek için kendi makul ve kendine uygun ideallerden vazgeçmesi gerekir kimse parfüm sıkmayı makyaj yapmayı kendisine çok büyük bir ideal yapmaz zaten bunlar popüler kültür vasıtasıyla pohpohlanarak toplumumuza aktarılmış tüketim unsurlarından başka bir şey değildir. Aşk dediğimiz kavram saflık ve sevgiden oluşur eğer gerçek bir aşk ise orada da kötülük olmaz şimdi hani zaten kişi eğer kendini değişim konusunda kandırıyor ise o kişi doğru aşk kişisi değildir ve onu kendisine uygun bulan da doğru kişi değildir çünkü burada bir sahtelik vardır sizin dediğiniz şuna benziyor çok çapkın bir erkek var ve bu erkeğe bir kadın aşık olmuş kadın demiş ki artık çapkınlık bırakılacak
Erkek kabul etmiş ( kaldı ki erkeğin kendisi kadın demeden bırakmalı )
Sonra eğer bu erkek eski kendisi olmaya evlilikten sonra devam ediyor ise kusura bakmasın da evlilik için uygun değildir bu erkeğin kendisi yani aslında ortada gerçek bir aşk varsa emin olun
O sorumluluk fedakarlık ve vazgeçisler kendiliğinden ve yalansız devamlılığın da olacağı bilerek gelir gelmelidir
Zorlamak ayrı bir şeydir orada zaten sizinle anlaşıyoruz kaldı ki ben birbirine aşık iki kişiden bahsediyorum yani hani bir erkeğin kendisinin bir şeyi olmayan birisine şunu bunu yapma demesinden değil
( Kusura bakma ) Yarıda kaldı en son bu kadar uzun cümleler kurmak ile başlayan mesajınızı takip edenlere cevap vermeye devam ediyorum. - 6 ay
Kadın erkeğe aşık
Erkekte kadına aşık
Erkeğin niyeti iyi
Kadının niyeti iyi
Şimdi iyi bir erkek
İyi bir kadına aşık ise ve bu iyi bir kadın hayatında ki olan kişinin iyi bir erkek olduğunu biliyor ve onun sevgisine inanıyor ise bir zahmet iyi olan doğru seven erkeğin dediğini de yapsın ben erkeğim diye örnek kadından verildi yoksa bu her şeyin birebir aynısı erkek içinde harfiyen geçerlidir
Şimdi hayatta doğru ya da yanlış vardır ara doğru ya da ara yanlış yoktur bir şeye talip olunmuş ise bunun kurallarına talip olan kişiler uymak zorundadır
Şimdi evlilik dediğimiz kavramı iki kişi oluşturur ve kişiler diğeri olmadan keyfi bir şekilde sebepsiz üstelik diğer kişiyi rahatsız edici niteliği olan davranışları yapamaz aslında burada size kesinlikle katılmıyorum çünkü bu istemeden de olsa bir normalleştirmek oluyor
Ama ne olur revize edilebilir burada ara yol birlikte olmak ana şartı ile bulunabilir
Sizin de dediğiniz gibi ayda 10 ise ayda yine on kalabilir hatta kendim üstümden gideyim eşim eskiden ayda on ise evlenince 20 kez dışarı çıkabilir ( akşam ) ama sadece elbette benimle
Benim aslında asıl anlatmak istediğim bireysellik olayının nerdeyse sıfırlanması gerektiğidir
- 6 ay
Sizin örneğinizden gidelim
Verdiğiniz örnek ne kadar uc olsa da ( çünkü güvenlik konusunda çok ciddi toplumsal anlamda dünyamızda açıklar var )
Hayatınıza aldığınız eşiniz ya da sevgiliniz sizi gerçekten seviyor ise her ne kadar kendisi akşam dışarı çıkmayı sevmeyen birisi olsa dahi
Burada ne yapar?
Size yasak koymaz size çerçeve çizer
Sinemaya tiyatroya konsere benimle gidebilirsin der siz de zaten bunu inkar edecek değilsiniz aksine mutlu olursunuz
Burada ne var
Sizin çok az fedakarlık yapmanız ve eşinizin de kendince ciddi bir ileriye adım atması
Son konuya gelecek olursak eğer bu sizin baskı dediğiniz şey bambaşkadır
Yani
İş konusunda yapılan engellemeler mesela
Ya da psikolojik olarak bir şeye zorlanma ( ailesi ile birlikte yaşamak ) gibi konularda olur bizim konuştuğumuz konular zaten
Bir kez birliktelik içinde olan iki yanı da olumlu ya da olumsuz etkileyen durumlardır dolayısı ile bu konularda baskıdan söz etmek zaten mümkün değildir
Mesela konumuz şöyle olsaydı
Bir soru soruldu
Kaynanizla aynı evde yaşar miydiniz diye
Siz de altına hayır deseydiniz ben de size karşılık olarak
Ne demek hayır işte kadın erkek ne diyorsa onu yapmalıdır deseydim baskı bu olurdu
Kaldı ki 😂 bence de kaynana ile bir kadın özellikle
Aynı evde yasamamali
Burada anlaşalım da 😂
- 6 ay
Bekarken çapkın olan erkek evlenince değişmez. Kimse boşuna yorulmasın. Her şeye açıklama yapmanız da beni yoruyor gerçekten. Bu kadar uzun açıklamalar beklemiyorum. Yorumunuz için teşekkürler iyi akşamlar
- 6 ay
Son olarak şunu da söyliyim. Benim söylediğim 10 un 2 ye inmesi eş dışında bireysel sosyallikti. Sağlıklı bir ilişkide bireysellik olur. Herkesin evliliği eşi dışında sosyal vakit geçireceği, deşarj olacağı arkadaşlıkları olabilir ve olmalıdır da zaten. Hayat sadece evlilikten ve eşten ibaret değil. Hayatını sadece tek kişi ve onunla olan aktivitelere bağlayan, başka hiçbir ugraşısı ve sosyal yaşamı olmayan insanların psikolojik sağlığı iyi olmuyor. Öyle ilişkiler de sağlıklı gitmiyor. Bunu da herkes bilsin
- 6 ay
Eşinle daha cok gezersin. Eşine daha çok vakit ayırırsın ama bireysel olarak kendi sosyal alanın da olur. Olmalıdır. Olmayan da bir an önce oluştursun bence psikolojik sağlığı açısından
En İyi Cevaplar
Efendim aslında doğru insanı anlamak bir anda beliren mucizevi bir his diyemeyiz, bu biraz zamanla içinizde oluşan bir denge ve güven duygusudur. Onunla birlikteyken kendiniz olabildiğinizi, hiçbir şeyi kanıtlamaya çalışmadığınızı fark edersiniz. İyi günlerde olduğu kadar kötü günlerde de yanınızda durma biçimi, duygularınızı sahiplenişi ve sorunlar karşısındaki tutumu size onun karakteri hakkında çok şey söyler. Doğru insan sizi değiştirmeye değil, anlamaya çalışır; ihtiyaçlarınızı küçümsemez, sınırlarınızı zorlamaz. Birlikte kurduğunuz iletişim sizi tüketmek yerine besliyorsa konuşamadığınız şeylerin ağırlığını değil, konuşabildiğiniz şeylerin rahatlığını hissediyorsanız bu da hayatınıza alacağınız insanı buldunuz demektir. Sonuçta aslında doğru insan terimi hayatınıza karmaşa değil, denge ve huzur getiren; hayatınıza girerek değil, hayatınızda kalarak değerini hissettiren kişidir.
13 Yorumla- 6 ay
Güzel söyledin. Teşekkür ederim
- 6 ay
Teşekkürler size de
6 ayBence doğru insanı anlamak kusursuzlukla falan ilgili değil, daha çok yanında olduğunda içinin gerçekten rahat etmesiyle ilgili. Birlikteyken kendini kasmıyorsan, rol yapmıyorsan, düşüncelerini söylemekten çekinmiyorsan o çok değerli bir işaret oluyor. En çok sevilen çiftlerin bile ayrılabiliyor olması, aşkın tek başına yeterli olmadığını gösteriyor aslında; karakter uyumu, hayatı birlikte taşıyabilme gücü, sorunları konuşabilme isteği… Bunlar aşkın demlendiği yerler gibi Allah ile ilişkisi meselesine gelince, ben bunun daha çok kişinin iç huzuruyla, niyetiyle ve hayata yaklaşımıyla ilgili olduğunu düşünüyorum. Bir insan gerçekten iyiyse, bunu zaten davranışlarında hissedersin. Yalan mı doğru mu diye bakmak yerine, onun insana, hayvana, hayata nasıl davrandığına dikkat etmek daha gerçek geliyor bana. Çünkü kimse mükemmel değil ama niyeti temiz olan insanın hatası bile samimi olur
22 Yorumla- 6 ay
Yeterince dürüst olmayan, yalanı cok söyleyen insanların niyeti iyi de olsa cok bir işe yaramıyor ama mesela
- 6 ay
Haklısın
6 ayBunu anlamanın yolu yok gibi bir şey.
Bu yüzden sevgililik gibi bir ilişki yürütmek yerine, direkt evlilik görüşmesi adı altında görüşmeye başlayıp kriterler uyuyorsa ve insanın kalbi ısınıyorsa devam etmeli; yoksa çok uzatmadan sonlandırıp kalbi de zihni de yormamalı.
11 Yorumla- 6 ay
Kesinlikle çok haklısın
Yapay Zeka Cevapladı
Bu soru tam bir içimizi sıcacık eden sonbahar sorusu olmuş! 🍁 Ah, aşk ve “doğru insan” konusu... Biliyor musun, doğru insanı anlamak bazen zaman alıyor. Ama öncelikle hislerine güvenmelisin! 😊 Eğer yanında kendin olabildiğin, seni koşulsuzca anlayan ve destekleyen biri varsa, işte bu güzel bir işaret. Tabii ki hep iniş çıkışlar olacak, her şey güllük gülistanlık olamaz ama birlikte zor zamanların üstesinden gelebiliyorsanız, bu büyük bir artı. ❤️
Belki de soruyu çok fazla büyütmemek gerek. Bazen doğru insan, "hissettiğin" kişidir. Peki sen ne düşünüyorsun, bu konuda hiç böyle birini hissettin mi? ✨00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
14Cevap
- Aşk İlişkileri konusunda 262b cevap paylaştı.
u 6 ayzamanla anlayabilirler doğru insan olup olmadığını. doğru insan yoktur aslında anlaşabiliyorsan ayrılmıyorsan doğru kişi olur işte.
10 Yorumla Aşk İlişkileri konusunda 381 cevap paylaştı. Doğru insanı bulmak için yanlış insanlardan kaçma cesaretini gösterebilmen lazım. Bunun içinde kendin için en iyi olana dair bazı olmazsa olmazlar listesi yapıp, şu özelliği yoksa bakmamalıyım demelisin mesela. Şöyşe davranana asla şans vermemeliyim felan. Yoksa yoldan geçen biri seni kandırıverir. Manipülasyona açık canlılarız. Prensiplerin olsun. Asla söyleme. Uyan varsa onu seç. Yoksa da yalnız kal ben öyle yapıyorum
19 Yorumla- 6 ay
Ben de öyle yapıyorum da işte bazen çok mu mükemmelliyetçiyim diye düşünüyorum. İstediğimiz, beklediğimiz her özelliğe uyan biri olması için dört dörtlük bir insanın var olması lazım ama dört dörtlük bir insan yok ki. Bunun kararını neye göre vericez? Ben şahsen kendi adıma armudun sapı, üzümün çöpü diye diye çok kişiyi eledim
- 6 ay
80-90 oluyor diyeceğim biri henüz çıkmadı maalesef. Bakıyorum her şey, iyi, her konuda uyumluyuz ama çok yalan söylediğini öğreniyorum ve bu yalan tek başına %50 yi götürüyor zaten bence
- 6 ay
Hatta tamamını götürüyor
- 6 ay
Zaten insanlara kolay güvenen biri değilim. Böyle olunca her seferinde güvenmem daha da zorlaşıyor. İşte o yüzdendir ki insanlara şans vermeye de korkar oldum
- 6 ay
Birilerine yürümek bana göre değil. Bence bunu daha çok erkek yapmalı zaten
- 6 ay
Ha ola ki birinden hoşlanırsam bunu belli etmeye çalışırım ama yine de net olarak olarak adım atması gereken taraf bence erkektir. Zaten hisler karşılıklıysa adım atacaktır. Yok değilse zaten adım atmayacagi için ben de yoluma bakarım. Öyle olur yani
- Aşk İlişkileri konusunda 690 cevap paylaştı.
6 ayBiraz fazla şey istemiyor muyuz acaba? Doğru kişi diye bir şey var ama bunun aşkla alakası çok yok. Sevip seviliyorsan, anlaşabiliyorsan, karşılıklı saygı varsa, hayata bakışınız aynıysa, ortak ilgi alanları birde çekim varsa doğru kişi ile birliktesin demek
15 Yorumla- 6 ay
Bunu yaşadım ama doğru kişi değilmiş mesela. Nereden mi anladım? Bu saydığın her şey uyuyor ama yalan çoktu mesela. Ne kadar sadakatli olup olamayacağına dair şüphe vardı ve yalanlar sebebiyle de güven yoktu. Yani dediğin şeyler bazen yetmiyor maalesef
- 6 ay
Haklısın 👍 Ne yazıkki kimsenin içini bilemezsin, bazı şeyleri zamanla görmeye başlıyor insan. Veya şunu yapıyorsa yanlış, şunu yapıyorsa doğru insandır kimse için söylenemez. Sonuçta kimse mükemmel değil ve her güzelin bir kusuru var
- 6 ay
Evet kesinlikle. Ama bu kusur dürüstlük ve sadakat konusunda olmamalı çünkü bunlarda sıkıntı varsa diğer bütün iyi özellikleri götürüyor
- 6 ay
Orası muhakkak da kimsenin alnında yalancı, sahtekar yazmıyor maalesef :((
- 6 ay
Evet maalesef. Keşke yazsa da anlasak baştan :(
Aşk İlişkileri konusunda 8,7b cevap paylaştı. Olamazsın bence içine harika bir his doğacak ve evet bu diyeceğiz bir olay olacağını düşünmüyorum biraz his biraz da akla yatıyorsa denenebilir zaten tek doğru kişi 1 tane olamaz bana göre
19 Yorumla- 6 ay
Herkesin bir nasibi ve yaşayacağı bir şey vardır ve o olur gibi değil mi
- 6 ay
Fazla mı mükemmelliyetçiyiz acaba
- 6 ay
Evet haklısın. Ama birini bulduğumuzda diğerlerine kendimizi tamamen kapatmamız gerekiyor tabi
- 6 ay
Aynen öyle. Herkesin daha iyisi vardır. Ama başkasında da o kişide bulduğunu bulamayabilirsin. Bunun sonu yok
- 6 ay
Aynen öyle
6 ayBu soruyu ben de çok düşünüyorum. Kimisinin 6. Hissi kuvvetli olur hisseder ama bu özelliği noksan olanlar ne yapacak?
14 Yorumla- 6 ay
Bazen 6. his de yetmeyebiliyor
- 6 ay
Bu tamamiyle mukadderat meselesi. Kaderi tahmin etmek bilirsiniz ki zor hatta imkansız. 6. Histe kaderin bir ürünü olsa gerek. İyi geceler dilerim Efendim
- 6 ay
6. his de pek bir şey ifade etmiyor. Kaderi Allah'tan başka kimse bilemez
- 6 ay
İyi geceler
Aşk İlişkileri konusunda 2,3b cevap paylaştı. Kadere ve Allah’ın planına inanıp güvenmek, insana bahşedilmiş en güzel psikolojik destek.
13 Yorumla- 6 ay
Kesinlikle öyle
- 6 ay
🌸🌸🥰
Ben doğru insanı bulabileceğime inanmıyorum o yüzden bıraktım bu işleri
13 Yorumla- 6 ay
Bu öyle aramakla bulunacak bir şey değil ki zaten. Hayatın akışında eğer olursa bir anda gelir
- 6 ay
Neden herkesi bu kadar genelleme eğilimine gidiyorsunuz? Çoğu desen neyse dicem de herkes diyemezsin yani
6 ayZaten zamanla belli olurr herşeyi oluruna bırak önemli olan iyi kişi olduğunu söylemek değil gerçekten dürüst insan kendisini belli eder sana inandirmasa bile sen anlarsın 😇
10 YorumlaAşk İlişkileri konusunda 5,1b cevap paylaştı. O herkesçe farklı anlaşılır ben şimdi şöyle olur böyle olur anlarsın derim sana uymaz ben yalancı çıkarım sen onu hissedersin zaten hislerine güven
10 Yorumla
6 ayBence her şey doğaçlama rahat ilerler insan ekstra düşünme ihtiyacı duymaz
10 YorumlaO yüzden bekar olmak en mantıklı iş risk almak akıl işi değil
11 Yorumla- 6 ay
Bu da bir seçenek tabii
6 ayDoğru insan olduğunu nasil anlarız bilmem ama bittiğinde dogru insan olmadığını anlıyoruz
11 Yorumla- 6 ay
Doğru insan olmadığını anlıyoruz da olduğunu anlamak asıl mesele
- Aşk İlişkileri konusunda 505 cevap paylaştı.
6 aySenden beklentisi yok ise doğru kişidir
12 Yorumla- 6 ay
Beklentiden kastının ne olduğuna bağlı. Bence herkesin beklentisi olur. Mesela ben bana dürüst olmasını beklerim, sadık olmasını beklerim, anlayışlı olmasını beklerim. Ahlaklı, karakterli ve iyi yürekli bir insan olmasını beklerim. Yani bunlar da beklentidir. Olmasını istersin
- 6 ay
Saygı da beklerim aynı zamanda
- Aşk İlişkileri konusunda 6b cevap paylaştı.
6 ayO birden anlaşılmaz zamanla anlaşılır
115 Yorumla- 6 ay
Zamanla ne kadar zaman. Çok zamana yayınca da olmadığı zaman insan hayal kırıklığına uğruyor, daha çok üzülüyor
- 6 ay
O an kendini belli ediyor
- 6 ay
Çok kısa surede insani tanıyabilmek pek mümkün değil ama çok uzun süreç de fazlasıyla yıpratıcı oluyor.
- 6 ay
Aslında mümkün
- 6 ay
Nasıl
- 6 ay
İnsan tanıyarak
- 6 ay
İnsan tanıyorum aslında. Kendilerine çok da uzak değilim. Hatta bir çok kişiye göre fazla insan tanıyorum ama her insan o kadar farklı çeşit ki bazıları 5 dk da kendini ele veriyor, bazıları 5 ayda anca ortaya çıkıyor
- 6 ay
Gözler o saniye belli ediyor
- 6 ay
Yaa her şey o kadar motomot değil. O kadar basit de değil. Bir insanın 2 dk gözüne bakarak her anlamda tanımak mümkün değil yani biz müneccim değiliz
- 6 ay
Benim en lanet tarafım bu birini ilk görüşte sevmedim o kesin fenadır
- 6 ay
Hislerin kuvvetli olabilir belki ama yine de kesin hüküm verme. O kadar da bilemezsin
- 6 ay
İnsanlar hakkında kesin hüküm vermezsek yanılırız
- 6 ay
Aksine kesin hüküm vermek yanıltır.
- 6 ay
Sorun yok benim için her halükarda uzak durmak en iyisi
- 6 ay
Anladım. Yani tercih meselesi
- Aşk İlişkileri konusunda 7b cevap paylaştı.
6 ayEmin olamazsin kaderi ilahi daha iyi bilir kötü birisi çıkarsa imtihandır iyi birisi çıkarsa velinimettir
00 Yorumla
6 ayHic caba sarfetmeden oluyorsa dogru kisidir.
10 YorumlaAşk İlişkileri konusunda 653 cevap paylaştı. Ne olursa olsun nasip
10 YorumlaAşk İlişkileri konusunda 321 cevap paylaştı. Duzgun insan yokki
17 Yorumla- 6 ay
Ya hiç yok diyemem illa ki vardır ama az var bence
- 6 ay
Evet az var maalesef ama var sonuçta. İnşallah bizi bulur
- 6 ay
Haklısın
- 6 ay
Acele edeceğim bir durum yok ki
6 ayOlamazsin
17 Yorumla- 6 ay
Keşke emin olabilsek
- 6 ay
Beklentin ne
- 6 ay
Hangi birini sayayım
- 6 ay
En çok beklentim karakter anlamında
- 6 ay
Anlatmak istersen knsalim
- 6 ay
Yok sağ ol
- 6 ay
👍
6 ayÇok zpr anlaöak
15 Yorumla- 6 ay
Mümkün değil gibi ama bikaç tüyo verebilirim
- 6 ay
Verebilirim diyene kadar burada yazsaydın daha az yorulurdun
- 6 ay
boş ver madem. Kişisel şeyler de var işin içinde
- 6 ay
Özelden tanımadığım kişilerle konuşmuyorum. Bence de boşverelim
- 6 ay
Tamam
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer