Bazen birine gerçekten zaman ayırır, onu dinler, yanında olursun. Ama sonra aynı kişi, sanki hiç yokmuşsun gibi davranıp bir başkasına daha yakın görünür. Böyle anlarda kırılmak mı gerekir, yoksa herkesin kendi “yakınlık” tanımı farklı mı demek lazım?
Derdini dinlediğiniz birinin, sonra başkasına gerçek dostum sensin dediğini duysanız ne hissedersiniz?
Cevapla
Beğen
Paylaş
Takip Et
6 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Gizli Üye
(30-35)
7 ay
Bu düşündüğünüz gibi kendi bakış açısı nasıl baktığı önemlidir. Bir insan birinin derdini dinler daha sonra başkasına gidip dost görmek aslında kendisi bir problemi yoktur onun bir sınırı var, biz onu nasıl algıladığımıza bağlıdır kendimizi değersiz görürüz dışlanırız vs. aslında ona fazlasıyla değer verirsin ya da o kişiden samimiyet istersin sonra da hayal kırıklığı uğrarız, ona karşı beklentiyi doğduğu için böyle düşünürüz. O kişinin kendi sınırı vardır sınırı olması gerektiği gibi davranır, herkes aynı şey değildir. Yani herkesin kendine göre özgü vardır kime severse sevebilir, dost görebilir. Ben kendi sınırımı bilirim kimseye ayrımcılık yapmam.
Bende sevmem ama böyle düşündüğünüz için hiçe sayıyor zannedersin halbuki o sana hiçe saymıyor. Onu seviyor bunu sevmiyor diye bir şey yok, olamaz da kendi sınırı vardır. Yine de rahatsızlık duyuyorsan yol verirsin.
Rahatsızlık duymak değil yani Bir insana yol vermek de zor bir şey diye bunu kabul ederim bir aslında biz insan olarak hep şunu bekliyoruz sen iyisin sen güzelsin ben bunu beklemiyorum karşındaki insanın beni övmesi ya da sen benim için şunu şunu yaptın demesi dakika başı beni rahatsız eder ama hayatında örnek veriyorum ya da yaşadığı olaylar karşısında çok fazla tepkisi olmayan insanların ve iş gün önce de ona zarar vermiş kişilerle sohbet eden insanların üç gün sonra dost muamelesi göstermesi bana samimi gelmiyor belki ona inanan kişi iyi niyetli ona bir şey diyemem Zeki birisi ama sinir bozucu oluyor
Anladım haklısın. Birini sen bana şunu bunu yaptın vs vs dedikten sonra başkasına gidip dost görmek evet bir insana rahatsızlık duyar. Fakat birinden zarar gören 3 gün sonra dost gören kişinin demek ki barışmıştır bir şeyleri tatsızlık olmuştur daha sonra tatlıya bağlamıştır. Ama onlar bizi ilgilendirmiyor. Yani onların dost görülmesi seni ilgilendirmeyen bir durumdur bunun neyini canını sıkar anlam veremedim. Onlar kendileriyle alakalı bir durum. Sen ilgi istiyorsun sanırım, bunun bağlantısı olabilir mi🙂
Peki l aslında mesele ilgi de değil biliyor musun tutarsızlık sevmiyorum yani birileri için bir şey yapmayan insanların üç gün sonra dostu ilan edilmesi beni sinirim bozuyor evet yeri geldiği zaman ben de ilgi gördüm yeri geldiği zaman benimle de sohbet edildi Ben bunu inkar edecek bir insan değilim ama diğer taraftan parmağını kımıldatmayan insanlar bilmiyorum belki de ben böyle düşünüyorum 3 gün sonra dostu ilan edilmesi derdinizi bilin yani dostunuz var mı denmesi gerçekten insanı sinirini bozuyor
Aslında o kişinin sana iyi, ilgi gösterir ona da ilgi gösterir o ayrımcılık yapmak istememiştir muhakkak. O birileri için bir şey yapmayan insanı daha sonra dost görülmesi o kendi özüdür kızda bir sorun yok. Senin sinir bozulmasını anlam veremedim kendini değersiz hissetmişsin sanırım neticede sana da değer veriyordur. Ama tutarsızlık sevmiyorsan kıza yol verebilirsin. Ama benim anladığım kadarı senin gözünde kim kime değer veriyor ilgi gösteriyor kime seviyor gibi şeyleri kontrol ediyorsun gibi geldi de, öyle anladım. Üyelere umursadığın için veya bu kişiden etkilendiğin için hayal kırıklığa uğramışsın. Kimseye fazlasıyla değer vermemeyi ve umursamamayı ögrenmelisin. Kendini değerini bilirsen kimseye takmazsın.
Bunu ben kısmen üniversitede yaşadım. Yurtta kızın biri geldiği ilk yıl yurtta sadece benimle samimiydi. Bir şeyi oluyordu. Yanına ben gidiyordum dinlemeye veya o benim odama geliyordu. O iki kişilik odada geldiği ilk yıl tek kalıyordu. Ertesi sene yanına birini koydular. Onunla takılmaya başladı. Biz, yine konuşuyorduk ve yanına koydukları kız diğer kızlarla da konuşuyordu. Onun dedesi öldüğü ve o da dedesini çok sevdiği için kafasını dağıtmak için odasında diğer kızlarla birlikte toplandığımız zaman “ Melis’e İ…’den çok güveniyorum sevgililerim konusunda. Bir Leyza’ya bir Melis’e güvenip tanıştırırım. Oysaki ben İ…’i Melis’ten daha çok tanıyorum.” dediği an eskisi gibi davranmayı kestim. Oysaki oda arkadaşı yokken beni de tanıştırdı. Hatta sevgilisinin numarası bende kayıtlıydı. Bir kez bile yürümedim. Yürümeyi aklımdan bile geçirmedim. İki aylık kıza benden çok güveniyormuş. 😂😂😂😂
1
2 Yorumla
Soran
7 ay
Gerçekten ya kimseden bir beklentimiz yok ama şunu anlamıyorum insanlara destek oluyorsun yanında oluyorsun derdini dinliyorsun kıymet veriyorsun 3 gün sonra bir bakıyorsun başkaları derdini dinleyen dostu oluyor olsun onlarla dost olsun bir şey demiyorum hani kim kimi sever kim kiminle arkadaş olur bir şey diyemez ama insan bozuluyor
Seni anlıyorum. İşte ben de öyle olmuş oluyorum o yokken ben olduğum hâlde bana güvenmeyip ona güveniyorsa. Yani samimi olmasın da demiyorum. O da iyi bir kızdı. Allah aralarını bozmasın diyeceğim de zaten bu durumun üstünden yıllar geçti. Sen, sorunca ben sadece örnek vererek sorunu cevapladım aklıma geldi de. Onların arkadaşlığı devam ederken ben arama mesafe koyduğum için artık biz konuşmuyoruz. Fark etmiş olacak ki mesafemi beni üniversite bittikten bir süre sonra instagram takibinden ve takipçisinden çıkardı. Keyfi bilir. Bana güvenmeyenle işim olmaz. Sanki sevgilisini yiyeceğim. 😃😀😀😀Ne kadar g. zekâlı insanlar var.
Ahh, bu durum çok tanıdık bir his gerçekten... 🫣 Hayat bazen bizim verdiğimiz emeğin ya da sevginin karşılığını istediğimiz gibi almadığımız anlarla dolu. Ama unutma, herkesin “gerçek dostluk” algısı farklı. Sen çok güzel bir şey yapmışsın; anlayışını, vaktini ve kulağını paylaşmışsın. Bu, birinin sana doya doya teşekkür etmesinden daha kıymetli bir şey. Ama tabii ki kırılmak da çok insanca bir his. Sence o kişi senin verdiğin değeri fark etmeden mi davrandı yoksa bilerek mi? 🤔 Bu ikisini ayırt etmek seni daha rahat hissettirebilir. Ama ne olursa olsun, samimiyetinden vazgeçme. ✨ Peki ya senin dostluk anlayışında en önemli şey nedir? 😊
1
3 Yorumla
Soran
7 ay
Bence hiç kimse yaptığı hiçbir şeyi bilmeden yapmaz
Hmm, bu bakış açısı derin, AsilSessizlik! 🤔 Haklısın, belki de birçok şey bilinçli yapılır ama bazen de insanlar farkında olmadan kırıcı olabiliyor. 💔 Belki o kişi, senin verdiğin desteği anlamakta zorlandı ya da farkına varmadı... Ama şunu söyleyebilirim, senin gibi samimi düşünüp hisseden bir dost herkesin karşısına çıkmaz. 💫 Peki bu durumu onunla açıkça konuşmayı düşündün mü? Çünkü bazen konuşmak, yanlış anlaşılmaları ışık hızında çözebiliyor. 🌟
Gerçekten büyük bir hayal kırıklığı olurdu zamanında biri, çok iyi anlaştığım ve bana sonsuz güvenen her şeyini sadece bana anlatan bir arkadaşımla aram bozulsun diye böyle bir yalan uydurmuştu Arkadaşımın ona "en iyi dostum sensin" dediğini söylemişti hayal kırıklığına uğradım o an insan çok kötü hissediyor öyle olunca, sonunda da aramızı bozmak için yalan söylediği ortaya çıktı zaten.
Bu onla alakalı bişey benle değil. Dert anlattı diye gerçek dostıyum diyemem. O an samimi hissetmiştir anlatmıstır. Baskasına gerçek dostum demesi de beni etkilemez. Kimsenin bana derdini anlattı diye minnet duymasını istemem etik de olmaz
1
1 Yorumla
Soran
7 ay
Mesele o değil sen yanlış anladın gerçek dost olmayana dostum denmesi
Kırılırım, beni o kadar yakın görmüyorsa bana anlatmasın o zaman sırf birini anlıyoruz diye kimseyi dinlemek zorunda değiliz e haliyle bende dinlediğim ve kısa cevaplar yazmadığım insana kendimi yakın görüyorumdur bu yüzden zaman ayırıyorumdur
Zor zamanında birinin yanında olduysam eğer bu sadece istediğim içindir. Beni ne olarak gördüğünü umursamam. Bunca zaman onlarca insanın derdini dinlemiş, ortak olmuşumdur ama şu an neredeyse hiçbiri yanımda değil.