Toksik bir ilişkide kalmak bazen sevgi sanılan bir alışkanlığın, bazen de yalnız kalma korkusunun gölgesinde yaşanır. İnsan, bir zamanlar kendini güvende hissettiği yere dönmek ister; acı verse de tanıdık duygular huzur gibi gelir. Kırıldıkça bağ kurar, incindikçe vazgeçemez. Çünkü kalp, alıştığı kişiyi bırakmayı kaybolmakla karıştırır.
Peki senin kalışın gerçekten sevgiden mi, yoksa gitmekten korktuğun için mi?
Toksik bir ilişkide kalmak, sevgiden mi korkudan mı beslenir?
Bence toksik bir ilişkide kalmak çoğu zaman sevgiden çok korkudan beslenir. Kaybetme korkusundan, yalnız kalmaktan, “ya onsuz yapamazsam” düşüncesinden… İnsan bazen sevgiyi sanıyor, aslında alışkanlığa tutunuyor. Çünkü o kişiden uzaklaşmak, kendini yeniden tanımayı gerektiriyor ve bu da cesaret istiyor. Gerçek sevgi huzur verir, korku değil. O yüzden toksik bir ilişkide kalmak çoğu zaman “onsuz yaşayamam” demekten çok, “kendimle yüzleşmeye hazır değilim” demek oluyor.
Alma ve verme dengesi şaşan zehirli ilişki biçimi. Genellikle, fedakarlık adı altında bireyler ya kendinden çok veriyor ya da bencilliğinin üstünü örterek karşısındakini fazlaca sömürüyor. Sürekli ara vermeler, ayrılıp barışmalar, kopamazlar birbirlerinin hayatını mahvederler. Bu da sevgi ya da aşk değil zehirli bir ilişki türü. Allah herkesi iyi insanlarla karşılaştırsın...
Sanırım toksik ilişkiler genellikle korkudan kaynaklanıyor olabilir Toksik ilişki yaşamayan kadın çok nadirdir birçok kadın bu durumu yaşıyor ve maalesef şartlar gereği katlanmak zorunda kalabiliyor
Aslında artık biliyorum; kalışım sevgi değildi, sadece korkuydu. Kırıldığım yere dönmek, kendimi iyileştirmekten daha kolay gelmişti. Ama öğrendim ki bazen en büyük sevgi, gitmeyi seçmektir.
Görseldeki kişi kim bilemiyorum ama senin soruna odaklanalım. Toksik bir ilişkide kalmanın ardındaki his, çoğu zaman korku ve bağımlılık. Alışkanlıklar "sevgi" gibi hissettirse de, bu aslında tanıdıktan kopamama hali. Kendine biraz dürüst olursan, sevgiden çok korkunun seni tuttuğunu görebilirsin. Sen ne düşünüyorsun, çıkış yolu için adım atmayı denedin mi? 🌿