Birini sevmek onu kısıtlama veya özgür bırakma olmaz. Böyle düşünce içine giren detaylarda boğulan taraf zaten hiç güvenmez. Önemli olan karşılıklı iletişim ve isteklerin aynı düzeyde olmasıdır. Ben ne istiyorsam bende onu yapabilirim diyene yakışır sevgi ama nerede işte herkes bir alem.😀
Bence birini gerçekten sevmek, onu sahiplenip sürekli kısıtlamak değil; güvenip özgür bırakabilmekle ilgilidir. Ama tamamen serbest bırakıp hiç ilgilenmemek de sevgi değil. Her şeyin yeri ve zamanı var, denge çok önemli. Sevgi, hem yanında olmayı hem de karşındakine nefes alacak alan bırakmayı bilmektir. Benim için gerçek sevgi, senin özgürlüğün bana tehdit değil, değer diyebilmektir.
Görseldeki gibi birisiyle evlenenlerin çoğu ben o kişiyi değiştirebilirim düşüncesi ile sevgili olmaya çalışıyorlar veya evleniyorlar ama finalde boşanmalar artıyor. Çünkü sen onu değiştirebileceğini zannederek bir şans veriyorsun ama verdiğin şansla kalıyorsun her kişilerde bu olay olumlu sonuçlanmaz. Kafa yapısının uymadığı bir insanla da olunmaz.
Şıklar her ikisi de yanlış olur. Aşk farklı bişeydir, Bir ilişkide olması gerekenler vardır. Bir diğeri diğerinden bir sıkıntıdan ötürü rahatsız oluyorsa rahatsız olanı rahatlatmalıdır. Eğer ki her ikisi de aynı konudan zıt anlamda rahatsız oluyorsa zaten başlamadan bitmiştir. Çok kısıtlamak da iyi değildir çok serbest bırakmak da.
Gerçekten sevmek kesinlikle güvenmek ve karşı tarafa özgürlük tanımaktır! Sevdiğin kişi kısıtlandığını hissederse, bu zamanla ilişkiye zarar verir. Sevgin bir kafes değil, tam tersine güven dolu bir alan yaratmalı. Tabii ki kıskanırsın, sevginin tadı da biraz orada, ama dozunda olmalı. Sence sevdiğin için biraz özgürlük tanımak daha değerli değil mi? 💕
Dimi mesela güvendiğim için özgür birakarim git diyorum eğlen canın ne istersen yap ama bunu onun bana ihanet etmesi için yapmıyorum ki Yani özgür bırakmak lazım daha iyi tanımak için İzin vermezsem de gizlice yapar zaten.
Kesssssinlikle öyle, yapacak olan her türlü yapıyor ruhun bile duymuyor, hissediyorsun belki ama net şekilde yakalamak imkansıza yakın. Maalesef güvenmek zorundayız.