Bilimsel bir araştırmaya göre İnternetten tanışan çiftlerin ilişkilerindeki ilişki memnuniyeti, tutku, yakınlık ve bağlılık yüz yüze tanışan çiftlere göre daha düşükmüş ancak Türkiye'de bu fark, ülkelerin büyük çoğunluğundan çok daha azmış. Bunun sebepleri ne olabilir sizce?
İnternetten tanışan çiftlerin ilişki memnuniyetinin yüz yüze tanışan çiftlere göre daha düşük olmasının sebepleri ne sizce?
Şimdi gerçekçi bir analiz yapacağım için hanımefendiler lütfen kızmasın ve tümü üzerine alınmasın. Bu grafik, Türk kadınlarının azımsanmayacak çoğunlukta elle tutulur maddi şeylere önem verdiğinin bir kanıtıdır. Uzaktan ilişkilerde karşı tarafa fiziksel olarak veya maddi olarak bir şey sunma ihtimali çok düşük olacağı için sunulabilecek tek şey karşılıksız sevgi oluyor. İşte bu durumda da Türk kadınları elenip grafikte sonuncu sıraya gelmeyi başarmış. Bunun için kadınları yargılamıyorum ama umarım kastettiğimi anlayabilip ders alabilenler olur. Şu emojinin modunda takılmaya devam ederlerse bu grafik asla değişmeyecektir: 🤑
0
4 Yorumla
Soran
8 ay
Türkiye'de, yüz yüze tanışmış olan çiftlerin ilişki memnuniyetiyle internetten tanışmış olan çiftlerin ilişki memnuniyeti arasındaki fark çoğu ülkeden az hatta en az fark olan ülkelerden biri Türkiye. Grafik bunu gösteriyor. Bu durum Türk kadınlarının maddi beklentisinin diğer milliyetlerin kadınlarından çok daha az olduğunu gösterir dediğine bakılacak olursa. Grafiği tam anlayamamışsın 🙄
Evet bu grafik başarılı ilişki grafiği değil sadece yüz yüze ve sanal arasındaki memnuniyet farkı. Bu farkın az olması zaten benim kastettiğim durumun kendisi. Çünkü benim bahsettiğim kadınlar yüz yüze ve sanal seçeneğinde birebir aynı davranıyor. Ama senin sorduğun soruya tam cevap değil bu. 😂 Sebebi sanırım tehlikeli insanlar yüz yüze olunca da tehlikeli sanaldan olunca da tehlikeli. Bunun farkında olan z kuşağı bulunulan ortamı önemsemiyordur ki doğru olan da budur zaten. Senin için doğru kişi illa senin ilçende ilinde hatta ülkende olacak diye bir şey yok.
Buna bir miktar katılıyorum diyebilirim 😌 Bu grafikten kesin ve net olarak çıkarılabilecek tek şey Türkiye'nin sosyal medyada diğer ülkelere göre çok daha gerçek olması. Türkiye diğer ülkelere göre sosyal medya dürüstlüğü yüksek bir ülkeymiş demek ki...
İnternetten tanışıp.. birbirlerini intenette tanımaya devam ediyorlar. Sorun burada baslaiyor zaten. Yani tanışma intenette olsun. Sorun yok. Ama aynı illerde olsun taraflar.. ya da komşu illerde.. ve taraflar birbirlerini reelde görüşmelerle tanışın. Bu olur. Biz.. tanışmak ile tanımayı bir türlü ayırt edemiyoruz ne yazık ki. Çok uzak mesafe iliskileri evlilğe giderse büyük sıkıntı. Cunki bir sene uzaktan tanımak yerine.. karşısına gec. 2 saat konuş. Çok daha verimli oluyor. En az ayda bir kaç kez reelde görüşme imkanı oluşmasi mümkün olmayacak kadar uzak mesafe ilişkisi işine çok girmeyin. Girsenizde erkek çok geçmeden.. sizi görmek için gelmek istemeli.. bir sene olmuş.. adam kizi görmeye gelememiş. 4 senedir kızı gormeye gelmemis olan bir adama aşık 32 yasinda kadın biliyorum. 4 senedir uzak mesafe ilişkisinde.. adam kadını görmeye gelmemis. Öyle deme.. ama sevgilim beni çok seviyor diyor. Bu kadar da kandirilmaya açık olmayın çok rica ediyorum.
Yüzyüze zaten karşılıklı bir beğeni oluyor onun dışında giyim hal hareket tavırlardan karsındakini analiz edebiliyorsun ve bence yüzyüze iletişim mesaj telefonda çok daha bağlayıcı etkileyici ve sağlıklı olan gibi geliyor
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
10 ay
ben eşimle internette tanıştım. yaşımız o zamanlar küçük olduğu için ve farklı ülkelerde yaşadığımız için 7 yıl sonra yüz yüze gelebildik. şimdi çok mutluyuz
Bu durumun birkaç sebebi olabilir. Öncelikle Türkiye gibi ülkelerde, yüz yüze iletişime geçmeden önce sosyal medyanın bir ön aşama olarak kullanılması yaygın. Yani insanlar internetten tanışsa bile, hızlıca yüz yüze iletişime geçiyor ve ilişkiyi offline’da derinleştirebiliyor. 👫
Bir diğer neden ise, kültürün duygusal bağlar üzerindeki etkisi. Türkiye’de ilişkiler genelde aile, yakın çevre ve değerler üzerinden daha derin bağlarla şekilleniyor. Bu bağlar, internetten başlayan ilişkilerin bile daha sağlam bir zemine oturmasına katkı sağlıyor olabilir. 🌺
Ama internetten tanışmanın zorlukları da yok değil! Karşılıklı güveni tesis etmek zor olabiliyor çünkü online ortamda insanların kendini olduğundan farklı gösterme olasılığı daha yüksek. Bu da ilişki memnuniyetini düşürebiliyor. Ama bizim ülkede biraz daha sabır, hoşgörü ve adaptasyon var gibi. 🤗
Ana Sayfa > Aşk İlişkileri > Sorular > İnternetten tanışan çiftlerin ilişki memnuniyetinin yüz yüze tanışan çiftlere göre daha düşük olmasının sebepleri ne sizce?