Bir şeyleri değiştirmeniz için mutlaka karşı taraftan bir ikaz mı bekliyorsunuz yoksa herhangi bir uyarı olmadan kendi öz iradeniz ile bir şeyleri değiştirebiliyor musunuz?

Bir şeyleri değiştirmeniz için mutlaka karşı taraftan bir ikaz mı bekliyorsunuz yoksa herhangi bir uyarı olmadan kendi öz iradeniz ile bir şeyleri değiştirebiliyor musunuz?

Öncelikle şunu söylemeliyim ki çevrenizde bir şeyler istediğiniz doğrultuda değilse bir şeyleri değiştirmek istiyor ama ne yaparsanız olmuyorsa veya nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız önceliği kendinizde aramanız ve kendi dünyanızı değiştirmekle başlamanız ilk adım olacaktır şayet siz kendinizi değiştirmeye başladığınızda dünyanız kendinize göre değişip şekillenecektir her şey sizin ellerinizde evet tüm yönetim bizde olmasada onu değiştirmek ipleri kendi elimize almak okları bize yöneltmek kendi elimizde unutmayın ki yangında küçük bir kıvılcımdan çıkar 😉
Asıl soruya gelicek olursakta sevgilimin uyaracağı tarzda onu mutsuz edecek şeyleri zaten yapmam elimde olmayan sebeplerden mutsuzsa da elimden geldiğince ona destek olurum yardımcı olmaya çalışırım
Eğer sevdiğim insanın mutsuz olduğunu fark edersem, ikaz beklemeden kendimi sorgular ve gereken değişimi yaparım. Çünkü bir ilişki sadece sözlerle değil, hislerle de anlaşılır. Elbette herkes bazen farkında olmadan hata yapabilir, bu yüzden iletişim önemli. Ama sevdiğim kadının mutsuz olduğunu gözlemlediğimde, bunu düzeltmek için elimden geleni yaparım. Mutluluğu benim için de önemli.
İlla karşı tarafın ikaz etmesi gerekmez, hür bir bireyim ve öz irademle değiştiririm memnun olmadığım bir durum varsa
Evet.. Ondan istediğim şeyleri, önce ben yapmamaya özen gösteririm..
Cevap
16Cevap
Kendi öz irademizle değiştirdiklerimiz ve yaptıklarımız farkedilmiyor. Söylesin, ikaz etsin.
Hoşuna girmeyen hiçbir şeyi yapmam..
ben değiştiririm tabi ki de.. zaten sevgilimin mutsuz olacağı bir şeyleri yapmazdım ben dikkat ederdim oldukça
Eğer gerçekten seviyorsam ve fark ettiysem, kesinlikle değiştiririm. Sevdiğim insanın mutsuz olduğunu görmek bana da iyi hissettirmez, o yüzden ikaz etmesine gerek kalmadan elimden geleni yaparım. Ama bazen insan kendi yaptıklarının karşı tarafta nasıl bir etki yarattığını fark etmeyebilir, o yüzden konuşmak da önemli. Eğer gerçekten bir şey onu üzüyorsa ve benim değiştirebileceğim bir şeyse, bunu görmezden gelmek istemem. Sonuçta sevgi sadece güzel sözlerle değil, davranışlarla da gösterilir.
Onun mutsuzluğuna sebep olan şey benim mutlu olmama sebep oluyorsa göz göre göre mutsuz olmasına seyirci kalırım canı istemiyorsa benden ayrılır kapı açık 🙄 haz duyduğum şeyleri bırakamıyorum aşk bütün olmaktır ben balık sevmiyorum mesela onun balık yemesi beni mutsuz ediyorsa bu onun değil benim problemim olur ya gitmeyi seçerim ya kalmayı. Gidiyorsam onsuzluğa, kalıyorsam balığa katlanmayı seçmem gerekir
Oy ben onun ağzını burnunu yerim ki. Mutsuz olacağı bir şeyi hemen değiştiririm.
Benim ikaz edilmeye gerek duyacak şeylerim yok. Ama doğrusu da ikaz edilmeden önce anlayıp mesela kızlarla araya mesafe koymaktır. Bunu karşı tarafa dillendirmeyi ikaz etmeyi sevmem benim tasvif etmeyeceğimi bilip o mesafeyi ayarlamalı
İlişkide en önemli şeylerden biri empatidir.
Bana yapılmasını istemediğim şeyi başkasına yapmam. Bu nedenle hayatımda biri varsa onu rahatsız edecek şeylerden kaçınırım.
Aynısını karşıdanda beklerim karşılıklı olmazsa olmaz
Riskleri önceden görmek benim işim. Mesleki deformasyon.
Riski gördüğüm an değiştiririm
Evet genellikle kendimi muhasebe eder ve ikaz almadan düzeltmeye gayret ederim. Ama karşıdan da aynı hassasiyeti beklerim.
Evett olması gerekende bu degil mi zaten illa ikaz etmek mi gerekli..
haklısın
Bunu hiçbir kadının kendisinin otomatik yaptığını görmedim ve bence çok etkileyici bir şey
Yani fedakarlıklarım olur ama kendimden çok da ödün veremem
mesela yaşaması için sağlam olan tek böbreğimi vermek gibi mi aşırı seviyorsam olabilir
Eğer ki fark edersem tabii ki de değiştirirdim, mutsuzluk insanın mental çöküşüne neden olabiliyor.
Onunla yaptığımsa evet. Kendi hakkımdaysa hayır :D
Değiştirilebilir, insan anlar zaten süreç içerisinde
Değiştiririm her ne kadar ikaz etmese de
fark ettiysem tabiki değiştiririm
Farkedersem değiştiririm farketmezsem uyarsın
Yani değiştirmeye calısırım en azından
Mutsuz olan şeyleri tesbit ederim evet
Hayır, zorbalarım onu whhs
Değiştirrim
genelde ben sevgilimi ikaz ederim.
İkaz ederm
Elimi sürmem
Öyle olması gerek
Reis. Bılmem sence? ksk
Olunca degistircem
değiştiririm
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?