merhabalar,
ben sevgilime kaçtım ve 1 senedir nikah yok bazı nedenlerden dolayı yurtdisinda devlette nikah yapmadan maalesef imam nikahı yapmıyorlar
imam nikahi yapsak sevgilimle ilerde de evlensek kağıt uzerine Allah katında helal kabul olur mu?
merhabalar,
ben sevgilime kaçtım ve 1 senedir nikah yok bazı nedenlerden dolayı yurtdisinda devlette nikah yapmadan maalesef imam nikahı yapmıyorlar
imam nikahi yapsak sevgilimle ilerde de evlensek kağıt uzerine Allah katında helal kabul olur mu?
Dini açıdan bakacak olursak bir erkek, bir kadın (en az bir erkek şahit şart) ile çiftler kendi nikahlarını kıyabilirler. Önemli olan nikahın duyurulmasıdır. Önemli kıstaslardan biri kağıt üzerinde değil, Allah katında evliliğe adım atmaktır. Yani imam şartı olmaksızın doğru bir şekilde bu ritüel yerine getirilirse nikah akdi yerini bulur. Kendisine Müslüman'ım diyebilen iki bireyin Allah huzurunda yemin etmesi ve iki şahit ile bunu tamamlaması mümkündür. Sonrasında da çevrenizdekilere duyurmak kafi gelir.
peki 1 sene beraber yaşadıktan sonra Allah kabul edermi?
cok rahatsızım bu durumdan ve sevdiğim adamla Allah katında huzurlu olmak istiyorum
beraber yasadigimiz icin olanlar aklınıza geliyordur maalesef çok hatalarımız var
bunlara rağmen Allah katında imam nikahı yapıp sevdiğim adamla huzurlu bereketli hayatimiz olur mu?
Bakara 222'de son cümle zaten bunun cevabı. İslami açıdan bakacağın tek kaynak da Kur'an olduğuna göre ''Allah günah işlemekten vazgeçip tevbe edenleri, kendisine itaate yönelenleri sever, çok temizlenenleri de sever.'' diye yoluna çık, söylediklerimi gerçekleştir ve iç huzurunu bul derim.
Cevap
4Cevap
Abi bu toplumun cehaleti beni öldürecek yaa. Yıl oldu 2025 millet marsa gidiyor bunlar hala 1400 sene öncesinin Arap masallarıyla yaşıyor. Yazık
massal derken ne alaka
Ne demek ne alaka
Sen muhammedin kaç karısı ve cariyesi vardı biliyor musun?
Kendisi 51 yaşındayken 6 yaşindaki zavallı çocuk ayşeyi seks kölesi yaptığını bilşyor musun?
Kendi gelinine gös koyup evlatlığındsn boşatıp koynuna aldığını biliyor musun?
Zavallı safiyyenin hayber alındıktan sonra daha 17 yaşında gözlerinin önünde babası ve erkek kardeşlerinin kellelerinin vurulup
54 yaşındaki muhammede cariye yapıldığını biliyor musun
Muhammed'in yazdığı Kuranda bu devasa evrenin merkezinin dünya sanıldığını, dünyanın düz sanıldığını, yıldızların dünyanin tavanına asılı süsler sanıldığını, güneşin gözelere batıp gözelerden çıktığını biliyor musun. Hiç okuma yok araştırma yok. Anca koyun gibi güdülün
Resmi nikah olmadan imam nikahı geçerli sayılmıyor öğrenemediniz bir türlü geçersiz geçersiz resmi nikahiniz yoksa imam nikahı geçersiz
Helal olur tabiki imam nikahı yapsan zatej helal olur can
cok tesekur ederim güzel cevabin icin
ama biz beraber yasiyoruz. Allah katında bereketimiz olur mu?
affedermi bizi? aramızda seytan var sanki her saniye tartisiyoruz bereket desen yok mutlu olmak istiyoruz sürekli huzursuz uz
insAllah dediğiniz gibi olur çok teşekkür ederim
Hocam bak demek istediğim şey şu imam nikahı en önemli olandır Allah katında. Sizin tartışmaniz bereketsizliginiz bunla alakalı değildir kocan seni aldıktan elde ettikten sonra ilgisi azalmış sevgisi azalmış heycan bitmiş yani.
nasil degil sonuçta haramda huzur ararsan huzur size haram olur diye birsey var
hayir onunla alakası yok ben olur olmadık seylere kavga cikariyorum o degil
O zaman senin tahammülun bitmiş adama. Aileni özlüyorsun diye belki
oyle olsaydı bence çoktan beni kapıya atardı sonuçta nikah yok birsen yok yani heryerde kız var benle niye ugrassin adam
Peşinden gelmişsin ortada bırakmak istemiyor seni
hayir benim alıngan bir tipim var herseye alınıp trip atıyorum öyle kavga cikiyor ve çok duygusalım
Özgüvensizsiniz. Diyelim biz ona.
yani sevgisi bitmişmi demek istiyorsun?
bana acidigi icin benle heralde
Acıdıgi için değil onun için bu kadar fedakârlik yapmışsın kredin yüksek yaninda
evet haklisiniz ozguvensizim ve sürekli onunla olmak istediğim icin sevgimle boğuyorum oda skliyor maalesef
E öyle olur korkuyorsun kaybetmek. Böyle yaparsan daha kolay kaybedersin. Yapma bunu.. onunla olmak derken seks mi yoksa yanında olmak mı
bilmiyorum bana sevdiğini söylüyor ilgileniyor gülüp egleniyor cocuk gibi sakalasiyor
kime sorsam huzursuzluğumuzu Allah. katında evlenmedigimiz icin diyorlar
Bak imam nikahı zor bişey değildir. . Ama inanki onla alakası yok
evet korkuyorum oda bunun farkında korktugum icinde sürekli kavga ediyoruz o yuzdn dikkat etmeye calisiyorum
hayir yani beraber birseyler yapmak dışarda evde film bakmak gezmek tozmak
neyle alakası ozaman?
İmam nikahıni kiy için yine rahatlamaz çünkü hep bir sorunlar çıkar
Fazla fedakar ilgili davranma
siz ne önerirsiniz sevdiğini kaybetmemek icin?
Kaçan kovalanır. Peşine düşme
Bize farz olan zaten dini nikah
Devletteki resmi prosedür
Haklarımızı korumak için
Nikaha kadar haram işliyorsun onlara tövbe etmen lazım yani şu an hala günah işliyorsun biran önce nikah şart
Dini açıdan gereken tek şey bu ama şahit lazım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?