Aşk ilişkileri konusunda nasıl davranmanız gerektiğini biliyor musunuz?

Bir ton soru görüyorum bu konuyla ilgili. Kadınlar nasıl davranmalı, erkekler nasıl davranmalı, nerede hata yapıyorum vs. Çok zor değil. Sadece dengeli davranmak gerekiyor. Kız gelmiş diyor ki "Onun için her şeyi yaptım, kendimi bile hiçe saydım ama kıymet görmedim." E kardeşim kendini hiçe sayacak kadar kendine değer vermiyorsan başka kimse değer vermez ki sana. Baştan hatalısın zaten. Ya da adam gelip diyor ki "ben çok değer verdim olmadı, kaba ve değersiz davranınca kıymet gördüm, bundan sonra böyle davranıcam" falan. Kaba ve değersiz davranana kıymet verenler de kendisine saygısı olmayan, kalitesiz ve muhtemel takıntılı ve psikolojik sorunları olan birileri oluyor zaten. Böyle insanlarla toksik ilişki kurmak istiyorlarsa kendi tercihleri tabi. Ama düşüncemi söylemek gerekirse olması gereken şey yerine göre davranabilmek. Her şeyin bir dozu var. Sevgisini göstermeyen insandan olmaz. Ama sevgisini kendisini hiçe sayacak düzeyde gösterenden hiç olmaz. Yeri gelir karşınızdaki insanın vazgeçilmez biri olmadığını da hissettirirsiniz. Kendi özsaygınızı çiğnetirseniz kimseden değer göremezsiniz. Yeri gelir tavrınızı koyar sert de davranırsınız kadın erkek fark etmeksizin. Ama onun da bir dozu olur. Karşınızdakini degersizleştirerek, kaba davranıp kalp kırarak bir şeyleri elde etmeye çalışmak da acizlik göstergesidir. Yerine göre nasıl davranacağını bilen, dengeli olan, kendini bilen insan kazanır. Ben böyle düşünüyorum.

Aşk ilişkileri konusunda nasıl davranmanız gerektiğini biliyor musunuz?
Cevapla