İnsanların bu iki duyguyu çok karıştırdığını düşünüyorum. Peki siz ayırt edebiliyor musunuz?

İnsanların bu iki duyguyu çok karıştırdığını düşünüyorum. Peki siz ayırt edebiliyor musunuz?

Heves içinde sadece arzuları barındırır.. sevmek ise tüm duyguları.. cinsellik derdindeyse sadece arzuluyordur.. ama cinsel istekleri geri plandaysa seviyordur.. her seven insan tabiki aynı zamanda arzu da duyar ama ilk etapta sevdiğini incitmekten kaçınır.. onu zor duruma düşürecek hamlelerden geri durur..
Aşk güçlü bir duygu bunu çok eskiden yaşadım biliyorum. Ama şimdiki dönemde kime ne hissettiğimi tam anlayamıyorum. Belkide sevilmeye değer birini göremiyorum. Aşk da saygı istiyor, o yoksa eğer heves olarak geçiştirmeyi tercih ediyorum.
Evet edebilirim. Heves karşımızdakini olduğu gibi görebildiğimiz anda olumsuzların hislerimizi kolayca etkileyebildiği, emek ve çabanın çok daha az olduğu bir durum. Aşk ise bunun tam tersi.
Rica ederim 🙂
Elbette ayırt edebiliyorum. Ben bir yetişkinim. ve ne istediğimin , ne hissettiğimin farkında oldum...
Çok haklısın... Maalesef öyle...
Elbette hepimizin böyle zamanları olmuştur. Bende öyleydim. Değildim diyemem. Geçmişte belirsizliklerim, kararsızlıklarım hatta ne istediğimi bilmediğim zamanlar oldu... ama dediğin gibi insan yaşayarak tecrübe ediyor. Bir şeyi tecrübe etmeden bilemeyiz. Her ders değerli yani. her yaş bir şey öğretiyor. 18 yaşındayken herşeyi bildiğimi sanırdım... hani yeni yetişkin oluyorsun ya. o havalara giriyorsun hahah ama şunu anladım ki her yaşta yeni bir şey öğreniyormuşum ve tecrübeler. Bu değerli...
Cevap
15Cevap
Heves geçicidir yenisini güzelini bulunca geçer, aşk ise güzel olan her şeyi onda görmektir, buna karar verildiğinde ayırt etmek zor değil...
Ben ayırt ederim brom. eğer aşıksam zaten bu zamanla olur ilk günden aşk olmaz önce tanırsın karşında ki insanı sonra da zamanla seversin benim düşünceme göre. ama heves zaten bir anda aşık oldum diyenlerin yaşadığı şey
Ayırt edebilmek gerçekten önemli çünkü insan bir anda kendini farklı durumun içinde bulabiliyor duygu karışımı yaşyıor bu da insan kötü etkiliyor tabi
Edebilirim. Aşık olduğumda ayırt etmiyordum. Kalbimde milyonlarca duygu vardı ve hiçbirisi de olumlu değildi.
Aşık olmuştum. Sonra aşık olduğum insanın eksik yönlerine odaklanıp o yönleri tamamlayan insanlarla karşılaştım. Odağım ve duygularım nerdeyse hayatın o yöne evrildiğinin büyük bir kanıtı bu.
Fakat sonra aşık olduğum insanın tırnağı olamayacaklarını da gördüm. Aşk %80, ben %100 karşıma çıkanlar %20ydi. %20ye odaklanıp %80i harcarsan geriye kalan%80lik boşluğu ömür boyu doldurmaya çalışırsın. Heves%20, aşk%80. Ben ayırt edebildim...
Benim aşık olduğum tek bir kişi vardı onda hissettiğim duyguları başka birisinde yaşamadım ve ondan sonradakilerde hep hoşlantı üzerine olan bir ilişkiydi, ilişkilerimi heves diye adlandırmak istemiyorum ama hoşlantı üzerine kurulu ilişkiler heves ise evet ayırt edebilirim.
Aşkın ne olduğunu insana neler yağtırdığını bir kere dibine kadar yaşadım. Net ayırt edebilirim hevesin için tüm Zorlukları göze alamazsın mesela ya da dünyanın merkezine koyamazsın kimseyi sırf heveslerin uğruna...
İnsanız tabiki bazen heveslerle de haraket ederiz ama aşk sözcüğü özeldir sevgi daha da özeldir hoyratça kullanmam da heveslerimin kölesi de yapmam...
Evet, ayırt edebiliyorum.. Heves olmuş olsaydı o değil, öteki de olur derdim.. Tüm olasılıkları başkasıyla denerdim.. Sadece birine takılı kalmaz, gözüm başkalarını da görebilirdi.. Bu fikir aklımdan bile geçmiyorsa, heves olması mümkün değil..
Evet mesela çok heveslendim ama hiç aşık olmadım. Çünkü ikisi apayrı şeyler. Biri öylesine esen rüzgarın ferahlatması, diğeri kışın geldiğini haber veren ve kış bitene kadar da ayrılmayan kar gibi
Bende öyle düşünüyorum da yaşaması daha farklı ama aklımı kaybetmem herhalde yaşadığımda da
Bu da bi tık aptallık sanki ama bilemedim
Hevesle işim olmaz benim o yaşı geçtik çoktan duygularım yoğunsa aşığım demektir ve en güzel şekilde severim duygularım yoksa eğer zaten o yollara hiç girmem heves uğruna insanların duygularıyla da oynamam o kadar karaktersiz değilim
Heves geçicidir ama aşk kalıcıdır. Eğer birine aşık olsaydım bu heves olmazdı kesinlikle.. çünkü ben bir insanı olduğu gibi herşeyiyle severdim.
Aşık olduğum kızın yerini hiçbir şey tutmuyorsa, onu hiçbir şekilde unutamıyorsam ve aşırı özlediysem bu aşktır. Gerisi ise hevestir.
Heves şeytani sevmek ilahi. Birisi geçecek, birisi kalacak. Bundan dolayı sevenler kavuşsun, hevesler kurusun :))
Şu şekilde ayrılır diye tanımlayabileceğimiz bir durum değil bence bu. Ama insan kendi içine sorduğunda cevabını alabilir
Yani evet başkasının sevgisine güvenmekten daha gerçekçi..
:)
İnsan kendisini tanıdıktan sonra her şeyini ayırt edebilir
Herkes ayırt eder bence gözü açık bi milletiz
İşlerine gelmiyodur
Heves olduğunu hep biliyorum ve aşka dönüşmesini hiç istemem :D
Tabiki ayrıt edebiliyorum. Şükür ki heves olan hiç bir şeyle işim olmaz.
Heves insanı değilim bundan eminim
Heves olan anlıktır devamlılığı olan ise gerçek...
Kendimi test etmeden atlamam birşeye bu sebeple benim için kolay.
Duygularımın hakimiyim.
Her birini iyi bilirim.
Ederim tabi karnına yumruk yemiş gibi olup yemeden içmeden kesildiysen aşktır
Bunu ayirt etmek zor ancak elde edilince anlasilabilir
Eğer belli edecek gücü buluyorsam heves değil diyorum. Yinede çok güvenmeyelim jxbdjdn
Ben ayırt ediyorum şükür
Hayatımda yaşadığım en büyük aşk.
Hevesin hayatımda yeri yok.
Ayırt edebiliyorum.
edebiliyorum cok sukur
Evet, ayırt edebiliyorum.
Evet ayırt edebiliyorum.
Bu konuda Fransıj kalıyoyum
Maalesef ben edemiyorum etsem bile kabullenemiyorum:/
Edebilirim tabiii
Ya da sadece alıskanlık mııı
Sevgisizlik ve boşluktaysan hiç yanaşmazsın
kimi severseniz sevin ama erkek sevmeyin
Ederim
Ederim
edemiyorum pek
Net hmde
evet farkı biliyorum
Edebilirim tabi
Ederim.
Evet.
Ayırt ederim evet
Zamanla
Evet edebilirim
Hayır
Aşk..
Ederim.
Hayır edemiyorum
bazen gerçekten zor oluyor
evet ederim
Cogu kisi edemez
Evet ederim
Ederim
Hayır edemem
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?