Sosyal Medya uygulamalarının bu denli hafife alınması beni çok üzüyor. Yaklaşık 2 sene Sosyal Medya davranış ve kullanım alışkanlıkları üzerine akademik alanda araştırma görevlisi olarak bizzat ölçeklendirme, değerlendirme ve araştırma raporlama konseyinde emek vermiş Psikososyal Gelişim uzmanıyım. Sosyal Medyanın çok fazla ideal benlik davranışı, rol ve maskelerle görünme tutumuyla beğeni, onay ve haz odaklı davranışlarının insanda yarattığı yıkımı biliyorum. 14 yıllık bireysel alanda çalışan psikolog abiniz olarak Sosyal Medyanın, insanın kıyasla kendini algılama fonksiyonuna verdiği hasarı anlatmakla bitiremem. Güzellik ve mutluluk ölçütleri konusunda insanları nasıl bir bombardıman altında tuttuğunu 3 saatlik eğitimlerde ancak anlatabiliyorum. Yani özetle sanal sosyal ortamlarla kurulan bireysel ilişkinin sağlıklı seviyede olması yani gündemi takip etmek, sosyalleşmek, network oluşturmak dışında kalan her türlü bağın insanı mutsuz bir yaşama hapsettiğini biliyorum. Kendini göstermenin teşhire vardığını, narsisistik tutum eğilimini körüklediğini bilen biri olarak sevgilimin her türlü sosyal medya davranışını değerlendiririm. Takip ettiği, takip eden kişilerle ve bunların sayılarıyla değil orada nasıl davrandığını Narsisizm ve histerik davranış özelinde değerlendirir, sağlıksız, toksik, manipülatif ve teşhirci tutumlarına rastladığımda bırakın tartışmayı, ilişkimi sonlandırırım.
Sosyal medya üzerinden tartışmam öyle her konuyu tartışmaya döndürürsem o ilişkiden hayır gelmez. Eğer hayatında ben varsam dikkat edeceğini düşünüyorum. Ben dikkat ederim takip ettiklerime paylaşımlarıma onu zora sokacak şey yapmam
Ayça yeter pacavra kadın rolleri oynamaktan vazgeç sana kardeşim dedim arkamdan konuştun bu benim kaldirabilecegim bir şey değil mod olmama rağmen sana karşı değişmedim ama sen beni engelledin 😊
Birlikte olduğun kız seni takmıyorsa , sözlerini dinlemiyorsa , seni "adam" yerine koymuyorsa ozaman ona güvenme sevme bağlanma ve gemiyi terketmeye hazırlan.. Takipçilerini senden çok daha değerli gören ve onlarla fazla iletişim kuran vs vs bir kız güvenilmez biridir. Ne yazıkki artık kötü zamanlardayız ve kadınlarda çok fazl akibir ukalalık şımarıklık başıboşluk ve kafasına göre takılma özgürlüğğü var..
Sosyal medya senden değerliyse , sen daha değersizsin demektir bunu unutma , eğer bu durumu farkedersen ozaman kızma bozulma kavga etme.. bu karşındaki insanın demekki karakteri "bu" deyip yeni bir kız bul ve onu bırak , aklından sil ve bidahada arkanı dönüp bakma.
Sosyal medyada takip ettiği tek kişi ben olmam şartıyla. Aynısı benim için de geçerli. Bütün kızları takip ettiğim kişiler listesinden silerim. Bir tek o hariç.
Yani sevgilim bu konuda benden önce davranıyor , kimse takip etmezse kız erkek diye ayirirsam nasıl tanınmış kişi olabilirim ki yani , o kadisiyor diye bende karisiyorum gıcıklık 🥲
Her zaman olan bir şey değil, bir iki kez oldu , ama bu gece iyi geceler demeden uyudu sanırım işte buna kizarım 3/4 gündür yapıyor bunu aramıyor uyumadan önce
Ben kendimi biliyorum... onu sevdiğimi hissettiriyorum.. sevdiğimi hissettiği için , ona konrtol etme isteği vermemiş oluyorum.. olurda canı kavga etmek isterse hobi olarak etsin ben her türlü varım.
Ya çünkü hayat tek kişiye endeksli değil ki her insan bir değil yeni kaliteli düzeyli birey tanıması kazanması güzel bir şey hatta bunun çok tartışmasını yaptım yazmakla bitmez evvela birey kendi özgüveni düşüktür partneri ya da sevgili eş artık hangi konumdaysa onunla ilgili saygı güveni sorunludur vs bazı istisna durum harici bu resmen kendisini batırmak gibi bir şey
Kadınin biri ile fotoraf koydu kadınları takip etti. fotoraflarını beğendi. Tepkimi gösterdim sesiz kaldı. bende üstüne çok gidince hakaret etti orada bitirdim. sonradan o kadının kuzeni olduğunu ögrendim takip ettiklerini beğenileri geri aldı. herseyi sildi ne çare iş işten geçti kısacası. son pişmanlık neye yarar