Geçtiğimiz yıllara göre evlilik yaş ortalaması yükselmiş, sanırım artık aranılan kriterler de daha fazla :) Siz kaç yaşında evlenmeyi düşünüyorsunuz?

Geçtiğimiz yıllara göre evlilik yaş ortalaması yükselmiş, sanırım artık aranılan kriterler de daha fazla :) Siz kaç yaşında evlenmeyi düşünüyorsunuz?

Aranilan kriter daha fazla degil. Parasi olan kadin erkegin egosunu ve hizmetini cekmek zorunda hissetmiyor kendisini. Bende 1 yil evli kaldim ve bosandim. Calisan biriyim. evlilik hep erkege yarayan bir seydi. Gunumuzde daha da yarayan bir sey. Calisan kadin alip erkeklerin su hayatta tek sorumlulugu olan calismak ve eve para getirme sorumlulugunu da artik kadinin ustune atiyorlar. Yaptiklari hicbir sey kalmadi. E ben de calisiyorum. Ama yemek, temizlik, camasir, ütü vs tum ev isleri sana ait goruluyor kadinsin diye. Sunu dusunuyorsun bu adam yanimda ne işe yarıyor o zaman? Evde sadece nefes alip veriyor. Ben bu erkekle hayati paylasamiyorum ama bunun icin imza atmistik. O benim her seyimden faydalanıyor. Paramdan, yaptigim yemekten temizlikten, bedenimden her seyden faydalaniyor. Sayemde daha rahat yasiyor. Tek maas olsa boyle olmayacak. Peki bir kadin olarak benim artım ne bu evlilikte? Artisi yok eksisi var. Işten ayni anda eve giriyorsunuz ve cinsiyet rolleri yukleniyor o anda. O gidip dinleniyor ve hizmet beklemeye basliyor. Biri yemek yapacak ki yenecek? Kim o kadin. Biri camasirlari yikayip asacak, katlayacak ki bir seyler giyilsin. Kim o kadin. Her sey sana bakiyor. Ve bu sefer evde yasadigin bir yabanci erkek var. Ve bunun egosu falanda var. Isin psikolojik kismi da var ve bu da yorucu. Senden her seyi bekliyor. Kadinlik, hizmet, yemek, temizlik, annelik, eşlik gorevleri, bakimli olmani... her seyi. Ucu bucagi yok. Bu kadar beklentinin altinda ezildigin gibi sana da agir geliyor tum bunlar. Daha basit yasayamazmiydim bir kadin olarak diyorsun. Evlenmeden oncede meslektasim kadinlari görüyordum ama isin icine girmeden ne kadar zor bir hayat surduklerini farketmemistim. Ustelik cocugu olan vardi. Benim yok neyseki. Bir de cocuklu bir hayat dusunemiyorum. o da benim ustume atilacakti bu ulkede zaten. Yani turk kadinlari icin bu ulkede evlenmenin bir mantigi yok. Kole gibi her seye siz kosturuyorsunuz goren yok, yardim eden yok, takdir eden yok, iş yapsin diye tesvik ediyorsunuz bu da olmuyor. Agac yasken egilmemis ki o saatten sonra sizin egitmeye calismanizda ayrica yorucu bir iş. Bu noktada tekmeyi koymak en kisa ve net yol oluyor. Daha öncede bu sitede bunu baska bir yorumumda soylemistim. Turk erkekleri kendilerine ceki duzen vermedigi surece, ev islerinde ve cocuk bakiminda yeterli varlik gostermedigi surece, bu devranin boyle gideceğini dusundukleri sürece birkac yil sonra evlenecek kadin dahi bulamayacaklar. Simdi sadece yas ortalaması yukseliyor. Bakin bunu buraya yaziyorum. Yakinda kadin bulamayacaklar nikah kiymak isteyen. Kizlar eskiden evlenmek isterdi ama bu devran donecek, erkekler isteyecek, kadinlar istemeyecek. Kadin olarak bu kadar sorumluluğun altına girmen beklendikce kadinlar evlilikten kacacak ister istemez. Zaten bugun bosanmalarin bir sebebi de bu oluyor. Benim cevremde de evlenip bosananlar var bu sebepten. Turk erkekleri ev islerine, cocuk bakimina dahil olmayi bir turlu ogrenemediler. Bunu ogrenmedikleri surece de benim gibi bircok kadin bu cileyi cekmek istemeyecek. Ya evlenmeyecek, ya boşanacak.
Muhtemel 23 ama ertelenme olasılığı da var bana kalsa hiç istemem de sevgilim çok ısrar ediyor her şeye nasıl bu kadar iyi yönden bakabiliyor anlamıyorum, masrafları düşündükçe çıldırcak gibi oluyorum...
Yok düğün nişan altın uzaktan akrabalar göbek atacak. Manyak mıyım ya. Hayatımı yaşıyorum. Düğün parası ile BMW aldım 😀 müstakil evim de var. Evlilik erkek için. Bir şirketin var diyelim. Birisi geliyor 0 TL ile şirkete ortak oluyor. Şirketten ayrılırken %50 hissesini götürüyor ve maaş almaya devam ediyor. 😀
Cevap
22Cevap
Ben maalesef evlenmeyi düşünmüyorum ama git gide o yaş 20 olur zaten herkes evlilik meraklısı
30'u geçecek yakında. Evlenmek mantıksız ve para gerektiren bir şey. Bu yüzden insanların evliliğe isteği azalıyor, parasızlıktan da öteleniyor derken yaşlar 30'lara çıkmaya başladı.
Yanlış karar!!! En az 30 olmalı ki hem kendini keşfetsin hem de ekonomik özgürlüğünü kazansın
ben keşfettim kazandım diyenlere gülüyorum
Medeni durumunuzu bilmiyorum ancak sizinki yaklaşmış :P Ben o işi denedim 31 yaşındaydım, bir dahakinin zamanına da kısmet diyelim.
Kadınlara saygı duyuyorum ancak çok erken karar alıyorlar. Aşırı derecede evlilik takıntısı onları mutsuz ediyor
@künefeayran bazıları evlenmek için neler söyler şimdide neler söyler ey allahim sabır ver bana okadar yoruldum ki Allah bilir ben bilirim başkada bir allahin kulu bilmez
@XxSertaçılıcalıxx çok evlilik takıntısı olan kadından uzak durmak lazım. Yani bir kadının tek amacı evlenip evinde oturmaksa başka bir hobisi mesleği yoksa o kadın hakkında biraz düşünülmesi lazım
Doğru yaş en dip bu olmalı evet. Erkekler içinde 30 öncesi hayır diyorum
Evlilik bu ekonomik şartlarda mümkün değil.
24 yaşındayım sevgilim bile olmadı uzun vadede evlilik planım yok 😁
Vay kardeşim benim 🤣
Türkiye de evlilik psikolojisine hazır insan neredeyse yok denecek kadar az. Sap kalmak en iyisi
Sahi bu bekarlar evliliği nasıl birsey sanıyor acaba?
Bu ekonomik şartlarda 40 ın ğstüne çıkar evlilik
universiteyi hic sinifta kalmazsam 23-24 gibi bitirim 25-26da evlenirim
24te mezun oluyorum 25te atansam bi 26 27de evlilik görürüm
şu an 34 yaşındayım bekar ve evlilik planı yapan kadınlara duyrulur 😂😂😂
En ideali erkek 20, kızda 20 yaş daha mantıklı olur.
Evlilik planım yok çünkü önceliğim üniversiteyi bitirmek ve kendimi geliştirmek. Ama çok geçe de bırakmak istemiyorum
Evlenmeyi düşünmüyorum
Eckilik düşünlmez… yapılır… evlenilir yani😄
Bende 25-26-27-28 gibi düşünüyorum inşAllah olur
Benim planlarıma göre bu ülkede evlilik ahmaklıktır kral.
Pazartesi 34 oluyorum sanırım beni bağlamıyor 😅
Evlilik planlamıyorum
Şu an öyle bir planım yok 😅
Evlilik? Kullanmıyorum ben
Artık planlamıyorum
Normal ancak okuyup bitir vs diyene kadar
25 çok erken, şu an evliliğe hazır değilim.
Evlenecek birini bulunca
30 yaşindayim daha evlenecegim nasip artık 😅
Bende o civarlar evlenmeyi düşünüyorum
Benim evlilik gibi bir planım, hayalim yok.
Evlenmeyi düşünmüyorum
Planım yok
Erken miş
Evlenmeyi düşünmüyorum
Erken yaa😃
Planlamıyorum.
Çirkinim benimle kimse evlenmez
Benimle evlenir misin? 💃💃
Görmeden aşk acısı çekmiş kızım ben ne diyorsun sen😃
48 .
erkeklerde kaç
Düşünmüyorum
32 bekarım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?