Mesela seni seviyorum ama... Gibi olan cümlelerde 'ama' önemini kaybediyor bence sizce de öyle mi?
Evet, kaybediyor
Hayır, kaybetmiyor
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Bir nevi öyle olsa da ama dan sonra söyleyeceği şeyler gerçekten çok önemli ve ona göre bir anlam çıkartmak sanki daha uygun olur ama genelde sanki bir insan seni seviyorum ama diyorsa kötü şeylerin habercisidir bence de 😂
Ya örnekdi o aslında onun gibi cümlelerde sanki anlamını kaybediyormuş gibi geliyor 😂
Bence de ama 😂 neyse 😅
😂😂
Ama ile devam eden ya da son bulan cümleler kafada hep soru işareti bırakıyor. Sanki net değilsindir. Bu düşüncen her zaman değişecek gibidir. Birde bağlaç her zaman bir bahaneyi doğuracakmış gibi. Örnek verecek olursam;
Bende gelmek isterim ama.. Devamın bir bahanen vardır. Misal "işim var" Ya da seni seviyorum ama.. Bunu peşi sıra herhangi bahane doğacak gibi hissettiriyor.
Evet, o yüzden son cümleye odaklaniyoruz ve ilk cümlenin anlamı kalmıyor.
Cevap
6Cevap
Evet öldürebilir ama mesela bak fark etmeden bende kullandım :D ama kişi olumlu bir eleştiri yapacaksa ya da başka bir detaya dikkat çekecekse öldürmez ama olumsuz konuşacaksa öldürür
Cümleye bağlı. Aslında bu biraz şöyle bir şey duymak istediğinden sonra geliyorsa sorun eder.
ama bağlacı sonrası hep olumsuzdur. Örnek: "Ben seninle çıkardım ama kankamsın/kardeşim gibisin."
Öldürüyo. Eve gelseydin baklava yerdin ama gelmedin. Yani baklavanın önemi kalmadı bitti gitti baklava yediler mındar ettiler
Örneğin harika 😄
Cümleye bağlı
Evet "ama" kelimesi başa bela bazen
Evet ya anlamını öldürüyor.
Kesinlikle evet
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?