Güven duymak sizin için neden zor? Güven gerçekten de zor mu kazanılır? Güven duymak için beklentileriniz nelerdir?

Güven, ilişkilerin temelidir.
İlişkiler güvene dayanır. Başkalarına güvenmediğinizde, kendinizi insanlardan, anlamlı ilişkilerden ve gerçek bir yaşamdan mahrum bırakırsınız. Bir zamanlar, umutlarınızı, hayallerinizi başkalarıyla paylaşırken kendinizi güvende hissederdiniz, ancak artık öyle hissetmiyorsunuz.

Kendinize veya bir başkasına şunları söylediniz mi hiç?

“Birine nasıl güvenebilirim?”

“Güvende olup olmadığımı nasıl bileceğim?”

“Bir kez güvendim ve canım yandı, ikincisi ahmaklık olur.”

“Sadece ailene güven.”

Güvenmek neden sizin için zor?
Mantıksız görünse de, gerçekte “kimseye güvenmiyorum” demek, “kendime güvenmiyorum” anlamına gelir.

Toplumda az bilinen gerçek; istenmeyen duyguları hissetmekten kaçınmanın bir yolunun, onları “yansıtmalı özdeşleştirme” yoluyla bir başkasına aktarmaktır. Başka bir deyişle, eğer birisi, bir başkası hakkında sürekli konuşuyorsa, gerçekte, o kişi kendisi hakkında, yani kendi acıları hakkında konuşuyordur.
Güven duymak sizin için neden zor? Güven gerçekten de zor mu kazanılır? Güven duymak için beklentileriniz nelerdir?
Güven duymak sizin için neden zor? Güven gerçekten de zor mu kazanılır? Güven duymak için beklentileriniz nelerdir?
Cevapla