Bir insan sevmediği birine neden saygı duymak zorunda olsun ki?

Etrafımızda elvet duymuşsuzdur "Sevmeyebilirsin, sevmek zorunda değilsin. Ama saygı duymak zorundasın" diye. Bana göre çok rahatsız edici bir söz. Sizce neden böyle bir zorunluluk var?
Bir insan sevmediği birine neden saygı duymak zorunda olsun ki?
Cevapla