Ne derler bilirsiniz: "Büyük aşklar, kavgayla başlar!" ⚡️ Sizce bu sözün doğruluk payı var mı? 🤔 Gerçekten de kavgayla, nefretle başlayabilir mi bir aşk? 🌩
Siz nefret ettiğiniz birini zamanla sevip aşık olabilir misiniz? 💘
Büyük aşklar kavgayla mı başlar yoksa bu söz gerçek dışı bir rivayetten mi ibarettir?
Gerçek dışı rivayetten öte değildir. Nefret edebilirsin bak bu olur. Ama sürdürebilir değil. Eski sevgilim ile kavga ettiğimiz bir kaç an var. İlk başlarda kıskanırdı, hatta model arkadaşından kıskandı. Hakkı da vardı, kız fingerdekti. Biz o krizleri atlattıktan sonra hiç kavga etmedik. Monoton değildik 😃 Bu son sevdiğim kızdan başta nefret ettim ama huylarına ve hareketlerine karşıydı. Muhtemelen kabul edememe durumu, nefret ede ede kalbime girmişti zalimin kızı 😃
Gerçekliği var. Çok uzun bir bilimsel açıklama yazmak isterdim ama inanılmaz erindim. Kusuruma bakmazsan bunu bir kaç kelimeyle: İnsan tabiatı gereği her duygunun aşırısına aksiyle tepki verdiğini hatırlatmak isterim.
Hiç önemli değil, o erinme duygusunu çok iyi bilirim, bu da parmak sonuçta. 😂 Fakat son cümle bile düşündürücü. Aslında bana da olabilir gibi geliyor bu durum ya. Sonuçta inanılmaz boyutta bir çekim oluşuyor o kavga esnasında. Hiç böyle bir tecrübem olmadı ama lisede en yakın arkadaşımla başta soğuktuk fakat sonra baya iyi olmuştuk. Bu misal gibi. 😅
O bambaşka bir durum aslında. Yakın arkadaşlıklarda durum çok daha başka ama onu da anlatmaya erindim. Saatlerdir not yazıyorum. O yüzden ellerim biraz yoruldu. O yüzden eriniyorum. Kısacası şöyle ama: İnsanlarda başta gıcık olduğumuz şeylere zamanla alışabiliyoruz. Bu yüzden de aslında onlar değişmişler gibi gelseler de aslında o hislerimizin hiç gitmediğini sadece bizim onlara tutumumuzun değiştiğini göreceğiz. Başta gıcık olduklarımıza aslında hala içten içe gıcık oluyoruz. Ama üstüne o kadar çok şey koyduk ki zamanla. Artık farkında bile değiliz.
Bu sadece filmlerde olur aşk ve şiddet ya da kavga kelimesi aynı karede bile olamaz. ve psikologlara göre zıt kutuplar birbirini çekemez tam tersi iter. aşk uyum demektir
Zaten aşkın amacı budur yani şöyle düşün elmanın yarısını muzla kapatamazsın değil mi? insan kendi olanı arar aslında çünkü mesela zıt sevdiğiniz şeyler olursa diyelim sen yabancı müzik seviyorsun sevdiğinse başka tarz da seviyor bu bir yerde sorun çıkartır veya inançların ya da zevklerin farklıysa anlaşamazsın. zaten uyumlu olmayanlar ayrılıyorlar.
O konuda haklısın tabi ki bazı şeylerde uyum kesinlikle olmalı. Ama birtakım şeylerde de farklılık olmalı diye düşünüyorum. Örneğin ikimiz de fazla sinirli biriysek ilişkide ikimiz de ateş gibi parlarız. Diğerinin daha sakin mizaçlı olması gerekir ki dengelensin. Bunun gibi yani.
Evet ama sinirli olan sorun çıkarmaya devam eder bu sefer de baskın taraf olur yine uyumsuz olunur. bence her konuda anlaşılmalı tabi ki kimse yanı değil mutlaka küçük farklar olmalı ve olurda ama genel olarak birbirinden çok farklı kişiler ya da ters düşünenler birbirini iter. ilk başta hoşlantı olabilir ama aşk kısmında bence sorun olur
Bence bu sözün biraz doğruluk payı var. Bi bakıyoruz birbirleriyle neredeyse düşman olan kişiler bi süre sonra birbirlerinden hoşlanmaya, çok çok samimi olmaya başlıyorlar. Ben arkadaşça ve ilişki anlamında birçok kişiye denk geldim böyle
Kavga olan bir tartışma da iki tarafta birbirini yoğun düşüp birbirlerine çekilme yaşarlar. Bu seçenek daha yüksek gelse de 🙄 ben kavgasız aşktan yana oyumu kullanıyorum 😬