Kendi akıl sağlığımı korumak için eşimin sağlığını tehlikeye atmalı mıyım?

Merhaba,
Ben 37 yaşındayım bundan 2,5 sene önce benimle aynı yaşta bir hanımla evlendim. Benim ilk, onun ikinci evliliği. Önceki evliliğinden bir de kızı var 19 yaşında. Hepimiz aynı evde yaşıyoruz. Ben aslında aşık olarak değil, seçenekler arasında o an uygun geldiği için, ikincisi de ayrılmayı beceremediğim için evlenmiştim. Sevgiliyken bir, nişanlıyken iki defa ve bir kez de evliyken ayrılmak istediğimi söyledim. Her seferinde psikolojik ve fiziksel olarak çok kötü oluyor. intihara kalkışmasından korkuyorum, intihar etmese bile sağılığının bozulacağı kesin. benden önce yaşadığı ayrılık sebebiyle tiroit ameliyatı olmuş. Böyle yazınca saçma görünüyor ama eşimin sağlığını resmen duyguları yönetiyor, bu zaman içinde buna şahit oldum. Pek ortak noktamız yok, bir çok hastalığı var, sadece kendisi değil tüm ailesi kızı ve anne babası da sürekli hasta. onları hastaneye doktora götürmekten sıkıldım, her şey yolundaymış gibi davranmaya çalışmaktan yoruldum. Gönlünü hoş etmeye çalışıyorum çünkü aksi durumda ayrılık konu oluyor onda da sonuç hep aynı. Hayattan ümidimi kestim, gök taşı veya nükleer savaş için dua eder oldum. Sizce bu durumdan kurtulma şansım var mıdır?
Kendi akıl sağlığımı korumak için eşimin sağlığını tehlikeye atmalı mıyım?
Cevapla