Sevgilin olmak için harcayacağın para ve hediyeler, ona olan sevginin ilginin kanıtı olacağını savunan karşı cins haklı mı? O tiplere söylenecek en güzel cevap nedir? Para, para, para sen nelere kadirsin... Dilinden parayı eksik etmeyen ve hep maddi beklentileri olan kişiden bırak sevgili olmayı, kapıda köpek bile olmaz...
Paran yoksa seninle sevgili olmam diyen karşı cinsten sevgili olur mu?
Açıkçası herkes böyle olmasa da Parasını döküp saçan çok maalesef.
Ben bunu Tavus Kuşuna benzetirim. Dişinin ilgisini çekmek için tüylerini açması, kabartması gibi. Para eşittir mutluluk saadet değildir. Mutluluk para ile olsaydı, podyumlarda, televizyonlarda paraya doymamış insanların nasıl sevgili hayatı yaşayıp, sonra da boşandıklarına şahit oluyorsunuz. Kaç tane ünlü halen evliliklerini sürdürüyor. Çok azı maalesef.
Üzüldüğüm nokta biz insanlar onlara özenip, taklip edip, onlar gibi olmaya çalışıyoruz. Rezalet ötesi bir hayatları olduğu halde onları beğenen insanlar var. Sadece göz aldanması, hayatı boş görmek, hayatı toz pembe yaşamak.
İnsanlar mutlu olmayı paraya eş değer tutmuş. Herkes istiyor ki emek vermeden, yorulmadan bir sevgi, bir aşk ve ötesinde de sorunsuz bir evlilik yaşayım. Hayat hep güzel olsun. Aç kalmayayım, iş yapmayayım, kimse bana karışmasın, her şey hazır olsun, yaşlanmayayım, arabam olsun, katım olsun falan filan...
Açıkçası bu ikinci paragrafta ki sorunuza istinaden idi.
Soru başlığına cevabım şu; Bazen hata da yapsam, insanları kınamaktan çekinirim. Yapmamaya çalışırım. İçimden geçirsem dâhi tövbe istiğfar ederim. Param için sevgilin olmam diyen kişi ile zaten işim olmaz. Bu kadar egoist, narsist bir insanla yan yana dâhi gelmek istemem. Ola ki O Hatun kişi derse ki şayet, inanın hiç bir şey demem. Herkes seçiminde özgürdür. Bu onun hakkı. Böyle dedi diye de küçük düşmüşte olmam zaten. Sadece Rabb' im hakkında hayırlısını nasip etsin derim.
Benim için parası pulu önemli değil kişinin. Varsa da onun olsun. Benim için Önemli olan Güzel ahlakıdır, vicdanıdır, merhametidir. Kalbinden dâhi kötülük geçmeyen benim tercihimdir. Ben bir eş adayını bir ömür boyu sırtımda taşırım, gönlümün sultanı yaparım. Gerisi benim için boştur.
O ikili ilişkinin bi temeli olması lazım. Mesela sizi tanıyan ya da sizinle aynı yerde uzun süre çalışmış ya da aynı civarda oturup ailenizi bilen tanıyan biri maddiyat anlamında değil de manevi anlamda size değer verir ve maddi durumu sorun etmez bence. Ama dışarıdan sizi daha önceden tanımamış biri eğer çok anlayışlı ve gözü yükseklerde olmayan biriyse anca paranıza pulunuza bakmaz. Onun dışında geneli işin evin araban paran buna bakabilir çünkü onun için hayat statüden maddiyattan ibarettir çünkü siz ne kadar bunlara sahipseniz o da o kadar güçlüdür ve kendini ön planda tutabilir buna bakar
Sevgili konusunda olmaz ama iş evlilik konusuna geldiğinde kendi ve karşı tarafın gelirini ya da işini gözetlemek doğrudur. Kimse yaşam standartları düşsün istemez hakta veririm. Şöyle ki düzenli işte çalışmayan, sürekli bir yere adapte olamayan bir erkeği çoğu kadın istemez ki öyle erkek kendi çevresinden bile saygı göremez. Bu konuda maddiyata bakılabilir. Ama sevgili konusunda direkt para ile ilişkilendirmesi hoş davranış değil ve öyle kişiyle de sevgili olunmaz.
Param olduğu zaman arayacağım kişi sen olmazsın. Bunu söylerdim sanırım. O ne biçim bir üslup. Sevgili eşittir cüzdan gözüyle bakan yılanlara o primi yine erkekler veriyor bence. Kimse kimseyi nakit olarak göremez. Kadını beden olarak görmekten hiçbir farkı yok bunun. Kötü gün ve iyi gün niyeti ile kurulur gönül ilişkisi. Kimde varsa o olmalı. Böyle düşünen insanlara zaten kendileri gibi parası ile sevgili sağlayan tipler seni geliyor. Tencere kapak misali cuk oluyorlar.
Merhabalar… Soruyu okuyunca „Böyle diyen insanlar var mı gerçekten” diye şaşırdım. Gerçi şöyle bir bakınca artık her şey para öyle değil mi. Araban varsa, evin varsa, en ala tatillere gidiyorsan çok ala restoranlarda en pahalı marka telefon kullanıp, en asortik markalardan giyiniyorsa insan zaten karakteriymiş, kişiliğiymiş kimin umrunda değil mi. Hele birde kendine bişeyler aldırtabiliyorsa neden sevgili olmasın onunla. Doğru çok var böyle tipler. „Paran yoksa seninle sevgili olmam” diyecek insan vardır. Vardır da; bana biri öyle dese ağzının payını alır, öyle bir insanla değil sevgili; arkadaş bile olup dünyama katmam..
Hayat kadınları bunu yapıyor zaten ondan farkı kalmaz onunla olacağıma giderim hayat kadınıyla daha renkli bir sevgililik yaşarım istediğim anda da bırakırım dırdır yok niye aramadın yok dert yok tasa yok ne çekecem öyle malı
Koşarak uzaklaşırım ondan. Hadi benim param var peki sen bana ne sunucan? Güzellik güzel vücut hatları vs ise milyonlarca kadında olan bir şey zaten. Kendisine sirius yıldızından gelmiş gizemli dişi varlık muamelesi yapanları hayretle izliyorum.
Hayır olamaz. Sadece param için yanımda olacaksa hayatımın kıyısındam bile geçmesine müsaade etmem. Sadece çıkarları için hayatımda olmasının bir anlamı yok benim için. Hiç olmasın daha iyi.