Görüşleriniz için teşekkürler soruyu da beğenebilir misiniz?
Sizce herkesten habersiz düğünsüz törensiz evlenmek, her şeyi oldu bittiye getirmek en iyisi midir?
Görüşleriniz için teşekkürler soruyu da beğenebilir misiniz?

İyi değil. Düğünün anlamı çevreye duyurudur.
Ailenin sevdiklerinin en mutlu gününe tanık etmesidir. İleride çocuklarına gösterebilecegin bir hatıradır.
Oldu bittiye getirmek değerleri bir köşeye atmaktır. Sadece nikah isteyen kız candır diyen erkek sadece cebini düşünen bencil ve kurnaz erkektir😏
Ortaklaşa çok uçmadan makul bir düğün yapılmalı.
Sadece yakın akrabaların ve birkaç değerli dostun olsun bir nikah kıyılsın tamamdr biz öyle yapmayı düşünüyoruz. Pandemi zamanına denk gelicek gibi büyük ihtimal kısıtlı zaman ve kısıtlı kişi sayısı ile çok iyi olur bizim için. O yüzden gelinlik yerine sade ve şık bir elbise düşünüyorum 5000 TL ye gelinlik aldırmam da giymem de. Zaten çoğu şey gereksiz kına gecesi bile yapmicam herkes adetlere uymak zorunda değl. Bu sefer insanların değil biz ne istiyorsak öyle olacak. Çünkü evlenen biziz sıkıntıyı çeken biziz borç ödeyen biziz eğlenen kim? Başkaları. Gerek yok saçma sapan gereksiz şatafata.
Mantıklı gereksiz düğüne yapılan harcama o parayla bahamalarda balayı yapılır😁
Rica ederim😊
Hiç evlenmemek en güzeli...
Cevap
71Cevap
Küçük bi hesap yaptım.
Düğün aşaması için sadece gelin ve damadın giyeceği kıyafetler ( Kına, Nişan, Düğün) 30.000 tutuyor.
Senin söylediğini yapacak bi kız bulam da evlenem onla. 30 bin+200k düğün masrafını gidelim çatur çutur yiyelim :D
ya dugun nedir ya eski kafalar gelenek gorenek durtulu satafat duskunu insanlar tarafindan kendi kendilerini zarara sokacak gereksiz eylem. yap nikahini taki torenini bitir.. 3-5 yakin arkadasinla guzel bi parti yap tamam iste.. ne gerek var 500 kisi seyretsin yesin icsin diye bi dunya masraf yapmaya...
Düğün eskidi artık ve gösterişden başka bişey diğil benim en çok mutlu olduğum anı yüzlerce kişinin görmesine gerek yok önenli olan beraber hayatımızın son anına kadar birlikte yaşıyacağım kişinin görmesi ama kız derse ben gelinlik giymek e yapcak bişey yok mecbur bi şekilde yaparız düğünü
En güzeli bu bana göre. Önemli olan sevdiginle birlikte olmak zaten herkese duyurmanin, sacma törenlerin bir mantığı yok. Geçen bir twitte "eşimle nikah kıydık sonra da evimizin balkonunda içtik..." falan yaziyordu. Bu zihniyette olana nikah basılır 🤝😄
Kesinlikle en iyisidir. Boş yere masraf yapmaktan kaçınır, daha kolay birikim yapabiliriz. Gelinlikmiş damatlıkmış süslenmekmiş banane bundan ya hepsi boş iş. Hatta parmağa takılan o altı üstü halka parçası da olmasa da olur. Sırf 1 kere olur diye kendimi gereksiz yere borca sokamam.
Bence değil efendim... Çünkü 2 kişi tanıyorum bu konuda.. Dediler ki artık kendi evimin hanımı olmak istiyorum dediler ve önlerine çıkan ilk kişi ile evlendiler.. Şimdi perişan haldeler malesef.. Ben şahsım adına pek tavsiye etmiyorum bunu.. Ama karar yine kadınlarımızındır...
😂 bunada bir kulp takarlar. Birisi sallar işte kızı kaçırmış o yüzden düğün yapamamış falan diye gider durur. Böyle bir şeyi yapmayı düşünen insanların diyeceği şeylerin hepsini umursamamayı göze almalı.
Yok öyle her şeyi oldu bittiye getirmekte çok uygun değil tam aksi davullu zurnalı ortalığı ayağa kaldırıp düğün yapmakta uygun değil. En güzeli nikah kıyıp nikahtan sonra yakın arkadaşlarla ufak çaplı bir eğlence olabilir.
Akışında, doğalında gelişir.
insanların haberi olmalı elbette.
Şatafatlı düğün falan.. Tuhaf ve uzak geliyor..
Okyanusun kıyısında evlenmek bence en güzel düğün.
Tek hayalim böyle düşünen bir kızla evlenmek.. sadece bir nikah takıları topla direkt balayı.
Öbür türlü evlilik telaşı ömrümden 5 yıl götürüyor gereksiz bence.
Düğün denilen şey zaten başlı başına bir saçmalık.
En güzeli sade bir nikah elbette. Düğüne ve milletin eğlenmesi için harcayacağım parayı alır Avrupa ve Türkiye turu için kullanırım.
ben öyle istiyorum elimden gelse düğün bile yapmam zaten çocukluğumdan beri hiç öyle gelinlik giyme hayallerim falan olmadı pek önemi yok böyle şeylerin benim için.
Ben düğüne kınaya nişana harcanan paraya acıyanlardanım o parayla kurucağınız yuvada daha mantıklı şeyler yapabilirsiniz en kötüsü düğün parasıyla eşinizle birlikte çok güzel bir tatil geçirebilirsiniz, eğer gerçekten bu zamanda düğün falan yapmak istiyorsanız babanızdan annenizden kalan miras falan olmalı yoksa krediyle düğün yapıp 4-5 sene bel doğrultamıyorsunuz
Bu herkesin haberi olunarak da yapılabilecek birşey. Habersiz evlenme taraftarı değilim, evleneceksem nikah dahi yapsam annemin yanımda olmasını isterim 😌🌸
Ben evlenirsem öyle yapacağım zaten. Anne babamı telefonla arayıp "Ben evlendim haberiniz olsun" diyeceğim.
@pilly_bhebek açıklamasına katılıyorum. Şu cümle herşeyi açıklıyor bence.
"Ortaklaşa ÇOK UÇMADAN makul bir düğün yapılmalı."
Yıllar fikrini değiştirip içinde ukte olarak bırakabilir. En azından biraz olsun anı bırakacak güzel bir tören herşeye değer. 🤷♀️
Bazı telaşlar bazi yorgunluklar bence yaşamaya değer.
Sevdiğim adamda sevmez böyle pek ama sevdirecem ona:)
Bu konuyla ilgili tek bildiğim, duygusal hareket edilmemesi yönünde. Sevgililik neyse ama, evlilik bambaşka bir konu
Hayalim dediğin oldu bitti. Ama buna okey diyen kız hayallerimi süsler mi orasını bilmiyorum jrjdkdkdjjd
Ne kadar saçma? Kimsesizler ordusu mu evleniyor anlamadım niye kimsenin haberi olmasın ki yok artık. 🙄
kafa rahat olur .
zaten ulkede kızla degıl aılesı ıle evlenıoyorsun , herseyın ıcınden oturacagın koltuga kadar cıkıyorlar.
Değildir. Nikahın şartlarından biri de duyurudur! Düğünün felsefesi bu duyuru şartının yerine getirilmesidir.
Sadece aile arasında nikah yeterli olur şahsen.
Millet eğlenecek diye o kadar para dökmeye gerek yok. Geleceğe yatırım olur.
Tabii ki ilk söylediğin. Aksi bana hep mantıksız ve gereksiz gelmiştir
Ama şimdi sonradan görme gibi millete gösteriş yapıp bi ton borca girmezsek olmaz ki
O daha iyi nasıl olsa zamanla öğrenirler hele bebek doğunca 😀
Haber vermek lazım. Altın alıp nikah dairesine gelsinler. Evlenmek ucuz iş değil.
Evlilik düşünmüyorum ama olursa da böyle olmasını isterim.
En iyi olur ancak daha sonraki tan tanayı
Da unutmamak gerek.
Erkek tarafına kalsa yapar da kadın tarafı yanaşmaz buna
Hayalimdeki evlilik djdjd düğün felan istemiyorum sade nikah yeterli 😕
Törenler olmasa da olur. Ama aileler bilse daha iyi olur
Yabancılarınki gibi bir düğün güzel olur yeşil alan sade bir düğün bir iki dans eğlence falan
Düğün yapılmalı ama çok abartılmamalı bence sade olsun idealdir bana göre
Aslında şu düğün masrafları olmasa ama sade bir nikah artık en güzeli
En iyisi 200 bin TL düğüne verecegime gider eşimle araba alır Türkiye'yi gezerim
Herkesin kendi tercihi nasıl mutlu olacaksa oyle olmali belli bi seye bağli kalmak zorunda değil bence kimse
Bence en iyisi. Çünkü herkesin gönlünü yapmaya çalirsan bu sefer senin istediklerin olmaz
Aynen nikahı kıyıp bir wp gurubu açıp bütün akrabaları ekleyip evlendim demeyi düşünüyorum
En iyisi, pat diye ben evlendim diye çıkıp gelmek istiyorum 😅😂
Bazı şeyler özeldir düğünlerdeki şatafat biraz abartı olabilir lakin düğün olması güzel olur.
Sonunda bu hale gelmekten korkuyorum:-)
En güzeli tek sıkıntı takıyı unut. 🤪
Ayyy tam benlik🤩🤩🤩
Şu ekonomik sıkıntılar yaşadığımız dönemde ilaç gibi olabilirdi
Öyle birini bulursam bu gün evlenirim
Aynen en iyisi 👍çeyrek olmuş 800 küsür...
Sessiz sakin iyidir sade olsun
Keşke ole biri çıksa karsima:)
Bilmiyorum olabilir de olmaya bilirde
hayır ıyı degıl şatafatla nişan kına dügün ısterım
Tam hayalim düğün nedir ya fuzili masraf
Evlenirsem anca böyle evlenirim
Dulkarı düğünü gibi ne öyle
Sakın öyle bir delilik yapma. Beleş gitme
Sade ve az masraflı düğün idealdir
Aynen öyle düşünüyorum.
Her yerler kapalıyken kaçırdık fırsatı.
Aynı benim kafa. Talibimi beklerim sadece nikah 😂
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?