Hacı hoca olmuşsun, kaç para!
Hırka, tespih, post, seccade güzel;
Ama Tanrı kanar mı bunlara? - ömer hayyam-
bir salyangoz kuyuya duşmuş kuyu 15 metre. salyangoz her gün 5 metre çıkıyor ger gece uyurken 3 metre aşağıya kayıyor. Bu salyangoz kaç yıl medresede eğitim görmüştür.
o değilde birader nerde yaşıyoruz ya yıl 2014 medrese mi kaldı çarşaf mı kaldı cübbeli mi kaldı bu nedir ya.
var birader izmirde yaşıyorum ben benim çevremde de çok hemde izmirde yani İstanbul felanda demiyorum bak :)
hem ben de öyle insanları seviyorum ne olmuş ki :) ben sadece böyle insanları sevmiyorum ve böyle insanların içlerinin nasıl anlaşılabileceğini soruguluyorum meselem bu :)
Kardeşim böyle insan değil ki herhangi bir kadın bunu yapsa sırf medresede cehalet eğitimi görmedi üstüne siyaf perde giymedi kocası da cüppe giymedi diye, daha normal daha doğru mu olacak, çarşafla medreseyle ne alakası var. medresede ne eğitimi görmüş bu kadın birader
Çok iyi yapmış çarşaflı karı. Bu tiplere müstehaktır bu. Elalemin karısına kızına o.. pu gözüyle bakanlara iyi bir tokattır bu :)
vay anasını ya bu nasıl bir yaklaşım :)) suç cübbelinin elalemin karısına kızına yaptığı yorumumu diyosun :)
Kadının yaptığı hiç doğru bisey değil, sonuçta bu aldatmaya giriyor. Bence onun bunu yapma sebebi, sürekli baskı altında kaldığı için yani din konusunda bide yasak olduğu için tatlı gelmiştir oyl seyler yapmak. Allah akıl fikir versin. Soruyuda tam anlamadım
soruda anlamadığınız nedir?
Demek oluyor ki edep kafayı örtmezle ölçülmüyor.
evet keşke o kafaların içinide görebilsek...
kesinlikle bende bunu diyorum yoksa bende bilirim kafama sarık dolayıp dolaşmayı lakin ben o sarığın ahkamına uygun yaşayamayacaksam ya takmam ya da onu takarsam uygun yaşamak zorununda olurum...
kesinlikle ama başı kapalı samimiyetsiz başı açık samimiyetliden bence daha makbul...
iyi akşamlar :)
Cevap
6Cevap
Bak ben bir kapalym yok carsafms bilmem neymis gymem ama su varki ayak ve el bileklerne kadar kapali olmamz ve beden hatlarmz belli olmck uzere sen bunu yap yeter kuranini bil onu oku namazni kl yeter nefsine hakim ol kalbin temz olsn yeter bunlar kotu biseymi islam niye karalanyo anlamyorm sofi olmak gerekmyo zten islamda sevgi var saygi var bars var hak var hukuk var bunu üç bes insanla konusmayn cok ozel bir din yeryüzünde bizler boyle konusunca kzanlar cok oluyo biz susmayacgz bu dunyaya niye gldk keyif yapmaya değil bunu bir anlayn once ebedi deilz biz sussak bile ezanlar konusacak su dunyaya verilms nimetler konuşacak ahiret konusacak
susmayın bacım konuşun haykırın sizin gibi giyenen her kadın nefsine hakim olsun ahkama uygun yaşasın ortada sorun kalmaz konuşacak bir şey olmaz...
ama unutulmamalıdır ki içki içen imamın hesabı ahirete kalmadan inanlar tarafından cezalandırılmalıdır...
Tabiki çok ama oyle bir hale geldk ki dogal gözüküyor aldatma olsn yaplan edepszlkler olsn bu dunya ckarna gore yasama dunyasi olmuş bizler bisey soylemeye kalkalm basmza gelmeyen kalmyo snra o kisiler özgürlük dye konusuyolar sen bir turbanlya kzyosun yobaz goruyosn snrada özgürlük dyosun nerde bu özgürlük smdi edepszlk yapan edepnden pis kelimelr konsmaktan utanmayan ahkam kesyo dunyada holta atyo ama bir bzler bisey dyelm din konusnda herkes kzyo ama hak sa hak kimsede kalmayack bu dnyada ahkam kesenler elbet hesabni verckler
Kuran okuyormusun?
Evet okuyrm
Nece okuyorsun arapça dimi
Turkcesnide arapcsnda okuyrm anlamni bilmeden okumak zten olmaz
türkçesini okuyup napıcak :)))
hmm türkçesini okumakda güzel kimisi onuda okumuyo :)
İyi de anlamni bilmedkten snra okusan ne ama varya turkcesni okuyn derm ne merak edyosan hepsi orda yasadklarnn hayatn gerceklern hepsne bir örnek var neyin ne anlama geldigi hersey k. bakmayn bu kadar kzarak cevaplar verdm böyle durumlara sessiz kalamam vicdanm el vermyo
Valla arapça bilmiyorsa, Arapça okuması aptallıktan başka bişey değil anlamını bilmeden okusan o zaman kendi dinini bile bilmiyor oluyorsun. bir de kalkıp soruyorsun Türkçesini okuyup napıcak diye şakamısın ciddi mi anlamadım
Arapca derside gördüm 4 sene cnku imamhatplym :) bisey daha soylemek istyrm din konusnda suphede olan varsa tüm dinlere baksn arastrsn dinler tarihinden hemde yemnle kendi dinimze şükür edersnz iyiki türküm iyiki musluman dogmusum dersnz bilmyrm ynede ama benim dusuncelerm sdece
Kim Müslüman doğmuş sırf annemiz babamız Müslüman diye Müslüman olmaya itildik. İyi ki türküm diyorum ama bunun yanında iyi ki ateistim diyorum.
Arapca okumak aptallıktan baska degilmiste falan da filan da.. ulan insanlara hakaret etmek, hakkında konuşmak, günaha girmekten vazgecemiyvek misiniz? Anlamıyor olsan bile arapcadan aldığın tatla türkçeden aldığın tat bile farklı olacaktır belki de.. İmanın sağlam oluşuyla o harfleri teneffüs ederek okumak ne güzel bisey aslında. Bu konuda fikri olmayan insanları soğutacaksın Allah korusun. Harf devtimiyke yeterince uzaklaştık bu güzel kitaptan, sizler bari yapmayın be.
Ateistlkte ne gördün kardes bana bir anlat islam sana ne yapti bir anlat bnce sen bir bunu hesapla bir müslüman olarak sna zorlayamam cnku islamda zorlama yoktr ama bn ateistlkte bir sunu duymustm ateistlk inancn hic olmamasi demekms sen hic aska inanmyomsn bir insan a bazen hic inanmyomsn kendne yaptklarna inanmyomsn inanc var o zaman ateistlk düşünce nerde burada islam icin ne insanlar sehit oldu ne insanlar öldü soylesene senin inancn icin kim öldü bu ülkede savaslar oldu niye cihad icin bu cihad neyle uyusuyo islamla niye islamdada cihad var bu savaslar nye oluyo analarmz babalrmz niye ölüyo namus icin sevgi icin saygı icin bunlar yine islamla uyusuyo biz turkler neden yardmseverz dinimzden inancmzdan dolayi vicdansz deilz vicdanli gelyruz bir turk esir alsn bir gavuru ona bisey yapyomu vicdani el vermyo ama bir gavur acmadan öldürür aldgi esiri dha anlatcak sey cok ama sen nefsni yarglamadan seviyosan daha ne dyim snra yine bizm dinimz kötü olyo
Nee ay inanmiyorum çok karışık. sen kim oluyorsun bu olayda onu merak ettim
yok ben olayda kimse değilim bir arkadaşım anlattı şok oldum aynı görüşte olduğumuz bir arkadaşımız da bizde evlenmek için böyle bayan arıyorduk şok üstüne şok yaşadık :)
Ee dedikodu mu yapmaya geldin abim ya aman boşver bu devirde carsafli ya da mayolu olmakla insan içini degistiremiyor. tabiki böyle güzel tesettür makamina gelmiş insan yakıştıramiyoruz ama napalim ışte şeytan rahat bırakmıyor. belkide olay uydurmadir yani bana öyle geldi çok saçma
yok uydurma değil. de görüşlerimizi etkiliyor neticede bizde evlenilecek kadın tarifi var onları etkiliyor
Eğer doğruysada bu olayda çarşaflı ablamizin aşkım diye mesaj attığı konuştuğu sensin. diğer turlu bir olayi böyle ayrıntısiyla bilemezsin. benim içime doğdu yorumlardan filan kesin sensin o :))
yani öyle kimselerede mi güvenemicez...
Etkilenmiyeceksin ışte mantıklı düşün
yok ya vallahi ben değilim ben evli çocuklu çarşaflı bir bayanla nasıl konuşcam çarşaflı bir bayan öyle benle konuşucak ben onla konuşamam zaten :)
Tamam ozaman degilsen de boşver ya allah affetsin
ya Allah bu illaki affeder ailede affeder ama biz napıcaz her geçen gün böyle şeyler duydukça başımıza gelirse diye korkuyoruz biz o kadar affedici değiliz kaldıramayız herşeyi
sigara öldürür ama pek çok doktor sigara içer. bir şeyi bilmek seni o şey yapmaz. sadece bilirsin. Müslümanlığı pek çoğumuzdan fazla biliyor olması da onun zaafiyetleri olabilen bir insan olduğu gerçeğini değiştirmez. Allah ıslah etsin der geçeriz.
tamam öyle yapalım
yahu orası öyle ama buradan nereye varacaksın en iyisi açılına mı?
yok kime güvenelim e varıyorum kime güvencez bende öyle bir kafa yapısına sahibim ama soğuyor gibiyim nası yapcaz?
örnekte haklısın hatta onun gibi bir kaç kişi daha vardır. ama yinede bunlar genelin yayında istisna kalır. zaten zorla çarşaf giymiştir. ya da başka sebepten bence bunlar geneli lekelemez.
gerçekten mesele insanda kıyafetlerde ya da verdiğin izlenimde değil.
nice adamlar gördüm üzerinde elbise yok nice elbiseler gördüm içinde adam yok -Mevlana
haklısın ama insanların içlerinide anlamak zor iyilerini kötülerinden ayırmak zor...
Ya anlamadigin su aslinda sen carsafli diye onu melekmi saniyorsun oda insan elinden geldiğince dinini yasamaya calisiyor ama onunda nefsi var onunda şeytani var uymuş olamazmi? Ve suda var peygamber efendimizin zamanında bile yapilan yanlislar bunlar herkesin nefsi var kimseyi yargilayamazsiniz Rabbim nefsine hakim kullardan olmayi nasip etsin inşallah
peygamber efendimiz zamanında yapılan yanlışlar demişsiniz nefis demişsiniz asrı saadet döneminde kaç yanlış yapılmış kaç zina suçu işlenmiş kaç hırsızlık yapılmış ki biliyormusunuz?
ayrıca o dönemler de nefsine uyup yanlış yapan o 1 avuç insanda yargılanıp şeriata göre cezalandırılmış bunlar nefislerine uymuş biz yargılayamayız denmemiş...
exper 1 ilk işin bu. milleti galeyana getirmeyin bariz provake hesap
ney provake hesap :) ilk durdurmuştum hesabımı sonra tekrar açtım bugün isterseniz paintten mail hesabıma gelen mailleri atayım resmimide yüklerim?
istersen face adresimide vereyim n. p?
istersen olayın yazdığı face adresinide vereyim fake miyim değilmiyim gör?
e tamam görünsün gizlim saklım yok şimdi de resmimi geri yükeleyeceğim gör
maydonoz bak bu resmim :) fake değilim yani istersen face adresimide verebilirim :)
istersen anlatanın face adresini vereyim ekle hiç birşey demeden böyle bir olayı sor ve yemin iste eğer tatmin olacaksan hem onun hesabını vereyim ekle sonra ondan arkadaş listesine bak benim hesabım eklimi diye sonra 3 ümüzü bir pencerede konuştur veya ayrı ayrı konuştur :) herkim yalancıysa çıkar :)
hatta arkadaş olayı durum olarak paylaştı yaşayan arkadaşımız görür diye geri kaldırdı bende burdan yazdım amaç sormak :) burası neticede face gibi pek kullanılan bir yer değil
hmm anladım hz. ömerin adaleti misali ; cübbeli anlatıyor ya hani bir zina davasında şahitlerden 3 ü evet biz bu adam ile bu kadını aynı yatakta gördük diyor 4. şahit sorulduğunda 4. şahit diyor ki ben birşey görmedim üzerlerinde yorgan vardı :) hz. ömerde o halde bunun şahitliği geçerli değildir 4. şahit yok o halde bu zina değildir diyor davayı kapatıyor ahaha :)))
oradaki cübbelinin cübbeli AHMET MAHMUT ÜNLÜ hoca efendi hazretleri olduğunu biliyorsunuzdur o sohbetin videosu youtube. com da mevcut dinleyebilirsiniz...
gizlisin bacım sen gizlemişsin günahını :) ben aşikarım neysem oyum :)
no ateist değilim isterseniz benle ve çevremlede tanışabilirsiniz ne gizliyim ne de dediğimden başka biri...
Cemil ipekçi eşcinsel bir adam ve bıyıklı o zaman tüm bıyıklı adamlar eşcinseldir diyemicemiz gibi tüm çarşaflı kadınlar aynıdır da diyemeyiz her insan kendinden sorumlu genelleme yapmayalım lütfen
elbette haklısın genelleme yapmak kesinlikle bunlar böyledir demek haddimize bile değil ama olay karşısında etkilenmemek elde değil
Türkiye de çarşaflı kadınlara saygı hiç yok benim bir sürü çarşaflı arkadaşım var hepsinin kişiliğini karakterini biliyorum açık kızların kırdığı cevizler bunu bine katlar bunu da herkes kabul edebilir
nasıl yani açık kızların kırdığı cevizler kapalı kızların kırdığı cevizlerden daha çok onu mu demek istediniz?
Tam olarak öyle demek istemedim ama genelleme yapmanın ne kadar saçma olduğunu anlattım sadece neticede çok özür diliyorum ama fahişeler açık geziyo diye tüm açık bayanlara fahişe denmez sonuçta
tamam bende diyorum genelleme yapmak doğru değil diye ama gönül istiyor ki tesettürlü bayanlar tesettürün ahkamına uygun yaşasınlar ki bizde onlara güvenebilelim güvenimizi sarsıyorlar İzmir gibi bir yerde yaşıyorum biliyoruz az çok neyin ne olduğunu
Bu bahsettiğim tarzda kadınlar çookk çok az sayıda tesetturlu kadınlara baktigi zaman insanlar bu tarz hikayeleri düşünüyo kimse İslamiyeti dört dörtlük yaşayamazken fazla yükleniliyo tesetturlu kadınlara
o tesettürlü kadınlarımızda bunu bilip buna uygun yaşamalı değil mi? yoksa ömer hayyamın ve onun gibilerin dizelerinde ki seslendiği kişi olmuş oluyorlar...
O zaman herkesin alınması gerekmiyomu erkeklerinde açik sacik giyinen kizlarinda kapalilarinda hepimiz birden müslümansak neden sadece biz dikkat ediyoruz da diğerleri bu kadar rahat sonuçta onlarda sorguya çekilecek bizde
Sen sofusun, hep dinden dem vurursun;
Bana da sapık, dinsiz der durursun.
Peki, ben ne görünüyorsam oyum:
Ya sen? Ne görünüyorsan o musun? - Ömer Hayyam- mesele bu bacım?
Buradan gidecek olursak bir çok insanı hıristiyan ya da inançsız ilan ederiz herkes kafasının içinde ne taşıyosa o görünüş aldatır senin sorunda görüldügü gibi
peki nasıl anlicaz bir kadının kafasının içini? dış görünümüne kapılmadan var mı bir yolu
Seninle konuştuğu konular bile ele verir içini sen çözmek istedikten sonra
ya konuşmuyosa dicem o kadar iyi bir kadın yok demenden korkuyorum :)
:) konuşmuyosa o kadından arkana bakmadan kaç zaten
ciddimisin sessiz kadından uzaklaşmı diyorsun?
bir kadın konuşmuyosa bu bir felaket habercisidir:)) söylenen kadından zarar gelmez
anladım haklısın ama bende pek konuşkan değilim ona ne diyosun :)
Ona bir yorum yapamam:))
peki :)
Erkekler pek içlerinde bişey tutmazlar bağrir çagrir anlatırlar o yüzden pek dert değil konuşkan olması ya da olmaması ama kadınlar öyle değil ya
ben tutuyorum ama içimde :) 1.5 yıl nişanlı kaldım kız hakkında tek kelime bilmiyorum sen kimsin dedi o derece yani :)) bu ne olucak :) [aramızda kalsın :) ]
Sende abatmissin içinde tutma isini:)
:)) yavuz sultan karakterliysem demek ki :))
Burada amaç çarşaflı kadını karalamak galiba.
Tesettürlülerin nefsi yok mu? Neden diğer insanlarda olduğundan farklı tepki veriyorsunuz?
buradaki amaç o değil kardeşim
şimdi şöyle düşünüyoruz bir insanla iş yapıcaksınız namazında niyazında Allahdan dinden imandan bahseden biri ve iş sonucunda sizi dolandırıyor böyle bir durum karşısında insanlar "onda nefis yok mu o da dolandırabilir" mi der yoksa ulan öyle kimselere de mi güvenemicez der sorun bu okey?
Gezdim halep ile şam'ı eyledim ilmi taleb meğer ilim bir hiç imi illa edep illa edep...
e ne olmus acık olsa yapsa sıkıntı olmazmı yanı kapalı olması neden enterasan geldı her cesıt insan var bu kapalılar dort dortluk olcak dıye bır kaidemı var insan şeşer beşer
hangi dünyada olmuş bu :)
türkiye de :)
çarşaflı die günaha girmicekdie bişey yok da affedilmesi biraz garip olmuş.
hadi adam merhamet etmiş af etmiş kayın valideyle kayın babaya ne demeli?
ayrıca o çarşafı şerifi giyenin de böyle bir zamanda öyle bir sorumluluğu muhafaza etme vazifesi yok mu?
günah boyutu onunla Allah arasında sonuçta biz Kuranı ve peygamberimizi örnek almalıyız diğer insanları değil. belki zorla girmiştir çarşafa belki bu kadar katı olmak istemiyodur bunu bilemeyiz
anladım bir nevi aile baskısıdır diyosunuz
yani olabilir..
senaryo berbatti.
yani birakin su carsafin hocanin pesini artik ya, bezdirdiniz.
SEN NERDEN BILIYORSUN ATLAMA DEĞİŞİK BEYIN SISTEMLERINE GEÇ BUNLARI GIYBET HAYIRLI BİRŞEY DEĞIL KARDEŞŞŞŞŞŞŞŞŞ
ahlaksız yüzsüz karaktersiz bir kadın ve ailesi
Gelip sana mı anlatıyorlar?
Yok bir arkadasim sahit olmus evlilik mevzuunda ben boyle boyle bir kadin ariyorum deyince niye dedi baska turlu guvenemem dedi o da anlatti boyle guven icin illaki oyle deme dedi
Küçük düşünen insanlar kişileri,
Ortalama düşünen insanlar olayları,
Büyük düşünen insanlar fikirleri tartışır.
Burada niye kişileri ve olayları tartıştığınız belli.
bunu alın burdan
Bırakın hacının hocanın peşini ya
hak yolu ateizm
get out!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar