Erkek arkadaşımla bi konu hakkında konusuyoduk dedimki isleri yapma gibi bi zorunlulugum yok dedim ve bana birden kızmaya başladı ve benim ev işlerini yapmak zorunda oldugumu iddia etti sen yardim ediyormusun mesela hiç annene dedim meraktan sordum benle kendini ne bir tutuyorsun benim görevim çalışmak diye kizdi şu an çalışmıyorsun ama dedim okuyorum dedi. Düşüncem şu şekilde kadınlar evinin işinide yapiyo, calisiyorda, cocugada bakıyor, geziyorda, dışarı isine de koşturuyor peki ya erkekler sadece bi işe gittiklerinde bile eve geldiklerinde dünyanın lafını sayiyorlar yoruldum diye. Şu an erkek arkadaşım okuyorum diye bahane uydurdu çalışmama konusuna , fakat bende okuyorum ama yeri geldiğinde çalıştığımda oluyoveriyor her işini de yapıyorum, geziyorumda, kardeşlerime falan da bakıyorum, dışarı isine de koşturuyorum bir çok şeyi yapabiliyorum peki ya Neden erkekler ev işine yardım etmeme konusunda böyle düşünüyor sırf çalıştıkları icin erkek arkadaşıma düşüncelerimi belirttigimde bana aşşağıdaki ss lerdeki gibi tepkiler verdi. Şu an çalışmıyor ikimizde aynı durumdayız ama o yiyor içiyor yatıyor geziyor peki ya ben kadın ev işi yapmak zorunda değil bence yeri geldiğinde erkeğinde ona yardım etmesinin gerektiğini düşünüyorum kadin erkek eşitliğinin olduğuna ınanmiyorum.
Kadin erkek eşitliğinin olduğuna inanıyormusunuz? Sizce hakimiyim haksızmıyım?
Benim ailemde babam çalışır, annem ev işlerini yapardı. Ama babam yine de ben çocukken okula gitmeden kahvaltımı vs yediriyordı. Böyle bir ailede büyüdüm. Benim için ev işi yapmak sıkıcı bir şey değil. Müziğimi açar bütün evi temizlerim, bana mısın demem. Ama herkes farklı, kimisi temizlik yapmayı hiç sevmez, o noktada eşler ortak halletmeli bence.
İngilizce öğretmeniyim ve eşim yabancı. Evin işlerini ben yapıyorum (market dönüşü poşet taşıma, koltukları kaldırma vs gibi şeyler dışında) ama eşim yemek yap desem yapar, temizler misin desem temizler. Ama demiyorum çünkü gerek duymuyorum.
@frambuazlııbrowni Zaten ne dersem yapıyor. O konuda hiçbir sıkıntım yok. Sadece ben biraz hiperaktifim, enerjimi ev işleriyle atıyorum. Ama şu an evi yapmamaya karar versem tüm işleri yapar çünkü ailesinden öyle görmüş o.
Bende öyle bi ailede büyüdüm yeri gelir babam evin her işini yapar annem çalışırdı babam kahvaltımı falan hep hazirlardi evin her işini yapardı bende böyle düşünüyorum fakat ona bu şekildede aynen belirttim aile yetiştirme şekli farklı ne diyim dedim ne alakası var dedi ailede bitiyo bence birazda ama o gün çok canımı sıktı haksizmoyim düşüncemde bi kaç arkadaşıma anlattığımda haklı buldular mesela dışarı çıkıyorum geç saatlere kadar duruyorum diye kızıyo sonra sende duruyorsun diydoum benle kendini bir mi tutuyorsun sen kızsın ben erkeğim diyo cideen çok canımı sıkıyı bu durum
Ailede güzel terbiye aldıysa pek sorun olmayabilir ama benim dediğim aslında başka bir mevzu eril dişil dengesi erkek işe yarayacak sana verecek ki kendi erili beslensin ki eril dişil uyumunuz dengede kalsın hep. Bazı kadınlar kocasına kıyamıyor ona hiç iş yaptırmıyor hatta onun işlerini bile ondan alıp halletmeye onu hafifletmeye çalışıyor ve dengeyi kadın bozuyor o yüzden dedim ne kadar yapmaya istekli de olsa sen yaptirmadiktan sonra yavaştan yavaştan dengesizlikler oluşabilir.
Senin bahsettiğim bu zihniyete sahip insanların aldatma potansiyeli çok çok yüksek aldatır ben erkeğim elimin kiri der Allah aşkına uzak dur ondan kendi ruh sağlığın için
Belki farkında değilsin ama manipüle ediliyorsun eğer bitti denilecek bir husus varsa , sen de rahimden çıktın o da işte şimdi bitti.
Çağ dışı insanları çağa uydurma ya da omzumuza yük yapmak bu hayattaki gayemiz değil benim fikrim bu. Bana böyle saygısızca konuşup kendini üstün akıl addeden biriyle sağlıklı iletişim kurulacağını da asla düşünmüyorum. Okuyunca senin adına gerçekten çok üzüldüm çok sinirlendim, sen ne yaparsan yap onun ruhuna işlemiş bu eril hegemonya ben hayatıma almamak ile çözebiliyorum bunu böyle insanlar benim için “yok hükmünde” . Canı gönülden mutlu olmanı diliyorum 💖💖💖
O ilk baştaki cümleye bende cidden çok takildim düşündüm düşündüm neden ben özellikle ben onun okadar ileri seviye bişiyi degikim sonuçta hayatıma karışması falan beni cidden com ainirlwndiriyi elinde olsa beni dışarı cikartmiycak kendi her yeri geziyo sonra sen benle kendini bir mi tutuyorsun sen kızsın diyo çoğu zaman tepkimi. koyuyorum ama anlamamakta ısrarcı olunca susuyorum ilk tanistigimizda böyle değildi hatta arkadaştık ozmaan ve kendini ezdirma sakın falan diye kızıyor şimdi o beni ediyo resmen benden 4 yaş büyük kendini büyük gördüğü için mi böyle davraniyo anlamlandiramiyorum
Metalaştırmanın görseli şu an bu. İleri seviye de de olsanız eşin de olsa o ayrı bir birey sen ayrı kendi başına tam bir bireysin. Bu denkliği algılanmaması zihniyet problemidir. Susmak geçici olarak kargaşayı engeller ama o zihin kendini haklı görmeye üstün görmeye devam edecek atalarından gelen bir miras bu. Arkadaşken idealize edilen ulaşılmak istenen bir pozisyonda oluyorsun ve ulaştıktan sonra zamanla bu idealize büyüsü yıpranıyor gerçek yüzü denen kavram bu şekilde açığa çıkıyor bence. Nasıl katlanabildiğini bilmiyorum. Kendimize kıymetli davransak hep keske
Katlanamıyorum artik baya uzaklastim hatta şekie dışına gitcem çalışmaya dedi git dedim giderken muradına er gidiyorum dedi dün bana birazcık tak beni ya hiçbi dedigimi şimdiye almıyorsun dedigimi dinlememişsin bile falan dedi yavaş yavaş kaybetme korkusu geliuo sanırım gibime geliyo çok güzel konuşuyorum bu arada cidden teşekkür ederim 🙂
Böyle hıyarlarda ne biliyorsunuz anlamiyorum? Bunun daha ileri versiyonu bir eniştem var ve herkes teyzemlere sabır diliyor bu gibi insanlar yaşları ilerlediginde çok berbat bir hal alıyorlar o yüzden yol yakınken bu sığırdan ve bu sığırın sende bıraktığı izlerden kurtulmaya calş.
Seviyorum diye ayrılamıyorum ama ağzımı gayet iyi açıyorum aslında fakat artık çok yorulmaya başladım sadece bu konularda olsa iyi her konuda çok yoruldum onla ilgili olan oyuna giriyorum lobide duruyorum diye bile şey yapiyo
Konuşmaları okurken sinirlendim Sen buna nasıl dayandın? Kadın da çalışır onun tabiriyle eşek gibi eve para getirir Erkek de ev işi yapar, etrafı temizler herkes gibi Böyle işleri rollere sokmak mantıksız
Çok sinirlendim defalarca anlatmaya çalıştım ama hala aynı bu şekilde kendini haklı çıkarmaya çalıştı ben ara sıra çalışıyorum okuyorumda ev işlerinize yapıyorum her şeyi kisaca ama o sadece geziyo yiyo iciyo yatiyo oyun oynuyo akşama kadar benim canım cikiyo yoruldum dediğimde yapcan tabi ne yapacn başka senin işin o diyo dışarı konusundada aynı fikirde o erkek olduğunu için durabilirmiş geç saatlere kadar ama ben duramazmışım onla kendimi birimi tutuyormuşum ben şu an ondan daha iyi bi okulda okuyorum daha yüksek her şey olarak maddi durum olarakta okul olarakta her sey olarak daha şeyim ama ezikleniyorum resmen elinde olsa beni eve kapatmak 1 ay karantina da kaldım göbek atacaktı nerdeyse
Evet haklısın keşke yapabilsem sesimi çıkartabiliyorum ama kalbim yapma diyo lafları sayıyorum ama ayrılamıyorum arkadaşlarımda el attı ayrılmamız için ama 1,5 ay sonra geri barıştık birazda bana hit hadis takıntılı olmaya başlıyo sanırım korkuyorum adımı ciakrtir diye evimin önüne gelip bağırmakla tehdit etmişti barışmazsam oyunda bi tane çocuk güzel dedi diye lobide durmama falan kızdı haketmiyo o senin gibi birisini diyolar
Bak bu dediklerin ciddi şeyler Seni kimsenin zorlamasına izin verme Kendi kalbine de söz geçir bence Sonra daha ileriki zamanlar da ayrılmak daha zor olur Hele evlensen falan Düşün bunları Tabi öyle ayrıl demiyorum ama mantığınla düşün Ne diye adını çıkartıyormuş hem
Haklisin kendisi benden 4 yaş büyük ve her konuda bu şekilde dışarı konusu da falan di filandı çok fazla anlattım ama anlamadı bana resmen çocuk dedi aile yetiştirme şekli diye dusuniyeoum benim babam her işi yapar mesela bu şekilde dediğimde baba o çünkü dedi 🤦♀️